kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
A nevelés fogalma | 3 |
A nevelés célja és fő feladatai | 4 |
A cél jelentősége a nevelőmunkában | 4 |
Az óvodai nevelés célja, feladatai, rendszere és általános elvei | 10 |
Az óvodai nevelés célja | 10 |
Az óvodai nevelés feladata | 10 |
Az óvodai nevelés rendszere | 12 |
Az óvodai nevelési folyamat jellemzői | 14 |
A gondozás és az egészséges életmódra való nevelés | 19 |
Helye a nevelési folyamatban | 19 |
Feladatok | 22 |
Az egészséges környezet biztosítása | 22 |
Az egészséges életmód kialakítása | 27 |
A helyes életritmus | 27 |
Táplálkozás | 28 |
Testápolás | 30 |
Öltözködés | 32 |
Mozgás | 33 |
Edzés | 34 |
Pihenés, alvás | 35 |
A gyermek tevékenységi formái | 37 |
A játék | 37 |
A munka | 55 |
Feladatok | 57 |
A munkafajták és fejlődésük, irányításuk ajánlott módszerei | 59 |
Kapcsolatok más nevelési színterekkel | 72 |
Az együttműködés alapelvei | 73 |
Az együttműködés tartalma | 75 |
Az óvoda és az iskola | 80 |
A személyiség fejlődését befolyásoló tényezők | 82 |
Öröklődés | 82 |
A környezet | 83 |
A tanulás, érés, nevelés kapcsolata | 86 |
Összefoglalás | 87 |
A személyiség fejlesztése a közösségben | 87 |
A személyiségformálás az óvodai gyerek-közösségben | 88 |
A nevelő modellszerepe | 89 |
Az óvónő és a gyerekek kapcsolata a nevelés folyamatában | 91 |
Az óvoda nem nevelői munkakörben alkalmazott dolgozói | 93 |
A személyiségfejlődés meghatározó tényezői | 95 |
A pszichikus fejlődés formái | 101 |
Életkori sajátosságok és fejlődési szakaszok | 103 |
Az óvodás gyermek testi- és mozgásfejlődése | 104 |
A csont- és izomrendszer jellemzői | 105 |
A mozgásfejlődés | 105 |
A mozgásfejlődés zavarai | 107 |
Az anya-gyermek kapcsolat jelentősége | 108 |
A szeretetkapcsolat kialakulása, hiányának következménye | 111 |
A beszédfejlődés az óvodáskorban | 114 |
A beszédfejlődés zavarai | 118 |
Beszédhibák | 119 |
Az érzelmi és akarati élet jellemzése | 119 |
Az óvodás érzelmi világa | 119 |
Az óvodás korú gyerek akarati élete | 123 |
A munka szerepe a gyermek személyiségének fejlesztésében | 129 |
A gyermeki munka motiváltsága | 130 |
A gyermek és az általa végzett munka fejlődésének kölcsönhatása | 132 |
A munka szerepe a gyermek erkölcsi nevelésében | 133 |
A munka értékelése | 135 |
Társas kapcsolatok a gyermekcsoportban | 136 |
A közösségben rejlő nevelőerő | 136 |
Az egyéni bánásmód az óvodai közösségben | 137 |
Testápolási feladatok | 138 |
Az óvodás gyermek személyi higiénéje | 138 |
A helyes öltözködés | 143 |
A kulturált étkezés | 144 |
Az egészségügyi szokások kialakítása | 146 |
Alapvető elsősegély-nyújtási ismeretek | 148 |
Az elsősegélynyújtás fogalma | 148 |
Az elsősegélynyújtás általános szabályai | 150 |
Az újraélesztés fogalma és ABC-je | 151 |
Befúvásos lélegeztetés | 156 |
Vérzéscsillapítás | 159 |
Sebvédelem, sebellátás | 162 |
Elsősegélynyújtás töréseknél, ficamoknál | 165 |
Ficamok és rándulások ellátása | 166 |
A koponya és a törzs csontjainak sérülése | 167 |
Kimentés, szállítás, segélykérés | 168 |
Egyes speciális balesetek kimentési szabályai | 169 |
Egyéb sérülések és rosszullétek | 171 |
Égési sérülések ellátása | 172 |
Elsősegély áramütés és villámcsapás sérültjeinél | 173 |
Elsősegélynyújtás vízi balesetnél | 173 |
Elsősegélynyújtás hőguta (hőpangás), napszúrás esetén | 174 |
Elsősegélynyújtás ájulás esetén | 174 |
Elsősegélynyújtás a leggyakrabban előforduló mérgezéseknél | 175 |
Megfigyelési szempontok az irányított dajkai gyakorlathoz | 180 |
Nevelési alapismeretek | 180 |
A gyermek tevékenységformái (játék, munka) | 181 |
Nevelési partnerkapcsolatok | 182 |
Szokás-alakítás | 182 |
Felhasznált irodalom | 183 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.