1.063.444

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanulási és magatartási zavarok újszerű kezelése, avagy hátsó padból az elsőbe

Szerző
Lektor

Kiadó: Szerzői kiadás
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 109 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-650-084-3
Megjegyzés: Színes és fekete-fehér fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Czeinerné dr. Bükki Mária könyve a dyslexiás gyerekek tanulási, beilleszkedési problémáiról, és ami még lényegesebb, ezen gondok orvoslásáról szól. Mégse gondolja senki, hogy egy elméleti, orvosi... Tovább

Előszó

Czeinerné dr. Bükki Mária könyve a dyslexiás gyerekek tanulási, beilleszkedési problémáiról, és ami még lényegesebb, ezen gondok orvoslásáról szól. Mégse gondolja senki, hogy egy elméleti, orvosi kézikönyvet tart most a kezében, hiszen a szerző által leírtak egy működő speciális magániskola konkrét és bevált tapasztalatait tárják elénk.
Korunkban, melyre a szaktudományok és szakterületek beláthatatlan tagozódása jellemző, nagy értéknek számít egy adott feladatnak az a megközelítése, ami összegezni tudja az egymástól távolállónak tűnő módszerek összekapcsolható elemeit.
A speciális gondokra kidolgozott integrált megoldásokról viszont gyakran kiderülhet, -mint ennek a könyvnek az esetében is-, hogy a módszerek sokkal általánosabb problémákra is megoldást jelenthetnek. A dyslexiával, tehát az olvasási zavarokkal küszködő gyermekek részére kidolgozott terápiák - illetve azoknak bizonyos technikai részletei-, változtatás nélkül be vezethetőek lennének az általános oktatásba is.
Figyeljük csak meg ennek megértéséhez alaposabban a könyv egyik lényeges és nagyon emberséges üzenetét! Ha azokat a gyermekeket, akik valamilyen területen fogyatékosak, általánosan csökkent értékűként kezelik, akkor idővel a gyermekek a negatív elvárásnak felelnek meg. Legátlódnak egyéb természetes képességeik is, a normálistól egyre inkább elmaradnak és így az ördögi kör bezárul. Az elmarasztalásokat, kritikákat könnyen osztogatjuk, a dicséretet -pedig nem kerül semmibe- sokkal szűkmarkúbban mérjük. Vissza

Tartalom

• Előszó 5
• Bevezető 7
• I. Néhány gondolat a dyslexia elméleti megközelítéseiből 12
• A dyslexiáról orvosi szemmel
• A dyslexia okai és formái 14
• A dyslexia neurofiziológiai aspektusai 17
• A kiváltott potenciálok és a kvantitatív EEG agytérképezés a dyslexiában 18
• A dyslexia fiziopatológiai alapjai 21
• Hogyan kezelhető a dyslexia? 25
• A dyslexia gyógyszeres kezelése 26
• A Piracetam terápia elektrofiziológiai tanulmányozása dyslexiásoknál 28
• A dyslexia pszichológiai megközelítése
• Az olvasás - és írászavarok kapcsolatáról 29
• Az olvasás egy sajátos zavara a dyslexia 30
• Delacato neurológiai szerveződés elméletéből 31
• Az olvasás és írás zavarainak értelmezése a pedagógiában 34
• A gondolkodás kialakulásának feltételei 35
• A gondolkodás egy részének zavara 38
• II. A dyslexia a pedagógiai gyakorlat oldaláról 41
• A Speciális Magániskola célja 42
• Az iskola rövid története 44
• Felvétel a magániskolába 45
• Olvassuk el néhány szülő véleményét! 46
• Az iskola speciális programjai
• Az oktatás speciális módszerei 52
• A pozitív megerősítés 52
• A mozgásterápia 57
• A felzárkóztatás 59
• Lazítással, koncentrációval egybekapcsolva javul a tanulmányi eredmény 61
• Az iskola napi programja 62
1. számú füzet
• Az írási, olvasási képesség javítása 64
• Alapgyakorlatok 65
2. számú füzet
• Reggeli koncentráció 69
• Figyelemkoncentrációs gyakorlatok 71
• Példa bőrérzékelő gyakorlatokhoz 72
• Példa a látásérzet, észlelet tréningjéhez 73
• Példa hallás, szaglás, ízérzetre, észleletre 74
• Példa célképzet kialakítására, gyakorlott csoportok számára ... 75
• Akaratfejlesztő gyakorlat bőrérzetre 76
• Példa komplex gyakorlatra 76
• Felelési szituációra való felkészítés 78
3. számú füzet
• Relaxáció 79
• Déli relaxáció 79
• Reggeli relaxáció (otthon) 81
• Ebéd utáni relaxáció (otthon) 82
• Esti relaxáció 82
• Tanulást segítő lazító program 83
• Tanulás előtt alkalmazható tréning emlékezetbe vésés technikával 83
• A tanulás végén önértékelés koncentrációval 84
4. számú füzet
• Szem-, kéz-, láb- koordináció, koordinált testmozgás 85
• Néhány jó tanács szülőknek 87
• Javaslat óvodában 89
• Ajánlások nagyobb létszámú csoportoknak 90
• Javasolt tanulást segítő módszerek 92
• A Speciális Magániskola képzési lehetőségeiről 94
• Néhány gondolat a nevelésről 96
• Összegzés 98
• Az iskola szakmai kapcsolatai 101
• Szótár 102
• Irodalom 104
• Mellékletek 109

Czeinerné Dr. Bükki Mária

Czeinerné Dr. Bükki Mária műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Czeinerné Dr. Bükki Mária könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem