kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Juhász Gyula Tanárképző Főiskola Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Szeged |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 1.487 oldal |
Sorozatcím: | Gondolatok a nevelésről |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 16 cm |
ISBN: | 963-7171-78-9 |
I. kötet | |
Előszó | 4 |
Simon Gyula: Előszó Hegedűs András: Magyar írók pedagógiai nézetei című könyvéhez | 5 |
"... saját pedagógiáját alaposan átgondolta" - Arany János nézetei a nevelésről - oktatásról | 10 |
"Nevelni annyit tesz, mint emberré tenni" - Juhász Gyula pedagógia szemlélete | 17 |
"A gyermek minden" - Móra Ferenc pedagógiai nézetei | 33 |
A "született pedagógus" - A pedagógia helye Németh László életművében | 55 |
"... minden javítást, a nevelést is, önmagunkon kell elkezdenünk" Imre Sándor: Széchenyi és a magyar nevelés jövője | 74 |
Imre Sándor: Pálya kezdetén | 90 |
Bevezetés a szülői gondolkodásba - Részletek Imre Sándor: A családi nevelés főkérdései c. írásából | 97 |
Vámosi Nagy István: A kissvábhegyi Waldorf-iskola 1926-33 | 112 |
Maria Montessori: Az ember nevelése (részletek) | 122 |
Maria Montessori módszertani kézikönyve (részletek) | 127 |
Burchard Erzsébet: Visszaemlékezéseim Montessori-módszerű magánóvodámra és magán "népiskolámra" | 133 |
Simon Gyula: A szegedi Cselekvés Iskolája | 159 |
Karácsony Sándor: Ocsúdó magyarság (részletek) | 173 |
"Igaztól, jótól, széptől sose féltem..." - Mészáros István: Sík Sándor a pedagógus | 209 |
Faragó László - Kiss Árpád: Az új nevelés kérdései (részletek) | 236 |
A "személyiség pedagogikája" - Pukánszky Béla: Schneller István | 249 |
Mészáros István: Magyarságtudat és magyar iskolatörténet | 266 |
II. kötet | |
Comenius: Elöljáró beszéd | 5 |
Nagy László: Az érdeklődés fejlődéstana | 7 |
Fináczy Ernő: Didaktika | 21 |
Az oktatás fogalma és feladata | 21 |
Az oktatás anyagának elrendezése és összekapcsolása | 28 |
Az oktatás módszere | 34 |
Az oktatás lélektani alapjai | 34 |
Formális fokozatok | 38 |
A tanár egyénisége az oktatásban | 44 |
Csapó Benő: Kognitív pedagógia | 47 |
A kognitív pedagógia előzményei | 47 |
A tudás változása | 60 |
A kognitív fejlődés és a tanagyag | 86 |
Nagy László: A nyolcosztályú egységes népiskola tanterve | 94 |
Báthory Zoltán: Tantervi műfajok | 102 |
Szebenyi Péter: Központi és helyi tanterv | 117 |
Horváth Attila: Érték és alaptanterv | 134 |
Orosz Sándor: A tanítási módszerekről | 145 |
Gyakorlati pedagógia | 149 |
Nemes Irma: Történelem | 149 |
Szögi Endre: A polgári iskolai énektanítás vizsgálata | 187 |
Vidákovich Tibor: Diagnosztikus pedagógiai értékelés | 197 |
A diagnosztikus értékelés fogalma, funkciói | 218 |
A diagnosztikus értékelés eszközei | 237 |
A diagnosztikus értékelés folyamata, elemzési módszerei és hatásmechanizmusai | 258 |
Bognár Cecil: Az osztályozásról | 267 |
Kiss Árpád: Docimológia, osztályozás, mérés | 278 |
Néhány diagnosztikus értékelési eszköz: | 278 |
Puskás Albertné: A diagnosztikus vizsgarendszer tapasztalatai. Matematika 8. osztály | 297 |
Zátonyi Sándor: A 8. osztályos tanulók fizikai tantárgyi tudásának diagnosztikus értékelése | 297 |
Nagy Sándor: A 8. osztályosok testi fejlettségének és fizikai teljesítőképeségének diagnosztikus vizsgálata | 306 |
III. kötet | |
Cziráky Márton: Nevelhet-e az iskola? | 5 |
Imre Sándor: Neveléstan. Bevezetés az iskolai nevelés munkájába | 7 |
Várkonyi Hildebrand: Nevelés és gyakorlati lélektan. Nevelőhatás. Példaadás és utánzás | 37 |
Marczell Mihály: Neveléstan. A szociális nevelés | 49 |
Bognár Cecil: Lélektan és nevelés. A jellem, az egyéniség. A nevelőhatások lélektana | 58 |
Somos Lajos: Szellemi önállóságra és alkotó munkára nevelés | 89 |
Zenei nevelés. Interjú Kodály Zoltánnal | 99 |
Mészáros István: Múltba gyökerezett jövő - iskoláink 2000-ben? | 110 |
Nagy József: Személyiség és pedagógia | 129 |
Bábosik István: A jellem fejlesztése és fejlődése a nevelés folyamatában | 181 |
Varga István: A korszerű család és szülői szerepekre történő felkészítés | 194 |
Benda József: Lépések egy humanisztikus iskola felé | 206 |
Thomas Gordon: Credo - hitvallásom a gyerekekhez fűződő kapcsolatomról | 224 |
Farkas Olga: Egy jobb és tartósabb eredmény ígérete | 225 |
Illyés Sándor: Rendszerváltás és gyógypedagógia | 228 |
Kozéki Béla: "Gyermeket nevelni jó és öröm". Az érzelmi azonosulás a nevelésben | 236 |
Ágoston György: Tézisek az iskolai tehetségnevelésről | 243 |
Erős Istvánné: A zenei alapképességek vizsgálata | 252 |
Kárpáti Andrea: A vizuális kommunikáció mint tantárgy | 257 |
Szent-Györgyi Albert: Az iskolai ifjúság testnevelése | 278 |
Hunyady Györgyné: Pedagógia és szépirodalom | 285 |
Csukás István: Szegények királya lettél | 289 |
Lőrincze Lajos: Na majd az iskolába! | 291 |
Trogmayer Ottó: Ott ejtették meg a szerét az ország egész dolgának | 294 |
Pataki Ferenc: "Nyitott jövő" - nyitott kérdések a nevelésügyben | 298 |
Móra Ferenc: Hiszek az emberben | 308 |
IV. kötet | |
Pedagógusmesterség | 5 |
Rókusfalvy Pál: A személyiségfejlesztés interdiszciplináris alapjai | 7 |
Falus Iván: Az eredményes pedagógus | 21 |
Nagy József: Személyiségfejlődés és nevelés | 36 |
Buda Béla: A pedagógus mint személyiségfejlesztő | 51 |
Fáyné Dombi Alice: Tanári minta - mintatár | 70 |
Bábosik István: A tanár-diák kapcsolat formálásának lehetőségei | 81 |
Fáyné Dombi Alice: A pedagógiai kompetencia fejlesztésének egy lehetséges útja | 89 |
Pedagógiai hatás - történeti megközelítésben | 101 |
Oláh János: A római nevelés és oktatás | 103 |
Pukánszky Béla: Segítő attitűd a pedagógia történetében | 118 |
Pukánszky Béla: A magyar közoktatás rendszerének vázlata az első Raito Educationistól napjainkig | 130 |
Nevelési rendszerek, iskolarendszerek, alternativitás | 151 |
Gáspár László: A "nevelési rendszer" mint a neveléselmélet központi kategóriája | 153 |
Pukánszky Béla - Zsiga Tímea: Magyar alternatív pedagógiai irányzatok, alternatív iskolák | 164 |
Ormándi János: Különböző modellek, iskolastruktúrák | 180 |
Chrappán Magdolna: A tantárgyi integráció nevelés- és oktatáselméleti kérdései | 195 |
Farkas Olga: Az élményszerű tanulás | 212 |
Az emberi erőforrások fejlesztése | 233 |
Balogh László:A humán erőforrások természetéről és fejlesztéséről | 235 |
Janovszky Sándor: Önismeret - önnevelés | 250 |
A családi szocializáció aktuális kérdései | 263 |
Varga István: Családi szocializáció és a korszerű család | 265 |
Gácser Magdolna: Mentálhigiénie a családban és az iskolában | 293 |
A kötet szerzői | 300 |
A sorozat köteteinek tartalomjegyzéke | 303 |
V. kötet | |
Az iskolai élet hétköznapjai | 5 |
Szebenyi Péter: A helyi tantervek készítésének metodikája | 7 |
Veszprémi László: Az ellenőrzés és értékelés pedagógiája | 41 |
Korom Erzsébet: Naív elméletek és tévképzetek a természettudományos fogalmak tanulásában | 72 |
Korom Erzsébet - Csapó Benő: A természettudományos fogalmak megértésének problémái | 100 |
Marton József: Új módszerek a szakképzésben | 112 |
A speciális problémák pedagógiája | 127 |
Veczkó József: A gyermek- és ifjúságvédelem főbb jellemzői | 129 |
Gácser Magdolna: A pedagógiai pszichiátria alapjai | 154 |
Varga Imre: A gyógypedagógiai nevelés és oktatás néhány területe | 177 |
Mellékletek | 211 |
1991. évi LXIV. törvény a Gyermek jogairól szóló, New Yorkban, 1989. november 20-án kelt Egyezmény kihirdetéséről | 215 |
1997. évi XXXI. törvény a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról | 240 |
Utószó | 251 |
A kötet szerzői | 252 |
A sorozat köteteinek tartalomjegyzéke | 254 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.