kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 270 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 19 cm x 14 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Tankönyvi száma: 91337. |
Honti Mária: Az osztályfőnöki óra szerepe, feladatai | |
A közösség életének szervezése, irányítása az osztályfőnöki órán | 7 |
Az osztályfőnöki óra szerepe a nevelési folyamatban | 13 |
Az osztályfőnöki óra szerepe a nevelés fő feladatainak megoldásában | 16 |
Honti Mária: Az osztályfőnöki órák felépítése, típusai | |
A tantervi témák feldolgozása az osztályfőnöki órán, és az órafelépítés néhány kérdése | 23 |
Az osztályfőnöki órák néhány fontosabb típusa | 27 |
Honti Mária: Az osztályfőnöki órák vezetésének módszertani kérdései | |
Az osztályfőnöki órák megtervezése | 31 |
Az osztályfőnöki óra előkészítése | 34 |
Az osztályfőnök vezető szerepe | 36 |
Az élményszerűség biztosítása az osztályfőnöki órán | 41 |
A szemléltetés az osztályfőnöki órán | 44 |
Havril Andrásné: A rádió az osztályfőnöki órákon | 47 |
A tanulók aktivizálásának lehetőségei és módszerei | 54 |
A tanulók magatartásának fejlesztése az osztályfőnöki órán | 59 |
Az osztályfőnöki óra elemzése, adatainak felhasználása a nevelőmunkában | 63 |
Honti Mária: Az osztályfőnöki munkaközösség az osztályfőnöki órák színvonalának emeléséért | 69 |
Az osztályfőnöki órák tartalma | |
Kötött tematikájú órák, etikai beszélgetések | |
5. osztály | |
Dr. Fried István: Az ünnepek keletkezése és szerepe a társadalom életében | 76 |
Dr. Fried István: Vakhit, hiedelem és babona | 79 |
György Lajosné: A szülői ház és a szülőföld szeretete | 81 |
György Lajosné: A családi közösség | 85 |
György Lajosné: Az iskolai közösség | 87 |
Dr. Fried István: A közös összefogás jelentősége életünkben | 90 |
György Lajosné: Az úttörők vidám, baráti közössége | 92 |
György Lajosné: A munkáról általában | 95 |
György Lajosné: A tanulás mint munka | 98 |
György Lajosné: A munka eredményeinek megbecsülése | 101 |
György Lajosné: Szabad időnk helyes felhasználása | 102 |
György Lajosné: Állhatatosság, bátorság, erő, ügyesség, találékonyság | 105 |
Dr. Bodó Lászlóné: Az úttörő és az őszinteség | 108 |
György Lajosné: A helyes pajtási segítség a közösség érdekeit is szolgálja | 110 |
György Lajosné: Indulataink legyőzése | 113 |
6. osztály | |
Dr. Fried István: A vallás keletkezése és szerepe | 115 |
György Lajosné: Szülőföldünk szép tájai | 118 |
Dr. Fried István: Hazánk és a baráti országok ifjúsága összefogásának szükségessége | 121 |
Dr. Vidor Pálné: A kötelező tisztelet szüleink, nevelőink és az idősebbek iránt | 122 |
Csoma Gyula: A felelősségérzet | 127 |
Csoma Gyula: A baráti és bajtársi együttérzés | 129 |
György Lajosné: A termelőmunka jelentősége | 132 |
Dr. Vidor Pálné: A tanulás és a fizikai munka | 135 |
Dr. Vidor Pálné: A kötelességtudás | 137 |
Dr. Bodó Lászlóné: A megfontoltság, határozottság | 140 |
Dr. Vidor Pálné: Az akarat edzése | 141 |
Dr. Vidor Pálné: Példaképeink | 144 |
Dr. Vidor Pálné: Önállóság | 146 |
Dr. Vidor Pálné: A figyelmesség, előzékenység | 149 |
Seper Jenő: A takarékosság egyéni és közösségi jelentősége | 152 |
7. osztály | |
Dr. Fried István: Vallásos hiedelmek, népmesék a Föld keletkezéséről | 155 |
Dr. Fried István: Az ember szerepe a Föld felszínének megváltoztatásában | 157 |
Dr. Fried István: A valláserkölcs és a kommunista erkölcs különbsége | 160 |
Dr. Fried István: Az egyéni érdek és a közérdek viszonya a szocialista társadalomban | 163 |
Dr. Fried István: Az igazi barátság célja, tartalma | 166 |
György Lajosné: Az ifjúság élete régen és ma | 169 |
György Lajosné: A nemzeti zászló és a vörös zászló jelentősége | 174 |
Dr. Fried István: A szocialista hazafiság | 177 |
Dr. Vidor Pálné: A jó osztályközösség jellemzői | 180 |
Dr. Fried István: Magunk és mások munkájának és magatartásának helyes bírálata | 183 |
Dr. Fried István: A tervszerű munka fogalma | 185 |
Dr. Fried István: Felkészülés a pályaválasztásra | 187 |
György Lajosné: A szocializmus építése falun és városon | 189 |
Dr. Vidor Pálné: Az erős akarat és a makacsság | 192 |
Dr. Vidor Pálné: Az udvariasság és gorombaság | 194 |
8. osztály | |
Dr. Fried István: A természet és a társadalom törvényeinek jelentősége | 197 |
Dr. Fried István: Feladataink a szocialista társadalomban | 200 |
Dr. Bodó Lászlóné: A család mint közösség | 202 |
Dr. Fried István: A párt és a KISZ | 205 |
Dr. Fried István: A szocialista ember néhány jellemvonása | 208 |
Csoma Gyula: Helyes önbírálat, mások igazságos értékelése | 211 |
Dr. Fried István: A szocialista haza polgárai leszünk | 214 |
Dr. Fried István: Összefogás a baráti népekkel | 216 |
Dr. Fried István: A háború és a béke ügye | 219 |
Dr. Vidor Pálné: A fizikai és a szellemi munka kapcsolata a szocializmust építő társadalomban | 222 |
Dr. Fried István: Beszélgetés a pályaválasztásról | 224 |
Dr. Bodó Lászlóné: Az igazságosság és a szocialista becsület | 226 |
Dr. Bodó Lászlóné: Határozottság, megfontoltság, elvhűség | 228 |
Dr. Fried István: Az ízlés és a szépérzék fejlesztése | 229 |
Dr. Fried István: Helyes és helytelen szórakozások | 233 |
Kötetlen órák, gyakorlati megbeszélések | |
Takács Etel: A tanulás helyes módszerei | 237 |
Csoma Gyula: A tanulmányi és magatartási helyzet időszakonkénti mérlegelése | 241 |
György Lajosné: A takarékosság egyéni és közösségi jelentősége | 245 |
György Lajosné: A közös filmlátogatás előkészítése és megbeszélése | 246 |
György Lajosné: Megemlékezések és ünnepélyek előkészítése | 248 |
Függelék | |
Kovács Zoltánné: Ajánlott irodalom | 255 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.