Előszó
Részlet:
A trade marketing, így angolul, általában a gyártó vállalatok értékesítéshez kapcsolódó, a kiemelt vevőkkel való együttműködések stratégiai szintre emelésére irányuló...
Tovább
Előszó
Részlet:
A trade marketing, így angolul, általában a gyártó vállalatok értékesítéshez kapcsolódó, a kiemelt vevőkkel való együttműködések stratégiai szintre emelésére irányuló marketingtevékenységet jelenti. Magyar megfelelőjét, a kereskedelmi marketing kifejezést, inkább a kereskedő vállalatok marketingaktivitására használjuk. A szoros összefüggés mögött a jövőben kialakuló gyakorlat áll, miszerint egy gyártói oldalon dolgozó trade marketinges a kereskedelmi szervezetben dolgozó marketingessel kellene „egy nyelvet beszéljen", hiszen a trade marketing küldetése, hogy feloldja a gyártók márkaközpontú és a kereskedők boltközpontú gondolkodásából adódó ellentmondást. Egy brand menedzser vagy márka marketingese sokszor azt vallja: „Mindegy, hol veszik meg, csak az én márkám kerüljön a háztartásokba." Egy kiskereskedelemben dolgozó vezető gyakran úgy gondolkozik: „Mindegy, melyik márkát, csak az én boltomban vegyék meg." A trade marketing filozófiája szerint azokat az egyezési pontokat kell megtalálni, ahol egy adott márka adott kiszerelése egy bizonyos hálózatban megfelelő módon megjelenítve a bolthoz és a márkához való hűség kialakulását együttesen segíti elő. így vezet az elégedett vásárláson keresztül a lojális fogyasztáshoz. Sokan sokféle módon definiálták már a trade marketing fogalmát. Mindegyik megfogalmazás árnyalja a trade marketing tevékenység sokszínűségét, ezért érdemes elolvasni, értelmezni őket. - Hatékony kereskedelmi aktivitások megtervezése és kivitelezése, amely profitot biztosít mind a cég, mind partnerei részére, a vállalat értékesítési és marketing-erőforrásainak optimális felhasználása mellett, a vásárlói és fogyasztói igények magas szintű kielégítésével és a termékek iránti érdeklődés folyamatos fenntartásával.
- A vásárlás helyén és környékén alkalmazott marketingkoncepciók és -eszközök összessége, amelyet meghatároz a kereskedelmi egység arculata, profilja. Erősíti a kereskedelmi lánc és a márka imázsát, ösztönzi egy bizonyos márka vagy termék megvásárlását, miközben a termékmárka alapértékét hangsúlyozza vagy egészíti ki. Sokszor egyedi, másképp nem hozzáférhető információ kommunikálásának hatékony módja, amikor az üzenetnek, mechanizmusnak, eszközöknek teljes összhangban kell lenni az alapstratégiával mind a márkát, mind az értékesítési csatornát illetően.
- A trade marketing célja és feladata, hogy az értékesítés teljes folyamatát koordinálja és katalizálja a vevők és vásárlók jobb megértésén, a vásárlási folyamat tudatos megközelítésén keresztül. A vállalati márkastratégia közvetítésével, rendszerezettségre való törekvéssel biztosítsa az értékesítéshez szükséges eszközöket, megfelelő helyeken megfelelő időzítéssel.
Vissza