Fülszöveg
iskörösön születtem 1927-ben, de gyermekkoromat már Csengődön töltöttem. Szüleim .mérhetetlenül sokat dolgoztak gazdaságukban, hogy a négytagú család életfeltételeit biztosítsák.
Boldog gyermekkorom meghatározó élményeit a virágos rét, a tavasszal virágba borult gyümölcsfák, a ringó gabonatáblák, a csobogó patak ezernyi csodája, a félhomályos erdő tovasurranó állatai, a cserregő, trillázó madarak jelentették. A technika csodája a vasút volt, a dübörgő, tovasuhanó gyorsvonat, füstöt okádó mozdonyával. Az elemi ismereteket a helyi „tornyos" iskolában a szigorú és következetes Bory Ferenc tanító úr irányításával sajátítottam el, majd a kiskőrösi polgári iskolában folytattam tanulmányaimat.
Tanítói oklevelet 1948-ban a nagy múltú soproni ev. tanítóképzőben szereztem. 1950 októberében neveztek ki igazgatónak a részben osztott bényei általános iskolához.
Innen saját kérésemre, a családi körülményeimre tekintettel, előbb Soltvadkertre, majd Csengődre helyeztek.
Magyar és történelem...
Tovább
Fülszöveg
iskörösön születtem 1927-ben, de gyermekkoromat már Csengődön töltöttem. Szüleim .mérhetetlenül sokat dolgoztak gazdaságukban, hogy a négytagú család életfeltételeit biztosítsák.
Boldog gyermekkorom meghatározó élményeit a virágos rét, a tavasszal virágba borult gyümölcsfák, a ringó gabonatáblák, a csobogó patak ezernyi csodája, a félhomályos erdő tovasurranó állatai, a cserregő, trillázó madarak jelentették. A technika csodája a vasút volt, a dübörgő, tovasuhanó gyorsvonat, füstöt okádó mozdonyával. Az elemi ismereteket a helyi „tornyos" iskolában a szigorú és következetes Bory Ferenc tanító úr irányításával sajátítottam el, majd a kiskőrösi polgári iskolában folytattam tanulmányaimat.
Tanítói oklevelet 1948-ban a nagy múltú soproni ev. tanítóképzőben szereztem. 1950 októberében neveztek ki igazgatónak a részben osztott bényei általános iskolához.
Innen saját kérésemre, a családi körülményeimre tekintettel, előbb Soltvadkertre, majd Csengődre helyeztek.
Magyar és történelem szakos tanári diplomát Szegeden 1955-ben vehettem át. Tanári és könyvtárosi munkám során nemcsak az ismeretek átadására törekedtem, hanem igyekeztem megszerettetni az irodalmat, a könyvet, az olvasást. A magyar történelem jeles alakjainak példáján hazaszeretetre, a szülőföld szeretetére neveltem az arra fogékony gyermekeket.
Örömmel tölt el a tudat, hogy közel 1600 gyermek szellemi fejlődéséhez, felnőtté válásához járulhattam hozzá, akik tehetségük, szorgalmuk révén itt helyben, hazánk határain belül és kívül becsülettel helytállnak.
Elsősorban nekik, a szülőföldön maradóknak, és a szülőföldet emlékeikben megőrző eltávozottaknak gyűjtöttem 30 éven keresztül a hiteles adatokat, és írtam meg ezt a nagyapáik, apáik küzdelmes életét bemutató könyvet.
Vissza