1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Csónakok és csónakmotorok

Siklóhajók, csónakok szerkezete és építése külmotorok szerkezete és kezelése

Szerző
Budapest
Kiadó: Saly E. Könyvterjesztővállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 152 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: 82 fekete-fehér ábrával, kihajtható melléklettel illusztrálva. Írta Mihály Ernő okl. gépészmérnök. Világosság-könyvnyomda rt. nyomása, Budapest.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az „outboard"
Dr. Fényes Kornél főmérnöknek az Automobili-Motorsportban megjelent cikke nyomán, kibővítve.

Noha egyike vagyok azoknak, akik technikai nyelvünk magyarságáért évek óta irtó harcot... Tovább

Előszó

Az „outboard"
Dr. Fényes Kornél főmérnöknek az Automobili-Motorsportban megjelent cikke nyomán, kibővítve.

Noha egyike vagyok azoknak, akik technikai nyelvünk magyarságáért évek óta irtó harcot vettek föl az idegen kifejezések egész hada ellen, mégis a cimben leirtani azt az angol szót, amely szolgailag magyarra forditva „fedélzeten kívüli"-t jelent. Ennek a motor fajtának a hivatalos magyar neve még nincs megállapítva és igy részemről ugy vélem, hogy a külmotor kifejezés talán elég találó lenne.
Hogy milyen nehéz erre megfelelő másnyelvü szót találni, mutatja az, hogy a németek, akik különösen a legutóbbi éveikben igazán tüzzel-vassal küszöbölik ki nyelvükből az idegen kifejezéseket, az angol „outboard" szónál nem találtak rövidebbet és kifejezőbbet s megelégedtek azzal, hogy a „outboard" helyett „Autbord"-ot írnak, s tényleg ezt hivatalosan el is fogadták, bár az „Anhangemotor" kifejezést sokan szivesebben használják.
Mi tehát az úgynevezett külmotor? Egy olyan haj tógép, amely egyesítve magábanfoglalja a hajótest hajtásához szükséges összes alkatrészeket, úgymint: a hajtómotort, a tengelyvezetéket, a propellert, a kormányt, valamint az üzemanyagtartányt is, s az egész hajtómű a hajótestről könnyűszerrel le- és fölszerelhető.
Ez volt az az elv, amelyből a külmotor első szerkesztője, a svéd származású Ole Evinrude mérnök kiindult, amidőn mintegy 20 év előtt megteremtette az első ilynemű motort. Vissza

Tartalom

Az "outboard"3
A hajótest7
Merüléses hajók és siklóhajók9
Propellercsavar22
Hajótestek szerkezete27
Siklóhajók története39
A külmotor43
Motor elrendezése a csónaktestben43
A motor lényege48
Forgattyuszerkezet adatai49
Munkatermelés folyamata a hengerben53
Munkafolyamat lefolyása a hengerben53
Kétütemű motorok munkafolyamata54
Négyütemű motorok munkafolyamata64
Két- és négyütemű gépek67
Többhengerű gépek69
A motorok osztályozása és teljesítményének megállapítása73
Tüzelőanyagok és a keverék képzése82
Karburátorok82
Gyujtás92
A motor és alkatelemei104
A henger és hengerfedél104
Dugattyu és gyürü108
Hajtórud, forgattyuház, főtengely, csapágyak112
Kenés115
Hütés118
Szelepek és vezérlése123
Kipuffogóedény127
A motor inditása és leállítása128
A gép üzeme129
Közlőmüberendezés135
A motor fölerősítése135
Propellercsavar (hajócsavar) és meghajtása137
Kormányzás142
Rendeletek145

Mihályi Ernő

Mihályi Ernő műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Mihályi Ernő könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem