Fülszöveg
Mindenkinek értékes ez a könyv, akinek köze van a családterápiához. Egyedülállóan bőséges, rövid elméleti kommentárral támogatott didaktikus gyakorlatokat tartalmaz és kiváló eligazítást nyújt a képzések szervezésében és vezetésében előforduló gyakorlati kérdésekről. A szerzők tapasztalt és elismert kiképzők a családterápia területén. Kollektív tapasztalatuk terméke ez a kötet, amelyet a családterápiával ismerkedők és különösen a képzők kis kézikönyvként használhatnak.
A könyv elméleti alátámasztása a tanítási-tanulási kontextus létrehozását a szisztémás gondolkodással írja le. Ez a kontextus -amely a képzési rendszer különböző elemeinek visszajelzésére épül - a képzés minden vonatkozását keretbe tudja foglalni.
A szerzők beiktattak egy fejezetet azokról a gyakorlati problémákról is, amelyekről csak igen ritkán szoktak írni, pedig gyakran ezek megoldása jelenti az igazi különbséget egy jól sikerült képzési szeminárium és egy oktatási szerencsétlenség között. Olyan helyzeteket...
Tovább
Fülszöveg
Mindenkinek értékes ez a könyv, akinek köze van a családterápiához. Egyedülállóan bőséges, rövid elméleti kommentárral támogatott didaktikus gyakorlatokat tartalmaz és kiváló eligazítást nyújt a képzések szervezésében és vezetésében előforduló gyakorlati kérdésekről. A szerzők tapasztalt és elismert kiképzők a családterápia területén. Kollektív tapasztalatuk terméke ez a kötet, amelyet a családterápiával ismerkedők és különösen a képzők kis kézikönyvként használhatnak.
A könyv elméleti alátámasztása a tanítási-tanulási kontextus létrehozását a szisztémás gondolkodással írja le. Ez a kontextus -amely a képzési rendszer különböző elemeinek visszajelzésére épül - a képzés minden vonatkozását keretbe tudja foglalni.
A szerzők beiktattak egy fejezetet azokról a gyakorlati problémákról is, amelyekről csak igen ritkán szoktak írni, pedig gyakran ezek megoldása jelenti az igazi különbséget egy jól sikerült képzési szeminárium és egy oktatási szerencsétlenség között. Olyan helyzeteket tárgyalnak meg, mint a Mit tegyünk, amikor a technika csődöt mond? - amely minden családterápiás tréner mumusa.
A könyv velejét az a 43 képzési gyakorlat jelenti, amelyeket a különféle családterápiás megközelítések (mint strukturális, stra-tégiás, szisztémás) szerint csoportosítottak. Mivel a szerzőknek hatalmas tapasztalatuk van ezekben a technikákban, minden egyes gyakorlatnál fel lehetett tüntetni az ahhoz szükséges felkészülési időt, a lebonyolítás időtartamát, a hallgatók részéről szükséges tapasztalati szintet, valamint némi szakirodalmat.
A könyv formája áttekinthető, nyelvezete könnyen olvasható. Gyakorlati segítségül szántuk a képzők számára, és mint ilyent, a képzők akár oktatás közben is kinyithatják. Családterápiás vonatkozásban nagyon kevés olyan anyag van, amely lépésről lépésre leírja a képzési technika gyakorlati tudnivalóit. Egyértelműen hézagpótló munka tehát, és nagyon hatékony segítség.
Vissza