1.067.073

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

"De jó, már én is tudom!"

Óvodáskorú és iskolát kezdő gyermekek korai fejlesztése/A tanulási zavart okozó részképesség-gyengeségek felismerése és terápiája óvodáskorban és iskolát kezdő gyermekeknél/Brigitte Sindelar programjának magyar adaptációja

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott kemény kötés
Oldalszám: 63 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: 6. átdolgozott kiadás. Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A tanulási zavar témakörével foglalkozó elméleti és gyakorlati szakemberek munkájában az utóbbi években Magyarországon is örvendetes változás tapasztalható. Az érdeklődés súlypontja a diagnózisról... Tovább

Előszó

A tanulási zavar témakörével foglalkozó elméleti és gyakorlati szakemberek munkájában az utóbbi években Magyarországon is örvendetes változás tapasztalható. Az érdeklődés súlypontja a diagnózisról illetve a fejlesztési diagnosztikáról áthelyeződött a fejlesztő foglalkozásra, megtartva az egészséges egyensúlyt a kétféle, azonban szorosan egymásra épülő és egymást feltételező tevékenység között. Ez a koncepcionális váltás több okból is szükségszerűnek és természetesnek vélhető. Napjainkban Magyarországon is bővül az olyan alternatív programokkal működő óvodák és iskolák száma, amelyek befogadják a speciális nevelési szükségletű gyermekeket. Mellettük az egyre nagyobb belső önállósággal rendelkező, a nem integrálható gyermekeket nevelő speciális intézmények is igénylik, - megújuló feladatkörük miatt - a "direkt" tanítást kiegészítő vagy az azt megalapozó eljárásokat.
A kétféle intézménytípus közelítését célzó törekvések, valamint a tanulási zavar merev meghatározások közé nem szorítható, rugalmas értelmezése alapul szolgálnak a komplex fejlesztést hangsúlyozó szemlélet megerősödésének.
Oktatási kézikönyvünk Dr. Brigitte Sindelar osztrák pszichológus, Európa német nyelvű országaiban közismert fejlesztő programjának rövidített magyar adaptációját adja közre. A Sindelar program átfogó célja a tanulási zavar megelőzésének, illetve - kisiskoláskorban - a zavar elmélyülésének megakadályozása. A hasonló eljárások gyakorlatától némiképp annyiban tér el, hogy a család - és a szakember aktív együttműködésében a szülő szerepe árnyaltabban kidolgozott. Véleményünk szerint ez a hangsúlyeltolódás igen fontos és valódi segítséget nyújt abban, hogy a szülő és a pedagógus partnerek legyenek. Emellett a program további előnye a sokszínűsége, fokozatos felépítettsége, rugalmas és nyitott instrukciós rendszere. Ily módon a speciális nevelési szükségletű gyermekek többféle csoportjánál is kipróbálható, alkalmazható. Vissza

Tartalom

Bevezető 5
A Sindelar program bemutatása 7
A Sindelar program kialakulásának története 7
Sindelar koncepciója a tanulási zavarról 9
A szakemberhez 9
A szülőhöz/családtaghoz 14
Esetismertetések 17
Vizsgálóeljárás 24
Gyakorlóprogram 44
Irodalom 64
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem