Fülszöveg
Az olvasásértés a magyar állami nyelvvizsga és a Magyarországon kínált külföldi nyelvvizsgák integráns része. Az alábbi összeállítást azok forgathatják haszonnal, akik a magyar állami nyelvvizsga közép- vagy felső fokú B vagy C típusú vizsgájára vagy a Goethe-Intézet nyelvvizsgáira /ZDaF, ZMP/ készülnek.
A kötet azt a célt szolgálja, hogy megismertessen néhány olyan eljárással, "fogással" amelyek segítségével német nyelvű szövegek megfejthetők, tartalmuk feltárható, anélkül, hogy az olvasó a szövegek minden szavát, kifejezését értené s mindezt szótárak segítsége nélkül, majd ezen eljárásokhoz gyakorlási lehetőséget nyújtson.
A kiválasztott szövegek autentikusnak tekinthetők, azokat csak kis mértékben változtattam meg. A témák "időtállóak", közvetlen napi aktualitásuk nincsen, de jelenünk valóságához kötődnek, így az érdeklődő bármikor szembesülhet mindennapjaiban is hasonló szövegekkel és ezekkel a szövegtípusokkal. A válogatás, amely az elmúlt három év ezirányú saját oktatási...
Tovább
Fülszöveg
Az olvasásértés a magyar állami nyelvvizsga és a Magyarországon kínált külföldi nyelvvizsgák integráns része. Az alábbi összeállítást azok forgathatják haszonnal, akik a magyar állami nyelvvizsga közép- vagy felső fokú B vagy C típusú vizsgájára vagy a Goethe-Intézet nyelvvizsgáira /ZDaF, ZMP/ készülnek.
A kötet azt a célt szolgálja, hogy megismertessen néhány olyan eljárással, "fogással" amelyek segítségével német nyelvű szövegek megfejthetők, tartalmuk feltárható, anélkül, hogy az olvasó a szövegek minden szavát, kifejezését értené s mindezt szótárak segítsége nélkül, majd ezen eljárásokhoz gyakorlási lehetőséget nyújtson.
A kiválasztott szövegek autentikusnak tekinthetők, azokat csak kis mértékben változtattam meg. A témák "időtállóak", közvetlen napi aktualitásuk nincsen, de jelenünk valóságához kötődnek, így az érdeklődő bármikor szembesülhet mindennapjaiban is hasonló szövegekkel és ezekkel a szövegtípusokkal. A válogatás, amely az elmúlt három év ezirányú saját oktatási tapasztalatán nyugszik, igyekezett annak a szempontnak is eleget tenni, hogy az olvasásértés fejlesztésén túl egyúttal Németországra vonatkozó országismereti információkat is közvetítsen.
Az egyes egységek felépítése lehetővé teszi, hogy egyéni tanulók és iskolai vagy iskolán kívüli szervezett keretek között tanulók párban vagy csoportosan is használhassák.
Valamennyi egység felépítése azonos, így a szövegértés technikájának automatizálására alkalmas, a tanulónak biztonságérzetet kölcsönöz. Az összeállítás első felében kifejezetten rövid vagy viszonylag rövid szövegek találhatók, hogy a figyelem ezeknél a technika elsajátítására koncentrálódjon, majd hosszabb szövegek következnek, amelyeket a módszer megnyugtató birtokában érdemes feldolgozni. A feldolgozás a célnyelv, jelen esetben a német kizárólagos használatát követeli meg, ezzel is igazodva a világon elterjedt nagy nyelvvizsgarendszerek követelményszintjéhez.
Vissza