A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Csomagolás és értékesítés

Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Országos Műszaki Könyvtár és Dokumentációs Központ
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 289 oldal
Sorozatcím: Témadokumentációs kiadványok
Kötetszám: 87
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A kereskedelmi forgalomba kerülő áruk, termékek fogyasztása, illetve felhasználása az esetek 99%-ban nem az előállítás helyén történik, ennek következtében a terméket a fogyasztóhoz, vagy az... Tovább

Előszó

A kereskedelmi forgalomba kerülő áruk, termékek fogyasztása, illetve felhasználása az esetek 99%-ban nem az előállítás helyén történik, ennek következtében a terméket a fogyasztóhoz, vagy az értékesítés helyére el kell szállítani. Sok esetben - és ez a gyakoribb - a forgalomtól függően rövidebb, hosszabb ideig tárolják. Ismeretes, hogy mind a szállítás, mind a tárolás során a terméket - jellegétől és tulajdonságától függetlenül - különféle jellegű és mértékű mechanikai és klimatikus igénybevételek érik, amelyek hatására a termék megsérülhet, használati értéke csökken, vagy akár felhasználásra alkalmatlanná válhat. Az előállított termékek jelentős része /pl. kristálycukor, vaj, étolaj, szeg/ a gyártás befejeztével sem tárolásra, sem szállításra, sőt még értékesítésre sem alkalmas, ezért olyan ideiglenes burkolattal kell ellátni, amelynek révén szállításra, tárolásra és értékesítésre alkalmassá válik. Az ideiglenes burkolat: a csomagolás. Nyilvánvaló ebből, hogy valamely termék csak akkor tekinthető "késznek", ha az szállításra, tárolásra, értékesítésre alkalmas. Ebből következik, hogy a csomagolás, mint művelet a gyártástechnológia szerves része, annak mintegy befejező szakasza. Vissza

Tartalom

Bevezetés
Csomagolás és értékesítés9
A csomagolás a "néma eladó"
A csomagolás szerepe a korszerű fogyasztói társadalomban31
Az önkiszolgáló rendszer és az élelmiszercsomagolás33
A csomagolás hatékonysága35
Az üvegalapú csomagolóeszközök címkéi37
A csomagolás mint reklám
A csomagolás mint reklámeszköz40
Reklám és csomagolás42
A csomagolóipar helyzete és fejlődési irányai51
Új követelmények a csomagolás iránt57
A csomagolás mint a marketing szerves része59
Csomagolás és marketing61
A csomagolás és az önkiszolgáló értékesítés63
Kirakatcsomagolás65
A legjobb bolti eladó: a csomagolás címkéje68
A nyomdai dobozok grafikájának árukínáló szerepe70
Csomagolás gyermek vásárlók számára73
Reklám-szempontok a mélyhűtött élelmiszeripari termékek csomagolásakor74
A csomagolás alapvető hatása az italáruk reklámozásában75
Az önkiszolgáló értékesítésnek megfelelő csomagolások tervezésével kapcsolatos problémák
A termék csomagolása változatásának célszerű gyakorisága78
A fogyasztói csomagolás gyakori változtatásának ésszerűsége79
A csomagolás-tervezés szerepe80
Amerikai tervezők gondjai az exportcsomagolások területén83
Nyomdai szempontok és a csomagolástervezés86
Pszichológus, művész vagy marketing-szakember?90
Az angol Sainsbury's érdekes kísérlete: a csomagolások grafikájának és anyagának egyszerűsítése92
A műanyag csomagolóeszközök kialakítása és díszítése94
Borospalack áttervezése tudományos eszközökkel97
Vásárlásra ösztönző palack- és doboz címkék98
Aeroszol csomagolások címkéjének tervezése102
Az értékesítést megkönnyítő csomagolások a gyakorlatban
Papírlemez, hullám-papírlemez, műanyag kombinációjú átlátszó fogyasztói csomagolások104
A kirakati csomagolások fogyasztásnövelő szerepe106
A bemuttó csomagolás szerepe108
Az ajándékcsomagolás109
Szeszesitalok ajándékcsomagolása111
A szupermarketek részére alkalmas élelmiszercsomagolások fejlődési irányai az Egyesült Államokban112
Élelmiszerek és élvezeti cikkek csomagolása önkiszolgáláshoz117
Csomagolások árueladó automaták részére119
A zsugorfóliás burkoló csomagolás120
Az árukínáló zsugorfóliás csomagolás123
Puha husú gyümölcsfélék vásárlásra ösztönző csomagolása126
Gyümölcs- és zöldségfélék előrecsomagolása130
A gyümölcs- és zöldségfélék fogyasztói előrecsomagolása önkiszolgáláshoz132
Zöldség- és főzelékfélék fogyasztói előrecsomagolása önkiszolgáláshoz132
A fogyasztói tej előrecsomagolása136
Tojáscsomagolások az amerikai önkiszolgáló áruházakban140
Egész és szeletelt kenyér csomagolása141
Készételek csomagolása142
Édesipari termékek korszerű csomagolása146
Luxusszappan csomagolása148
Konyhai háztartási eszközök önkiszolgáló csomagolása151
Textilipari termékek önkiszolgálásra alkalmas csomagolása153
Szeg, csavar, szegecs korszerű adagcsomagolása önkiszolgáló értékesítéshez155
A márkacsomagolás. 3. Játékáruk csomagolása159
A játékcsomagolás vásárlásra ösztönző hatása163
Az eldobó /egyszeri felhasználásra szánt/ csomagolás problémái
Az eldobó és a betétdíjas csomagolás gazdasági vonatkozásai165
Folyékony élelmiszeek eldobó csomagolásainak gazdaságossági vizsgálatai171
Az üvegpalack jelene és jövője176
Az eldobó üvegpalack problémái Svájcban180
A kereskedelem véleménye a sör eldobó csomagolásainak esélyeiről183
A fogyasztói csomagolás kényelemnövelő szerepe
Jobb csomagolásokat az élelmiszeriparban185
Az élelmiszercsomagolás a háziasszony szemszögéből186
Mélyhűtött termékek csomagolása189
Önkiszolgáló üzletekben és ABC áruházakban értékesítésre kerülő élelmiszerek nyomdai dobozai190
Az élelmiszeripari termékek fogyasztói cosmagolásának várható alakulása az Egyesült Államokban 1978-ig195
Színek a csomagolásban. A humor szerepe a vásárlásra ösztönzésben
Színek a csomagolásban198
A színek jelentősége a fogyasztói csomagolásban202
Csomagolóeszközök színmeghatározása206
A csomagolás színének fontossága208
Humor a csomagolásban209
A csomagolás figyelemfelkeltésének illetve vásárlásra ösztönzésének hatékonysága
A fogyasztói csomagolás figyelemfelkeltő hatékonyságának vizsgálata211
A fogyasztói csomagolás reklámhatásának vizsgálata214
A fogyasztói csomagolások eladó szerepének vizsgálata217
A fogyasztói csomagolások grafikai hatékonyságának értékelési lehetőségei220
A márka szerepe a csomagolásban. A család-csomagolás
Egy fogyasztói csomagolás változatai228
A család-csomagolás jellemzői és funkciói230
Egyéb szakirodalom234
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem