1.059.290

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Elméletek az iskolai egyénnevelésről I.

Előtanulmányok egy pedagógiai összehasonlításhoz

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 120 oldal
Sorozatcím: Az Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum kiadványai-Összehasonlító pedagógiai füzetek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-7516-62-X
Megjegyzés: 200 példányban jelent meg.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Bolgár, csehszlovák, lengyel, magyar, NDK-beli és szovjet kutatók összehangolt komparatív oktatáspolitikai és pedagógiai vizsgálatainak egyik elágazásaként 1986-ban hazánkban munkacsoport létesült... Tovább

Előszó

Bolgár, csehszlovák, lengyel, magyar, NDK-beli és szovjet kutatók összehangolt komparatív oktatáspolitikai és pedagógiai vizsgálatainak egyik elágazásaként 1986-ban hazánkban munkacsoport létesült az egyénnevelés modern koncepcióinak összehasonlító tanulmányozására. A csoport a munkálatok első fázisában nyelvterületenként kívánt tájékozódni az újabb szakirodalomban. Így jött létre egy sor előtanulmány, melyek közül ebben a kiadványban hármat teszünk közzé, de továbbiak nyilvánosságra hozatalát is tervezzük. Eközben áttérünk a második, záró munkafázisra: az irányzatok szerinti elemzésre, hogy végül is megkíséreljük a vizsgált koncepciók rendszerező kritikai feldolgozását, beleértve ebbe az itthon adaptálható tanulságok számbavételét is.
A több más fontos tárgykörben is folyó kutatás irányítója Széchy Éva, aki egyben a Nemzetközi Szakértői Tanács magyarországi képviselője, az adott téma vizsgálatát pedig Petrikás Árpáddal ketten szerveztük, vezetjük. A mi feladatunk lesz a végeredmények nemzetközi nyilvánosság elé vitele is. Vissza

Tartalom

Zrinszky László: Előszó3
Cserné Adermann Gizella: A pedocentriumustól a non-direktivitásig7
Bevezetés7
A mai pedagógia nagy áramlatai7
A hagyományos nevelés kritikája, a tradicionális nevelés megújítására irányuló törekvések8
Társadalmi fejlődés és pedagógia: az individuum felszabadításához vezető út8
Módszertani megfontolások11
A hagyományos iskola kritikája a pszichoanalízis szemszögéből13
Progresszív elemek a tradicionális nevelésben14
Az új nevelés kibontakozásának útja16
Történeti előzmények16
Az első irányzat16
A második irányzat18
Az "új nevelés" hitelessége, a megújult oktatás20
Az új nevelés elméleti alapjai21
Az új nevelés mai céljai22
Az új nevelés gyakorlata24
Az aktív módszer24
Az iskolai kooperativitás25
Az École Moderne - Freinet és követői28
A non-direktív pedagógia31
A non-direktivitás továbbfejlesztése34
Felhasznált irodalom35
Ballér Ede: Személyiségfejlesztés az újabb angolszász pedagógiai irodalomban (különös tekintettel az iskolára és a tantervfejlesztésre)39
Bevezetés39
A személyiségfejlesztés mint az angolszász pedagógiai irodalom központi témája39
A személyiség az újabb angolszász tantervelméletben48
A személyiségfejlődés az oktatási folyamatban60
Felhasznált irodalom71
Brezsnyánszky László: Az individuum nevelése az NSZK-ban, az egyén és a társadalom viszonya (szemelvények a nyolcvanas évek szakirodalmából)75
Bevezetés75
Az iskolai szocializáció társadalmi feltételei78
Az iskolarendszer integrációs és legitimációs funkciójához79
Integráció, legitimáció, uralom83
A funkciók összefüggése85
Az iskolarendszer legitimációs funkciója86
Ifjúsági tiltakozások az NSZK-ban88
Az ifjúsági tiltakozás megjelenési formái89
Alternatív életformák90
Passzív tiltakozás91
A tiltakozás szándékai91
Az ifjúsági tiltakozások és a nevelés92
Zavarok az értékrendszerben94
Értékváltás97
Munkaerkölcs98
Fogyasztói erkölcs98
"Posztmateriális értékek"99
Ifjúság és teljesítmény100
Milyen a mai ifjúság mindennapi élete?103
Jó "osztályzatok" a szülőknek103
Autonómiatörekvések és a felnőttek bírálata106
Három orientációs típus108
A konvencionális felnőttorientált típus108
A stratégiailag felnőttkori típus109
Az autonóm ifjúságorientált típus110
Az iskolával kapcsolatos tapasztalatok112
Elégedettség az iskolával112
További problémák114
Felhasznált irodalom119
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem