Fülszöveg
A tankönyv célja, hogy a tanulók alapszinten megismerjék a filmes, mozgóképnyelvi és médiaismereteket, és a megszerzett tudás birtokában képessé váljanak önállóan és kritikusan, nyitott szemlélettel használni a hagyományos és új médiumokat. Felépítésében követi az általános iskolai tankönyvek struktúráját, vagyis művelődéstörténeti áttekintéssel, az egyes részek logikus egymásra épülésével mutatja be az információ szerepének alakulását, a tömegkommunikáció sajátosságait, funkcióját, hatását, valamint a mozgóképi szövegek ábrázolásmódjának alapvető jellegzetességét, a valóság - ábrázolás - értelmezés speciális viszonyát.
A tankönyv erénye a kép és szöveg egymást erősítő megjelenése, amelyek a motiválás elsődleges eszközei is, mert felkeltik a tanulók érdeklődését a tantárgy és a tankönyv iránt. Tudatosan, a tanulók által ismert személyek és filmek képei kerültek be a tankönyvbe, ez az életszerűséget, az érdeklődést egyaránt biztosítja. A táblázatok, diagramok, az összefoglalások jól...
Tovább
Fülszöveg
A tankönyv célja, hogy a tanulók alapszinten megismerjék a filmes, mozgóképnyelvi és médiaismereteket, és a megszerzett tudás birtokában képessé váljanak önállóan és kritikusan, nyitott szemlélettel használni a hagyományos és új médiumokat. Felépítésében követi az általános iskolai tankönyvek struktúráját, vagyis művelődéstörténeti áttekintéssel, az egyes részek logikus egymásra épülésével mutatja be az információ szerepének alakulását, a tömegkommunikáció sajátosságait, funkcióját, hatását, valamint a mozgóképi szövegek ábrázolásmódjának alapvető jellegzetességét, a valóság - ábrázolás - értelmezés speciális viszonyát.
A tankönyv erénye a kép és szöveg egymást erősítő megjelenése, amelyek a motiválás elsődleges eszközei is, mert felkeltik a tanulók érdeklődését a tantárgy és a tankönyv iránt. Tudatosan, a tanulók által ismert személyek és filmek képei kerültek be a tankönyvbe, ez az életszerűséget, az érdeklődést egyaránt biztosítja. A táblázatok, diagramok, az összefoglalások jól segítik az összefüggések rendszerezését. Az egyes anyagrészek bevezető feladatokkal kezdődnek, a tankönyv magyarázó szövegeit, a kérdéseket, feladatokat és a munkafüzet didaktikai apparátusát a szerzők egy egységként dolgozták fel, úgy, hogy azok megfelelően kiegészítsék egymást, sokszínűen és változatos formában nyújtsanak lehetőséget a készségfejlesztéshez.
A tankönyvi kérdések, feladatok, valamint a munkafüzet az új ismeretek elmélyítését, gyakoroltatását és a további rendszerezést szolgálják.
A tankönyvhöz és a munkafüzethez tanári kézikönyv készül, amely részletes tanmenettel, óravázlatokkal, a tankönyvi és munkafüzetbeli feladatok áttekintésével, szakirodalmi összefoglalóval segíti a tantárgyat tanító kollégák munkáját.
Vissza