Fülszöveg
2020 tavaszán, a COVID-19 berobbanásával a világ számos táján bezártak az egyetemek és az iskolák, az oktatóknak, tanároknak pedig szinte egyik pillanatról a másikra kellett átállniuk a sokak számára ismeretlennek számító online oktatásra. A Harvard Egyetem professzora, Dan Levy erre a váratlan helyzetre válaszolva állította össze nélkülözhetetlenül fontos és jól használható kézikönyvét, amelyben útmutatóval szolgál tanároknak abban, hogyan lehet hatékony, eredményes élő órákat, foglalkozásokat tartani az online térben. A pedagógiai tanácsok mellett a szerző egyebek közt a következő, alapvetően lényeges gyakorlati kérdésekre ad választ:
• Mire jók a különböző Zoom-funkciök (pl. szavazás, csevegés, kiscsoportok)? Hogyan lehet a leghatékonyabban felhasználni ezeket egy tanóra keretében?
• Miként aktivizálhatók a diákok a képernyő előtt?
• Hogyan lehet közösséget építeni a virtuális osztályteremben?
• Mitől válik igazán maradandó élménnyé egy Zoom-alkalmazással megtartott óra?...
Tovább
Fülszöveg
2020 tavaszán, a COVID-19 berobbanásával a világ számos táján bezártak az egyetemek és az iskolák, az oktatóknak, tanároknak pedig szinte egyik pillanatról a másikra kellett átállniuk a sokak számára ismeretlennek számító online oktatásra. A Harvard Egyetem professzora, Dan Levy erre a váratlan helyzetre válaszolva állította össze nélkülözhetetlenül fontos és jól használható kézikönyvét, amelyben útmutatóval szolgál tanároknak abban, hogyan lehet hatékony, eredményes élő órákat, foglalkozásokat tartani az online térben. A pedagógiai tanácsok mellett a szerző egyebek közt a következő, alapvetően lényeges gyakorlati kérdésekre ad választ:
• Mire jók a különböző Zoom-funkciök (pl. szavazás, csevegés, kiscsoportok)? Hogyan lehet a leghatékonyabban felhasználni ezeket egy tanóra keretében?
• Miként aktivizálhatók a diákok a képernyő előtt?
• Hogyan lehet közösséget építeni a virtuális osztályteremben?
• Mitől válik igazán maradandó élménnyé egy Zoom-alkalmazással megtartott óra?
Munkájának és kutatásainak eredményeire alapozott könyvében Levy professzor saját, az online oktatásban szerzett tapasztalatai és megfigyelései mellett merít a Harvardon tanító kollégáinak tanítási stratégiáiból, kutatási eredményekkel alátámasztott, hatékony oktatási és tanulási elméleteiből. S ami legalább ilyen fontos, olyan diákokkal készített interjúkat közöl, akik életükben először most vettek részt online oktatásban, és akiknek szintén átmenet nélkül kellett átállniuk az üj tanulási módszerre.
Dan Levy a Harvard Egyetem professzora, jelen-
fleg a Harvard Kennedy School legjelentősebb online programjának (Public Leadership Credential) vezetője. Társalapítója a Teachly nevű internet alapú alkalmazásnak, amely segít az oktatóknak, hogy hatásosabban és hatékonyabban tanítsanak. Számos szakmai elismerés birtokosa, kivételes oktatási és mentorálásí k tevékenységért megkapta a Harvard Egyetem Dávid mmm 'I ' J ^^^ szenvedélyes és elkötelezett
***** WMM híve a hatékony és sikeres oktatásnak. Örömmel osztja
meg lelkesedését és tapasztalatait másokkal.
A Zoonrt Video Communications, Inc., röviden a Zoom védjegyoltalom alatt áll. E könyv szerzője nem áll semmilyen kapcsolatban a Zoommal, a könyv megírásához nem kapott sem felkérést, sem támogatást a videokommunikácíós részvénytársaságtól.
Vissza