1.062.389

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Gép- és motortechnika

Szerző
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 70 oldal
Sorozatcím: Általános iskolai szakköri füzet
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelent 1000 példányban. 77 fekete-fehér ábrát tartalmaz. Tankönyvi szám: 2945.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az Oktatásügyi Minisztérium a technikai szakkörök célját a tanításnak termelői tevékenységre való előkészítésében jelöli meg. A cél azonos a politechnikai képzés céljával. Hazánkban az iparosodás... Tovább

Előszó

Az Oktatásügyi Minisztérium a technikai szakkörök célját a tanításnak termelői tevékenységre való előkészítésében jelöli meg. A cél azonos a politechnikai képzés céljával. Hazánkban az iparosodás egyre nagyobb léptekben halad előre. A politechnikai nevelés a termelés minden ágának gyors iparosodása folytán vált még időszerűbbé. A valóság képe hazánkban, amelynek szellemében iskoláinknak dolgozniok és a jövő nemzedéket képezniök kell, a fokozottabb politechnizálását teszi szükségessé. Az életben bámulatos tetteket kell véghezvinnünk, amelyek mindig közelebb visznek bennünket a kommunizmushoz. Iskoláinknak tehát arra kell számítania, hogy a növendékek az oktatás befejezése után az életbe jutva, a magasfokú gépesített termeléssel fognak találkozni. Ez az az irány, amelyben a politechnikai képzésnek döntő fontosságú jelentősége van. A teljes értékű emberré való nevelésnek egyik lényeges eleme a politechnikai képzés, amelynek problémája szorosan hozzákapcsolódik iparunknak szocialista, gépesített iparrá való átalakításához.
Mit jelent tehát a politechnikai képzés? A marxizmusleninizmus klasszikusainak magyarázata szerint azt jelenti, hogy az oktatást összekapcsoljuk a termelőmunkával, a tanulókat megismertetjük a termelés általános és tudományos alapelveivel, s megtanítjuk őket a legegyszerűbb munkaeszközök kezelésére.
Már Marx Károly harcolt az olyan iskoláért, melyben a képzés politechnikai jellegű Jegyen. Az I. Internacionálé kongresszusán megállapítja, hogy oktatás alatt három dolgot értünk:
a) értelmi képzést,
b) a test fejlesztését,
c) a politechnikai nevelést.
Ez utóbbi alapján ismerkedik meg az ifjúság minden termelési folyamat alapvető tudományos elveivel, egyben gyakorlati készséget is ad, hogy kezelni tudja minden termelési ág főbb eszközeit. Vissza

Tartalom

I. Előszó 3
II. Gép- és motortechnikai szakkörök alapításának előfeltételei 5
III. Tanulók kiválasztásának szempontjai 7
IV. A szakkor vezetője 8
V. Munkaterv készítésének szempontjai 8
VI. Mintamunkaterv 9
VII. Fizikai alapfogalmak 12
Az energia 12
A vektor 13
A gázok törvényszerűsége 1 14
VIII. A gőzgép és fajai 17
Kazánok és tüzelőszerkezetek 17
Vízállásmérő, nyomásmérő, biztosítószelep 24
Dugattyús gőzgépek 26
Síktolyattyú 28
A gőzturbina 30
Akciós turbinák 30
Reakciós turbinák 31
Egy kis gőzgép elkészítése 32
Bánky-féle vízturbina 39
IX. Robbanómotorok 48
Általános ismeretek 48
Négyütemű motorok elmélete 50
Kétütemű motorok 52
Tüzelőanyagok 53
Szilárd halmazállapotú üzemanyagok 55
Cseppfolyós halmazállapotú üzemanyagok 57
Légnemű halmazállapotú üzemanyagok 58
Robbanómotorok a gyakorlati életben 58
Gázgenerátoros motorok 61
Porlasztóval dolgozó motorok 63
Tüzelőanyag szivattyús nyersolaj motorok (Diesel) 68
Hőreakciós motorok 69
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem