1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vállalati stratégia

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem Közgazdasági Továbbképző Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 129 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. A könyv 250 példányban jelent meg.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

E jegyzet a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem (BKE) Közgazdasági Továbbképző Intézete (KTI) keretében folyó Személyügyi szakon 1995/96. tanév óta oktatott Vállalatgazdaságtan c. tantárgyhoz... Tovább

Előszó

E jegyzet a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem (BKE) Közgazdasági Továbbképző Intézete (KTI) keretében folyó Személyügyi szakon 1995/96. tanév óta oktatott Vállalatgazdaságtan c. tantárgyhoz kapcsolódik. E tárgy oktatására korábban Chikán Attila Vállalatgazdaságtan c. könyve alapján került sor. Éppen ezért a jegyzet egyik legfontosabb és legtöbbet hivatkozott alapirodalma Chikán Attila (1997) Vállalatgazdaságtan c. műve. Ezt azért tartjuk fontosnak kiemelni, mert a jegyzet Chikán (1997) Vállalatgazdaságtan c. könyvének szemléletmódját követi, valamint mert az itt röviden vagy nem tárgyalt témakörök kapcsán e könyvet ajánljuk hallgatóink figyelmébe.
A „Vállalati működés stratégiai alapjai" c. jegyzet célja, hogy a hallgatók számára a stratégia alkotás és menedzsment szempontjából vállalatgazdasági ismereteket adjon azokról a területekről is, amelyek más tantárgyak keretében nem kerültek tárgyalásra. E célnak megfelelően a jegyzet a vállalati működésnek csak néhány vonatkozását tárgyalja.
A jegyzet mint oktatási segédlet két célt kíván szolgálni. Egyrészt tananyagul szolgál a hallgatók számára. Mint ilyen, az előadások anyagával együtt a tantárgy ismereteinek elsajátítását hivatott elősegíteni. Másrészt arra törekszik a jegyzet, hogy támpontokat adjon a további ismeretszerzésre az által, hogy a tárgyalt témakörök legfontosabb magyar nyelven elérhető szakkönyveit hivatkozza. Ehhez a Felhasznált irodalomban szereplő művek további támpontokat jelentenek.
A jegyzet a vállalati működés területeinek tárgyalásához a stratégia koncepciójának gondolatmenetére támaszkodik. A stratégiát normatív módon és közgazdaságtani alapokon közelítjük meg. A jegyzet felépítése a következő:
Az 1. fejezet az üzleti vállalakozás és vállalat kapcsán a legfontosabb fogalmakat és értelmezési kereteket veszi sorra.
A 2. fejezet a vállalati stratégia értelmezése után áttekinti a stratégiai menedzsment fogalmi és logikai keretét. E logikai keret döntéselmélet és döntéshozatal szempontjából veszi sorra azokat a lépéseket, amelyek a stratégia kialakításánál nem megkerülhetők. Vissza

Tartalom

Bevezetés 3
1. Üzleti vállalkozás, vállalat 5
1.1. Üzleti vállalkozás és vállalat 5
1.2. A vállalati célok és hierarchiájuk 7
1.3. Az egyéni és szervezeti célok és kapcsolatuk 12
1.4. Vállalati célok és a külső érintettek 13
1.5. A vállalkozási formák 17
Összefoglalás 22
Kulcsfogalmak 24
2. A vállalati stratégia alapjai 25
2.1. Stratégiai koncepció, vállalati vezetés és stratégiai menedzsment 25
2.2. A stratégia tartalmi elemei 32
2.3. A vállalati stratégia szintjei és a stratégia vállalatképe 34
2.4. A stratégiai menedzsment logikai lépései 39
Összefoglalás 47
Kulcsfogalmak 48
3. A gazdasági makrokörnyezet 49
3.1. Az állam gazdasági szerepe az elméletben 49
3.2. A kormányzat szerepe és a vállalatok működése 53
3.3. A globalizáció 58
3.4. A makrokörnyezet elemzése: a PEST elemzés 62
Összefoglalás 64
Kulcsfogalmak 65
4. A vállalat piaci környezete. Az iparág és az általános stratégiák 66
4.1. A piaci verseny 66
4.2. Az iparág és elemzése 71
4.3. A versenyelőnyök és az általános stratégiák 75
Összefoglalás 80
Kulcsfogalmak 80
5. A vállalati működés néhány funkcionális területe 81
5.1. A vállalat tevékenységi rendszere a stratégia felfogásában: az értéklánc 81
5.2. A marketing tevékenységi rendszere 84
5.2.7. A marketing stratégia kulcskérdései 86
5.2.3. A marketing-mix 90
Összefoglalás 98
Kulcsfogalmak 98
5.3. A pénzügyi tevékenységi rendszer 98
5.3.1. A befektetési és finanszírozási stratégia 101
5.3.2. A pénzügyi információk 105
Összefoglalás 110
Kulcsfogalmak 110
5.4. Az információ kezelése 110
5.4.1. Információ és döntés 111
5.4.2. Vezetést támogató információs rendszerek 114
5.4.3. Információs rendszerek és vállalati teljesítmény 116
Összefoglalás 118
Kulcsfogalmak 118
6. Stratégiai menedzsment a gyakorlatban 119
6.1. A stratégia megvalósulása 119
6.2. Miért alkalmazzák illetőleg miért nem a stratégiai menedzsmentet? 123
6.3. A stratégia és a vállalati kultúra kapcsolata 124
Összefoglalás 126
Kulcsfogalmak 126
Felhasznált irodalom 127

Czakó Erzsébet

Czakó Erzsébet műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Czakó Erzsébet könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem