1.067.291

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tehetséges gyerekek

Flow az iskolában

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Budapest
Kiadó: Libri Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 384 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 14 cm
ISBN: 978-963-310-390-6
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A középiskolás évek kiemelkedő jelentőségűek a tehetséggondozásban. Vajon milyen folyamatok zajlanak le a tinédzserek fejében, miközben tanulnak: mire gondolnak, mit éreznek, mennyire szívesen csinálják, amit épp csinálnak? Befolyásolja-e a jövőben tapasztalataik minősége az elkötelezettségüket, céltudatosságukat? Melyek azok a tényezők, amelyek a tehetség elkallódásához vezetnek? Csíkszentmihályi Mihály és munkatársai arra a következtetésre jutottak, hogy a képességek fejlesztéséhez komoly kihívásokra van szükség; és a tanulók szociális környezete is döntő jelentőségű.
Kutatásaik során kimutatták, hogy az iskolában ritkán élnek át a gyerekek flow-élményt, részben mert igen kevés képességeiknek megfelelő kihívással találkoznak, ami pedig a megfelelő önbizalom, önértékelés és jó közérzet kialakulásának alapfeltétele lenne. A népszerű pszichológus kutatócsoportjának eredményeit bemutató könyve mindenkinek a hasznára válhat, aki elő szeretné segíteni egy gyermek tehetségének... Tovább

Fülszöveg

A középiskolás évek kiemelkedő jelentőségűek a tehetséggondozásban. Vajon milyen folyamatok zajlanak le a tinédzserek fejében, miközben tanulnak: mire gondolnak, mit éreznek, mennyire szívesen csinálják, amit épp csinálnak? Befolyásolja-e a jövőben tapasztalataik minősége az elkötelezettségüket, céltudatosságukat? Melyek azok a tényezők, amelyek a tehetség elkallódásához vezetnek? Csíkszentmihályi Mihály és munkatársai arra a következtetésre jutottak, hogy a képességek fejlesztéséhez komoly kihívásokra van szükség; és a tanulók szociális környezete is döntő jelentőségű.
Kutatásaik során kimutatták, hogy az iskolában ritkán élnek át a gyerekek flow-élményt, részben mert igen kevés képességeiknek megfelelő kihívással találkoznak, ami pedig a megfelelő önbizalom, önértékelés és jó közérzet kialakulásának alapfeltétele lenne. A népszerű pszichológus kutatócsoportjának eredményeit bemutató könyve mindenkinek a hasznára válhat, aki elő szeretné segíteni egy gyermek tehetségének kibontakoztatását. Vissza

Tartalom

Köszönetnyilvánítás 9
1. Bevezetés 11
I. RÉSZ
2. Mi a tehetség? 43
3. Hogyan folyt a kutatásunk: módszerek, eljárások 68
4. Milyenek a tehetséges serdülők? 100
5. Hogyan élnek a tehetséges serdülők? 127
II. RÉSZ
6. Elvárások, lehetőségek, ösztönzések 151
7. A tehetséges serdülők érzései 181
8. Milyen hatással van a család a tehetség fejlesztésére? 214
9. Iskolák, tanárok és a tehetség fejlesztése 245
III. RÉSZ
10. Elkötelezettség a tehetségfejlesztésben 273
11. A tehetség kitartó fejlesztése 300
12. Tanulságaink 320
Függelék 343
Irodalom 365
Név- és tárgymutató 382
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem