1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A biznisz szociológiája

Az amerikai management elmélet kritikai ismertetése

Szerző
Lektor
Moszkva
Kiadó: Izdatel'sztvo Szocial'no-Ekonomicseszkoj Literaturü
Kiadás helye: Moszkva
Kiadás éve:
Kötés típusa: Varrott papírkötés
Oldalszám: 255 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 20 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Mit tartalmaznak a tőkés vezetési elméletek, milyenek a vezetési módszerek, milyen vezetéstechnikát alkalmaznak? S mind ezekből, melyek azok, amelyek részünkre hasznosíthatók, vagy éppen a mi... Tovább

Előszó

Mit tartalmaznak a tőkés vezetési elméletek, milyenek a vezetési módszerek, milyen vezetéstechnikát alkalmaznak? S mind ezekből, melyek azok, amelyek részünkre hasznosíthatók, vagy éppen a mi társadalmi viszonyaink között nem alkalmazhatók,nem segítik, hanem'esetleg gátolják a fejlődésünket?
Ezek a kérdések indokoltan foglalkoztatják szakembereinket, Gvisianyi kutató munkája, könyve ezen időszerű problémákra kíván választ adni.
"Ha bár a managerizmus apologetikus elmélet - írja - mégis a polgári szemlélet görbe tükrében a jelenlegi nagyüzemi szervezés és vezetés objektív folyamatai tükröződnek. Ha figyelembe vesszük" a managerizmusnak azon sajátosságát, hogy a gazdasági gyakorlathoz szorosan kapcsolódik, akkor az amerikai managementelméletet olyan elméletnek kell tekinteni, amely objektív folyamatokat tükröz, olyanokat, amelyek általánosán jellemzőek korunk társadalmi termelésére, emellett azonban tartalmazza a kapitalista termelés jelenlegi fejlődési szakaszának sajátos, ellentmondástól terhes törvényszerűségeit, és végül megmutatkozik ezekben az elméletekben az, hogy a polgári ideológusok osztályszemléletében miként jelennek meg a tőkés termelés törvényszerűségei." Vissza

Tartalom

I. fejezet: A management-elmélet társadalmi-gazdasági előfeltételei
1./ A vezetési tevékenység kialakulása, mint a társadalmi termelés objektív fejlődési folyamata 17
2./ A management, mint a tőkés nagyipari termelés specifikus szükségleteinek gyümölcse 39
II. fejezet: Az amerikai management elmélet fő jellemzői
1./ Az amerikai "vezetéstudomány" kialakulása és fejlődése 62
2./ A management fogalmának meghatározása a managerizmus teoretikusainál 112
3./ A managerizmus elmélete a vezetés elveiről 138
III. fejezet: A management-elmélet a kapitalizmus raffinált apologetikája
1./ A kapitalizmus társadalmi-gazdasági folyamatainak áltudományos értelmezése az amerikai management teoretikusainál 190
2./ A "managerek kultusza", mint a managerizmus apologetikus lényének kifejezője 238

D. M. Gvisianyi

D. M. Gvisianyi műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: D. M. Gvisianyi könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A biznisz szociológiája A biznisz szociológiája A biznisz szociológiája A biznisz szociológiája A biznisz szociológiája

A borító és a lapélek enyhén elszíneződtek, a gerinc vászonnal pótolt. A kötés megtört.

Állapot:
2.640 Ft
1.320 ,-Ft 50
7 pont kapható
Kosárba