kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 133 oldal |
Sorozatcím: | Nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelés |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-18-2038-6 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 83171. |
Előszó | 3 |
Olvasás, szövegfeldolgozás, önművelés (Farkas Julianna, Heffner Anna, Varsányi Erzsébet) | 5 |
Az olvasás tempójának és pontosságának fokozása írásvetítővel felvillantott jelek, betűk, szavak, mondatok, szövegek olvastatásával | 7 |
Az olvasás gyakoroltatása szövegeken | 9 |
A hangos olvasás gyakoroltatása | 9 |
A néma olvasással történő szövegfeldolgozás tanítása | 10 |
Különböző műfajú és témájú szövegek néma olvastatása és feldolgozása | 12 |
Mit tekintünk eredeti forrásnak? Hogyan dolgoztatjuk fel ezeket? | 13 |
Mi a történelmi tárgyú ismeretterjesztő szöveg? | 14 |
Mit tanultak a gyerekek az újkor és a legújabb kor egyetemes és magyar történelemről? | 16 |
Hogyan dolgoztatjuk fel az egyetemes újkori történelemhez kapcsolódó fejezeteket? | 17 |
Hogyan dolgoztatjuk fel az egyetemes legújjabkori történelemhez kapcsolódó fejezet? | 19 |
Hogyan dolgoztatjuk fel a Magyarország újkori történelméhez kapcsolódó fejezetet? | 20 |
Hogyan dolgoztatjuk fel a Magyarország legújabbkori történelméhez kapcsolódó fejezet? | 23 |
Az olvasókönyv szövegeinek műfaj szerinti csoportosítása | 24 |
Mi a cikk? Hogyan tanítjuk? | 25 |
Mit tanulnak a gyerekek a jövőről? | 26 |
Hogyan dolgoztatjuk fel A jövő kérdőjelei című fejezetet? | 28 |
Az önművelés tanítása | 29 |
A könyv- és könyvtárhasználat tanítása | 29 |
A rádió és a televízió használatának tanítása | 32 |
Látogatások előkészítése és irányítása a lakóhely művelődési intézményeiben | 34 |
Felhasznált irodalom | 37 |
Helyesírás, anyanyelvismeret | 39 |
A helyesírás tanítása (Csizmazia Sándorné) | 41 |
Mit jelent a helyesírás tanítása negyedik osztályban? | 41 |
A helyesírás mérése negyedik osztályban | 41 |
A gyakorlás megszervezésének legfontosabb szempontjai | 45 |
Felhasznált irodalom | 53 |
Anyanyelvi (nyelvtani és nyelvhelyességi) ismeretek tanítása (Csizmazia Sándor) | 54 |
Mit jelent a nyelvtani és nyelvhelyességi ismeretek tanítása negyedik osztályban? | 54 |
Hogyan kell tanítani a nyelvhelyességi szabályokat? | 56 |
Beszédművelés, kommunikáció, illem | 59 |
Helyesejtés-tanítás (Kiss Éva) | 61 |
Mit jelent a helyesejtés-tanítás a negyedik osztályban? | 61 |
Mit jelent a kapcsolatteremtés és a kapcsolattartás gyakoroltatása? | 63 |
Hogyan gyakoroltatjuk a szándéknyilvánítást? | 64 |
Mit jelent a véleménynyilvánítás tanítása? | 64 |
Mit jelent az értékelés? | 65 |
Hogyan tanítjuk a vitát? | 67 |
Hogyan gyakoroltatjuk a tájékoztató-ábrázoló szövegek alkotását? | 70 |
Mit jelent a személyek jellemzésének tanítása negyedik osztályban? | 70 |
Mit jelent az interjúkészítés tanítása negyedik osztályban? | 72 |
Felhasznált irodalom | 75 |
A kommunikáció tanítása (Farkas Julianna) | 76 |
Mit jelent a kommunikáció tanítása negyedik osztályban? | 76 |
Felhasznált irodalom | 79 |
Az illem tanítása (Máté Magdolna) | 80 |
Mit jelent az illem tanítása negyedik osztályban? | 80 |
Hogyan tanítjuk az illemszabályokat? | 81 |
Fogalmazás | 87 |
A fogalmazás tanítása (Orosz Zsuzsa) | 89 |
Különböző műfajú szvöegek készítésének és korrigálásának irányítása | 91 |
Az elbeszélő fogalmazás gyakoroltatása | 91 |
Mit jelent negyedik osztályban az elbeszélő fogalmazás gyakoroltatása? | 92 |
A hír, a hirdetés és a meghívó szerkesztésének gyakoroltatása | 96 |
A riportírás tanítása | 96 |
Hogyan tanítjuk a riportírást? | 96 |
A leíró fogalmazás, a jellemzés és a levélírás gyakorlása | 99 |
A könyvismertetés tanítása | 102 |
Felhasznált irodalom | 104 |
Irodalom | 105 |
Az irodalom tanítása (Zsolnai Józsefné) | 107 |
Műelemzés a negyedik osztályban | 109 |
Mi a gondolatritmus? Hogyan tanítjuk? | 110 |
Mi a szabadvers? Hogyan tanítjuk? | 111 |
Mi a prózaköltemény? Hogyan tanítjuk? | 112 |
Mi az epigramma? Hogyan tanítjuk? | 113 |
Mi a mítosz? | 114 |
Mit jelent a versmondás tanítása a negyedik osztályban? | 115 |
Mit jelent a mimetizálás a negyedik osztályban? | 117 |
Felhasznált irodalom | 120 |
Melléklet | 121 |
A taneszközök jegyzéke | 123 |
A nyelvhasználati tevékenységek indítása és fontossági rendje | 124 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.