Fülszöveg
Csendkereső
Különleges költő első kötetét tartja kezében az Olvasó. Szilvási Zoltán tud újat mondani egy olyan környezetben, mely érzelmileg körbejárja a költői képet, s így az kioltja önmagát. Egy „képmérgezésben" szenvedő korban a szerző a hiteles érzelmek költője. Istenhite, a Szeretet megélése - miután sokszor „elmarta a semmi" - visszaállítja a szorongástól üressé tágult vagy klausztrofóbiásán összezárult teret: „Odébb kullog a halál / a menny-forma-szép tértől." A költői képek ebben a térben élettel telnek meg: „egy picike jót" kellett csak akarnia, „egy lélekből megszőtt darab takarót" - és meg is született egy nagyon őszinte verseskötet.
Szilvási Zoltán büszkén felvállalja a Reményt, Jézus útját, a tiszta szerelmet, a fát, a bokrot, a napfényt - mindent, amit a „posztmodern" környezet „túlírtnak" titulált. Mer egyszerűen is írni („egyszerűen, mint egy gyerek"), s összetettebb képei (pl. a Hullámzik a tó c. versben) is egyszerű gondolatokra vezethetők vissza. Felvállalja...
Tovább
Fülszöveg
Csendkereső
Különleges költő első kötetét tartja kezében az Olvasó. Szilvási Zoltán tud újat mondani egy olyan környezetben, mely érzelmileg körbejárja a költői képet, s így az kioltja önmagát. Egy „képmérgezésben" szenvedő korban a szerző a hiteles érzelmek költője. Istenhite, a Szeretet megélése - miután sokszor „elmarta a semmi" - visszaállítja a szorongástól üressé tágult vagy klausztrofóbiásán összezárult teret: „Odébb kullog a halál / a menny-forma-szép tértől." A költői képek ebben a térben élettel telnek meg: „egy picike jót" kellett csak akarnia, „egy lélekből megszőtt darab takarót" - és meg is született egy nagyon őszinte verseskötet.
Szilvási Zoltán büszkén felvállalja a Reményt, Jézus útját, a tiszta szerelmet, a fát, a bokrot, a napfényt - mindent, amit a „posztmodern" környezet „túlírtnak" titulált. Mer egyszerűen is írni („egyszerűen, mint egy gyerek"), s összetettebb képei (pl. a Hullámzik a tó c. versben) is egyszerű gondolatokra vezethetők vissza. Felvállalja a Hitet, azt, hogy nagyon el akar valamit mondani. A haikuiban is tömör szellemiséget kristályosít ki. Egy pont felé törekszik, ahol a Szépség, a Szeretet, a Szerelem összetartozást sugárzó erői Istennel kapcsolódnak egybe, „s lehet örökké újra Egy / az Egy."
Maróti Adám
Szavak kertje
Kedves Olvasó, ez az én kertem, szavak kertje az én látásmódomban Isten és ember dolgairól. Telis-teli van szóvirágokkal, szó-bokrokkal és szó-fákkal, melyeket többnyire Én ültettem és én gondoztam (természetesen, ha jól figyeltem, kegyelem által) úgy, hogy ilyenek, amilyenek. De minden igyekezet ellenére sem lehettek volna - igaz, nem voltak ilyen törekvéseim - lényegük szerint mások, mint más kertek nekik megfelelő szó-virágai, szó-bokrai és szó-fái. Talán csak az alakjukban és a kertben elfoglalt helyükben van különbség a te kertedhez képest, no meg az időjárásban, ami alakította őket, és nagyban megszabta a sorsukat. Sok minden ismerős lesz, egészen is ismerős, és a szónövényeken keresztül talán magadra is ismerhetsz. Én örülnék, ha így lenne! S ha egy-két dolog egy kicsit más megvilágításba kerül általuk, és megélhetőbb lesz tőlük egy kicsit is a lét, akkor nagyon boldog is leszek! Tarts velem!
A szerző
Vissza