kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 282 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 18 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Kézirat. 429 példányban jelent meg. 5 fekete-fehér ábrával. Tankönyvi száma: J 12-200. |
Előszó | 3 |
Vinczéné Bíró Etelka - Mérei Vera: A terápia meghatározó tényezői | |
Elméleti megközelítés | 5 |
Etiológia | 6 |
Az életkor | 6 |
A dadogás fajtája | 7 |
A súlyosság foka | 9 |
Együttműködés a környezettel | 10 |
A kezelés időtartama, gyakorisága és a prognózis | 12 |
A terápia összetevői | |
Mérei Vera: Családlátogatás | |
Milyen segítséget nyújthat a családlátogatás? | 17 |
1. eset | 18 |
2. eset | 20 |
Mérei Vera: A szülők bevonása a terápiába | 22 |
A szülők részvételének formái | 22 |
Az anya jelenléte a logopédiai foglalkozásokon | 22 |
A szülők részvétele az otthoni gyakorlásban, házi feladatok készítésében | 24 |
Tanácsadás dadogó gyermekek szüleinek | 25 |
Egyéni beszélgetések | 26 |
Az anya illetve a szülők együttműködési készsége | 26 |
A logopédus együttműködése a szülővel | 28 |
A szülőkkel folytatott beszélgetések változatai | 30 |
Módszertani tanácsok a beszélgetésekhez | 32 |
A szülőkkel folytatott csoportos munka | 35 |
Foglalkozás intézetben élő gyermekek szüleivel | 37 |
Videofelvételek alkalmazása | 39 |
Vinczéné Bíró Etelka: A légzőgyakorlatok | 40 |
A légzőgyakorlatok módszertani differenciálása | 41 |
Élettani légzés és beszédlégzés | 42 |
A hasi légzés kialakítása | 43 |
A hagyományos légzőgyakorlatok rendszere | 45 |
A légzőgyakorlatok eszközei | 45 |
Vinczéné Bíró Etelka: A lazító gyakorlatok | 46 |
Vinczéné Bíró Etelka: A mozgásos gyakorlatok | 47 |
A mozgásos gyakorlatok megválasztása | 47 |
A beszéd is mozgássor | 47 |
Vinczéné Bíró Etelka: A beszédgyakorlatok | 49 |
A beszédgyakorlatok differenciálása | 50 |
Beszédgyakorlatok a direkt módszerekben | 51 |
Beszédgyakorlatok a pszichológiai módszerekben | 52 |
Beszédgyakorlatok a komplex módszerekben | 53 |
Az összefüggő szöveges beszédgyakorlatok | 55 |
Vinczéné Bíró Etelka: Ritmusterápia, logopédiai ritmika | 57 |
A ritmus | 57 |
A ritmus vizsgálata | 60 |
A logopédiai ritmika | 62 |
A logopédiai ritmika jellemzői | 63 |
A logopédiai ritmikafoglalkozások szakaszai | 64 |
Az ének | 65 |
Bevezető gyakorlatok | 65 |
Az izomtónust szabályozó gyakorlatok | 67 |
Beszédgyakorlatok zenei kíséret nélkül | 68 |
A figyelmet aktivizáló gyakorlatok | 70 |
A zenei ritmust fejlesztő gyakorlatok | 72 |
Játék | 74 |
Befejező gyakorlatok | 75 |
A zeneterápiára épülő módszer | 87 |
Mérei Vera: Pszichoterápia | 90 |
A pszichoterápia a dadogás javításában | 90 |
A játékterápia egy gyakorlati alkalmazása | 94 |
Módszertani alapelvek a terápiában | 97 |
Mérei Vera: A gyógyszeres kezelés | 192 |
A terápia módszerei | |
Kanizsai Dezső: A didaktikus módszer | 109 |
A Kanizsai-féle eljárás menete | 110 |
Hehezéses gyakorlatok | 110 |
A hangképzésben részt vevő izmok gyakorlása | 112 |
Hangringató gyakorlatok | 113 |
Magánhangzós gyakorlatok | 113 |
Mássalhangzó kezdésű gyakorlatok | 114 |
Zümmögő gyakorlatok | 114 |
Hangsúlygyakorlatok | 115 |
Ritmusgyakorlatok | 115 |
Olvasási gyakorlatok | 116 |
Gondolkodási rendszerező gyakorlatok | 116 |
A komplex módszerek | 117 |
A pedagógiai dominanciájú komplex módszerek | 117 |
Vinczéné Bíró Etelka: Hvatcev komplex módszere | 117 |
A komplex módszer összetevői | 117 |
Hvatcev néhány gyakorlati tanácsa | 120 |
Mérei Vera: Becker és Vlaszova módszere | 121 |
Kötött (együttes) beszéd | 122 |
Utánmondás | 122 |
Szemléltetéssel alátámasztott kérdések megválaszolása | 123 |
Tárgyak, képek, cselekvések önálló szóbeli leírása | 123 |
A tanártól hallott történetek elmondása | 124 |
A spontán beszéd | 125 |
A természetes, kifejező beszéd | 125 |
Mérei Vera: A pszichológiai irányultságú komplex módszerek | 125 |
Fernau-Horn módszere | 125 |
Az óvodás korú kisgyermekek beszédének fejlesztése | 126 |
Iskolás gyermekek (6-16 évesek) terápiája | 127 |
Vinczéné Bíró Etelka: Az orvosi dominanciájú komplex módszer | 138 |
Seeman módszere | 138 |
A pszichoterápia Seeman módszerében | 138 |
Beszédgyakorlatok | 139 |
Asszociációs gyakorlatok | 140 |
Olvasási gyakorlatok | 141 |
Összefüggő beszédgyakorlatok | 141 |
Egyéb tanácsok | 142 |
A cselekvéses beszéd módszerei | 143 |
Vinczéné Bíró Etelka: Cseveljeva módszere | 143 |
A jelen idejű beszéd | 144 |
A múlt idejű beszéd | 146 |
A jövő idejű beszéd | 146 |
Az önálló beszédkészség megerősítése | 147 |
Néhány metodikai tanács | 147 |
Mérei Vera: Sukurova-Both módszere | 149 |
Vinczéné Bíró Etelka: A dadogás intenzív terápiája | 151 |
A logopédus feladatai az intenzív terápia során | 157 |
A terápia szakaszai és a foglalkozási típusok | 159 |
Óravázlatok | 161 |
Mérei Vera: A kombinált játék- és logopédiai terápia (Nitza Katz-Bernstein) | 168 |
A módszer elemei | 169 |
Az egyéni terápia | 169 |
A gyermekcsoport | 169 |
Beszélgetések az anyával | 169 |
Az anya-csoport | 170 |
Beszélgetések a tanítóval | 170 |
A logopédiai kezelés korlátai | 172 |
A logopédiai gyakorlatok célja | 172 |
A gyakorlatok kivitelezése | 174 |
Előmutatás | 174 |
Kérdés-felelet | 175 |
Vezetve lenni-vezetni | 175 |
Váltakozó megjelenítés | 177 |
Közös megjelenítés | 177 |
A gyakorlatokat rendszerbe foglaló táblázatok | 179 |
Primer kommunikáció | 179 |
Légzésgyakorlatok | 181 |
Szótag-játék labdázással | 183 |
Hanggyakorlatok | 184 |
Szógyakorlatok | 186 |
Mondatgyakorlatok | 189 |
A logopédus magatartása | 191 |
Mérei Vera: A kommunikációs terápia (Wyatt módszere) | 192 |
A kommunikációs terápia és az anya-gyermek kapcsolat | 193 |
A kommunikációs terápia életkorok szerint | 193 |
Esetismertetés | 195 |
Előtörténet | 195 |
A kezelés menete | 196 |
Kommentár | 197 |
A terápia első három hónapja | 197 |
A terápia a következő iskolaévben | 197 |
A terapeuta feljegyzéseiből | 198 |
Egy hónappal később | 199 |
További feljegyzések | 201 |
Összefoglaló kommentár | 203 |
Mérei Vera: A beszélgetés mint terápia (Westrich módszere) | 205 |
Mérei Vera: A "másként dadogás" módszere | 212 |
A dadogás képlet | 213 |
A Midvas fogalom | 220 |
Motiváció | 221 |
Identifikáció | 222 |
Edzés, megerősítés | 223 |
Variáció | 224 |
Közelítés | 225 |
Stabilizáció | 226 |
Vinczéné Bíró Etelka: A hangsúlyozáson alapuló módszer | 227 |
A gondolkodás és a beszéd koordinációja | 229 |
A szünet, mint koordináló tényező | 230 |
Az érzelem mint koordináló tényező | 231 |
Néhány gyakorlati tanács | 231 |
Vinczéné Bíró Etelka: A beszédtechnikai módszer (Abeleva és munkatársai) | 232 |
A magánhzangzók gyakorlása | 235 |
A magánhangzók összekapcsolásának gyakorlása | 236 |
Szógyakorlatok | 238 |
Mondatgyakorlatok | 240 |
A magánhangzós mondatkezdés | 240 |
A mássalhangzós mondatkezdés | 241 |
Mondatgyakorlatok egy, két és több szünettel | 243 |
A kifejező beszéd logikája | 243 |
Énekgyakorlatok | 244 |
A verses mesék gyakorlása | 245 |
A versek gyakorlása | 246 |
Az olvasás gyakorlása | 249 |
Szövegek megtanulása | 250 |
A tartalom elmondása | 251 |
Adott téma kifejtése | 251 |
A társalgó beszéd gyakorlása | 252 |
A dadogás javításának néhány szervezési kérdése | |
Mérei Vera: A csoportos és az egyéni foglalkozás | 255 |
A csoportos kezelés | 255 |
Az egyéni kezelés | 256 |
A csoportos és az egyéni kezelés kombinációja | 257 |
Vinczéné Bíró Etelka: A dadogás javításának szabályozása a logopédiai tanügyi dokumentumokban | 258 |
A beszédjavító intézmények célja és feladatai | 258 |
A dadogó gyermekek szűrése, felvétele | 259 |
A korrekciós munka dokumentálása | 260 |
Minősítés, eredménymérés | 261 |
A felkészülés | 261 |
A beszédjavító csoportok irányítása | 261 |
Mérei Vera: Katamnézis | |
A gyógyulás értékelése | 263 |
Pozitív hatású tényezők | 268 |
Hátráltató tényezők | 268 |
SZAKIRODALOM | 273 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.