1.067.268

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Széchenyi István és Sina György közös vállalkozásai

Szerző
Szerkesztő
Róla szól
Budapest
Kiadó: L'Harmattan
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 199 oldal
Sorozatcím: A múlt ösvényén
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 22 cm x 16 cm
ISBN: 963-7343-35-0
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér illusztrációval, fotóval. Kihajtható mellékletekkel.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"A legnagyobb magyar" történelmi jelentősége vitathatatlan. Nagyvonalú tervei és országot formáló alkotásai közismertek. Kevesekben merül fel azonban a kérdés, vajon milyen anyagi eszközökkel tudta mindezt megvalósítani? Vannak, akik azt hiszik, hogy saját zsebéből fedezte a költségeket, jóllehet vagyona vajmi kevés lett volna ahhoz, hogy az ország gazdasági és kulturális életét mozgásba hozó elképzeléseit valóra váltsa.
Sina György szerepét illetően az eddigi történetírásban kevésbé kedvezőek a vélemények: fukar volt és kicsinyes, aki megnehezítette Széchenyi tevékenységét. Valójában, és ezt mutatja be könyvünk, nélküle nem épült volna meg a Lánchíd, nem kezdődött volna el a Tisza-szabályozás, és talán számos más, Széchenyi nevéhez köthető vállalkozás sem jöhetett volna létre.

Tartalom

I. RÉSZ: A KOR ÉS ŐK
1. A magyar mágnás és a görög kereskedő 9
2. Részvénytársaságok a reformkorban 18
3. Széchenyi közlekedési koncepciója, annak hívei és ellenzői 25
II. RÉSZ: KÖZÖS VÁLLALKOZÁSAIK
1. A Lánchíd 31
1.1. Sina bekapcsolódása és az 1838-as
Országos Küldöttséggel kötött szerződés 31
1.2. Építőanyagok, I. rész: Fa és kövek 39
1.3. Megváltási összegek fizetése, I. rész: Építmények a budai parton 41
1.4. Megváltási összegek fizetése, II. rész: Buda és Pest kárpótlása 45
1.5. Építőanyagok, II. rész: A vasalkatrészek behozatala 46
1.6. A részvények kibocsátása és a híd finanszírozása 53
1.7. Sina takarékossága: üzleti számítás és gazdasági fonákság 65
1.8. A Híd átadása 67
2. Vasutak 68
2.1. Az 1836-os országgyűlés és következményei 68
2.2. Az 1839/40-es országgyűlés és következményei 72
2.3. Az 1843/44-es országgyűlés
és a győri szakasz építési terveinek újra felvétele 79
2.4. A soproni vonal és a tengerrel való összeköttetés terve 87
2.5. A Gloggnitzi Vasút, 1848-1854 91
2.6. A győri szakasz ismét föltámad 94
3. Szabályozási- és csatornatervek 96
3.1. Előtörténet: A Ferenc-csatorna 96
3.2. A Duna-Tisza-csatorna 99
3.3. A Tisza-szabályozás
4. A tiszai árvédekezés alternatívái ma 126
4.1. A Tisza és a magyar valóság 126
4.2. A Tisza és az Alföld gondjainak nemzetközi háttere 129
4.3. A Vásárhelyi-terv továbbfejlesztése 130
Utószó. Magyarország 1840 és 2004 - a mobilitás és annak ára 133
FÜGGELÉK
Szerződvény 141
Vásárhelyi Pál Tisza-szabályozási terve 145
Reformkori személyiségek 173
Képek 177
Levéltárak és állagok 195
Irodalom 197
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem