kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Tűzött kötés |
Oldalszám: | 120 oldal |
Sorozatcím: | Az Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum kiadványai-Összehasonlító pedagógiai füzetek |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-7516-62-X |
Megjegyzés: | 200 példányban jelent meg. |
Zrinszky László: Előszó | 3 |
Cserné Adermann Gizella: A pedocentriumustól a non-direktivitásig | 7 |
Bevezetés | 7 |
A mai pedagógia nagy áramlatai | 7 |
A hagyományos nevelés kritikája, a tradicionális nevelés megújítására irányuló törekvések | 8 |
Társadalmi fejlődés és pedagógia: az individuum felszabadításához vezető út | 8 |
Módszertani megfontolások | 11 |
A hagyományos iskola kritikája a pszichoanalízis szemszögéből | 13 |
Progresszív elemek a tradicionális nevelésben | 14 |
Az új nevelés kibontakozásának útja | 16 |
Történeti előzmények | 16 |
Az első irányzat | 16 |
A második irányzat | 18 |
Az "új nevelés" hitelessége, a megújult oktatás | 20 |
Az új nevelés elméleti alapjai | 21 |
Az új nevelés mai céljai | 22 |
Az új nevelés gyakorlata | 24 |
Az aktív módszer | 24 |
Az iskolai kooperativitás | 25 |
Az École Moderne - Freinet és követői | 28 |
A non-direktív pedagógia | 31 |
A non-direktivitás továbbfejlesztése | 34 |
Felhasznált irodalom | 35 |
Ballér Ede: Személyiségfejlesztés az újabb angolszász pedagógiai irodalomban (különös tekintettel az iskolára és a tantervfejlesztésre) | 39 |
Bevezetés | 39 |
A személyiségfejlesztés mint az angolszász pedagógiai irodalom központi témája | 39 |
A személyiség az újabb angolszász tantervelméletben | 48 |
A személyiségfejlődés az oktatási folyamatban | 60 |
Felhasznált irodalom | 71 |
Brezsnyánszky László: Az individuum nevelése az NSZK-ban, az egyén és a társadalom viszonya (szemelvények a nyolcvanas évek szakirodalmából) | 75 |
Bevezetés | 75 |
Az iskolai szocializáció társadalmi feltételei | 78 |
Az iskolarendszer integrációs és legitimációs funkciójához | 79 |
Integráció, legitimáció, uralom | 83 |
A funkciók összefüggése | 85 |
Az iskolarendszer legitimációs funkciója | 86 |
Ifjúsági tiltakozások az NSZK-ban | 88 |
Az ifjúsági tiltakozás megjelenési formái | 89 |
Alternatív életformák | 90 |
Passzív tiltakozás | 91 |
A tiltakozás szándékai | 91 |
Az ifjúsági tiltakozások és a nevelés | 92 |
Zavarok az értékrendszerben | 94 |
Értékváltás | 97 |
Munkaerkölcs | 98 |
Fogyasztói erkölcs | 98 |
"Posztmateriális értékek" | 99 |
Ifjúság és teljesítmény | 100 |
Milyen a mai ifjúság mindennapi élete? | 103 |
Jó "osztályzatok" a szülőknek | 103 |
Autonómiatörekvések és a felnőttek bírálata | 106 |
Három orientációs típus | 108 |
A konvencionális felnőttorientált típus | 108 |
A stratégiailag felnőttkori típus | 109 |
Az autonóm ifjúságorientált típus | 110 |
Az iskolával kapcsolatos tapasztalatok | 112 |
Elégedettség az iskolával | 112 |
További problémák | 114 |
Felhasznált irodalom | 119 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.