Fülszöveg
Szülőként, pedagógusként mindannyian elgondolkodtunk azon, hogy vajon mit adhatnánk hamuban sült pogácsaként, útravalóként gyermekeinknek. Mindez természetesen nem fogja őket megóvni a kudarcoktól, csalódásoktól, konfliktusoktól, de segítséget, támaszt nyújthat a „kényes" nevelési helyzetek nagy részében. A szerzők könyvükben arra a kérdésre keresik a választ, hogy mi az, ami egy gyermeket sikeressé tesz iskolai élete során és később, felnőttkorában is.
Ahhoz, hogy a gyermek saját életének mesehősévé váljon, fontos a megfelelő önértékelés, énkép, a hatékony megküzdés, a szociális és érzelmi kompetenciák fejlettsége, a megfelelő motiváció. A kiváló tanulmányi eredmények mellett ugyanolyan fontos az erős, magabiztos, rugalmas alkalmazkodóképességgel, kezdeményezőkészséggel, empátiával, életbátorsággal rendelkező személyiség kialakítása. Hogyan segíthetjük pedagógusként ezt a munkát? - ezt a kérdést járják körül részletesen a szerzők. Velük együtt vallom, hogy „a tanár, aki osztály...
Tovább
Fülszöveg
Szülőként, pedagógusként mindannyian elgondolkodtunk azon, hogy vajon mit adhatnánk hamuban sült pogácsaként, útravalóként gyermekeinknek. Mindez természetesen nem fogja őket megóvni a kudarcoktól, csalódásoktól, konfliktusoktól, de segítséget, támaszt nyújthat a „kényes" nevelési helyzetek nagy részében. A szerzők könyvükben arra a kérdésre keresik a választ, hogy mi az, ami egy gyermeket sikeressé tesz iskolai élete során és később, felnőttkorában is.
Ahhoz, hogy a gyermek saját életének mesehősévé váljon, fontos a megfelelő önértékelés, énkép, a hatékony megküzdés, a szociális és érzelmi kompetenciák fejlettsége, a megfelelő motiváció. A kiváló tanulmányi eredmények mellett ugyanolyan fontos az erős, magabiztos, rugalmas alkalmazkodóképességgel, kezdeményezőkészséggel, empátiával, életbátorsággal rendelkező személyiség kialakítása. Hogyan segíthetjük pedagógusként ezt a munkát? - ezt a kérdést járják körül részletesen a szerzők. Velük együtt vallom, hogy „a tanár, aki osztály előtt áll, kinyitja a kapukat a tanulók ismeretei számára, egy olyan világba engedve be őket, amelyben igazi varázslatok, vágyak, célok, elcsodálkozásra indító megértések ölelik körül. Olyanná teszi a diákjait, mint a sasok, szabadokká és bátrakká. Nem kell nekik ehhez valódi szárny, elég, ha behunyják a szemüket és a szívükre teszik kis kezeiket."
A könyv elméleti része és a hozzá tartozó munkafüzet segíti azoknak az ismereteknek, készségeknek, módszereknek és technikáknak a felismerését és megszilárdulását, amelyeket a pedagógus eredményesen használhat munkája során. Ajánlom e könyvet a pedagógiai és pszichológiai tanulmányokat folytató diákoknak és pedagógus kollégáknak egyaránt.
Kádár Annamária
Vissza