1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

"Csak egy nap a világ..."

A magyar film műfaj- és stílustörténete 1929-1936

Szerző
Budapest
Kiadó: Magyar Filmintézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 712 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-7147-42-X
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Fényimádat és árnykultusz egy ezredvégi századelőn5
Történeti keretek5
A magyar film születése5
A prosperitás évei6
Elmaradt művészi korszak6
Nemzetközi filmkarrierek7
Az újjászületés20
Elméleti alapok22
A műfaj- és stílustörténet poétikai alapjai22
A magyar filmstílus eredete26
Általános stylustendenciák50
A magyar film stylusproblémái a komédia aranykorában61
A komédia mérlege (Az uralkodó műfaj szellemi arculata)67
Film és politika (A preventív antirasszizmus konnotációs rendszere)79
A magyar filmtörténet szerkezete83
A régi magyar filmkultúra hermeneutikája felé84
Hazai és külföldi rejtelmek (három krimikísérlet)90
A magyar hangosfilm születése és A kék bálvány90
A krónikus kisigény öröksége90
A korabeli filmszükséglet természete95
Műfaj útkeresés99
Az úrforgalom elpolgáriasítása100
Hamupipőke úr színre lép103
Fel! Nyugatra fiatalember!105
Tétova ifjonti hév és temperamentumos meglett kor107
Kriminális krimiállapotok108
Repülő arany (A krimi és a gengszterfilm között)110
Az elhibázott kezdet és a figurák léhasága110
A kompozíció léhasága113
Kísértetek vonata (A miszteriózus krimi kísérlete)115
A vasút fotogéniája115
A miszteriózis krimi117
Egy magyar James Bond119
Rökk Marika kudarca120
A magyar filmgyártás kezdetei és a nemzetközi konfekciós film121
A kezdet stílusproblémái121
A kezdet műfajproblémái123
A társadalomkritikai komédia kezdetei125
A magyar hangosfilm-stílus születése (Hyppolit a lakáj)125
A hangosfilm európai útja és a magyar stílus125
A ló és az aut127
Anyarém és sznobkultúra128
Lakájszellem és szolgalélek133
A lecsúszott úr vonzó sztoicizmusa137
A bárhölgy és a polgárlány139
A társadalmi rétegek vitája a műalkotás "rétegieben"141
Bevezetés a trickster mitológiájába143
A népi kapitalizmus kabosi-székelyi utópéiája144
Egy amerikai Hyppolit-variáns145
A társadalomkritikai komédia elbizonytalanodása és a szenior-film születése (A vén gazember)147
A rút esztétikája147
A paraszt rehabilitációja a rendi előítéletekkel szemben149
Az úr rehabilitációja az osztályharcos előítélettel szemben150
A nagyapa-melodráma felé152
Visszaesés a nemzetközi kultúripar steril formavilágába154
A vidéki idilltől a parasztdrámáig155
Heimatfilm, népszínmű, parasztdráma155
"Népi film" és Heimatfilm155
Heimatfilm és népszínmű156
A nagyvárosi populizmus mint a Heimatfilm alternatívája157
A kisember mítosza158
A parasztidill válsága160
A pesti nő és a falusi ártatlanság (Csak egy kislány van a világon)161
Az utolsó utáni sansz mint kegyelmi ajándék161
Frontháromszög és szenvedélydráma163
A szerelmi háromszög vétkét büntető ellenháromszög vagy a megcsalt megcsaló164
A népszínmű és a kabaré között (Csókolj meg, édes!)168
A komikum segélyével megmentett idill168
A komikumból kinőtt bölcsesség170
A népi legenda kísérlete (Tavaszi zápor)172
Az élet máshol van (A kizártak mitológiája)172
A bukott nő sztereotípiája és a vulgáris bordélyromantika művészi adaptációja174
Az álszentek és a felmagasztosulás176
A paraszttragédia és a folklór-show között (Ítél a Balaton)178
A múlt elmúlt, a jövő nem jött el178
Atyai parancsuralom és lázadó szendevély180
A középkori istenítélet átalakulása a nagylelkűség melodrámájává182
Eltűnt magyar paraszteposz (Kommentárok a külföldi variánsokhoz)183
A sárga csikó (A népdráma és a betyárfilm között)190
A szenior-síkra szökött konfliktus és az apaszerep válsága190
A rossz "jó apa" mint agyagember és a jó "rossz apa" mint titán192
Az apa mint a beavatás démona193
A titán kompromisszumkészsége és a mítosz összeomlása195
A bohózati konfliktus és a kabaréstílus fogságában (Az önmagát komolyan nem vevő művészet. Egy kisebbrendűségi érzés történetéhez)197
Partnercserén alapuló erotikus bohózat (Piri mindent tud)197
A vakvéletlen dramaturgiája197
A visszavonás szelleme198
Poligám vágyak és nemi konkurenciaharc az erotikus komédiában (Vica a vadevezős)200
A szerelmi kód változásai200
Kacérkodás az erotikával201
A pesti kávéház mint világállapot202
Az első szerelmi üldözési komédia (Az ellopott szerda)203
Az idiotizmus tolongása és a szépség nosztalgiája203
Szórakozott szépségtörekvések205
Ossziáni köd és bukjfelszoknya (Egy éj Velencében)207
Különcök, élhetetlenek207
A lakásügyi komédia kezdetei és a második választás210
A klasszikus operett és a Hollywood-revű között (Bál a Savoyban)211
Hotelfilm Greta Garbo árnyékában211
Az ízléstelenség mint a pikantéria prűdsége214
A huszárfilm mint katonai western217
A süllyedő világ tragikus románca (Rákóczi induló)217
Székely István hazatérése217
A nemzeti kód és a katonai western218
A szegény szerelmesek mint angyalok Babylonban221
A türelmetlen idők előé-rzete és a tragikus románc225
Western vagy lányportré? (Emmy)229
A romantikus komédia mint szerelmi tanfolyam229
A léha múlt és a benyújtott számla232
A huszárfilm hanyatlása (A királyné huszárja)235
Konjunktúra-hangulat a modernizációs komédiában240
A szerelmi üldözési komédia (Márciusi mese)240
Az 1934-es konjunktúra és a nemzetközi-nagyvárosi tematika fellendülése240
Tétova szerelemmel kombinált háromszögviszonyok243
A szerelmi jóvátételi komédia és a bölcs türelem245
A harcos szűz mint a férfi üldözője247
Az erotikus modernizációs komédia szül,etése (Az új rokon)248
A familiáris terror és a kallódó emberek248
Erotika és idegenség253
A társadalmi helyzet újratermelése mint happy end255
Idegen nő a lakásban (Szorongás a másik nemtől)258
Az ember, aki nem mert hozzányúlni (Az erotikus komédia melodramatikus átszellemítési kísérlete: Ida regénye)258
A misztifikált impotencia (A férfi narcisztikus sérülése mint szerelmi akadály)258
A frigiditás poétikája (A nő mint nebáncsvirág)260
Két sérült ember túl a szerelmen263
Az erotikus tabu szerepe a szerelmi házasság restaurációjában266
Az ember, aki nem vette észre (Az erotikus komédia midcult-stílű átszellemítési kísérlete: Lila ákác)268
A nagyvárosi legenda és a búcsúzó békevilág268
A meg sem nézett imádott és az ödipális konkurencia270
A választás kínja és a vágyak ambivalenciája271
A szerelemfelismerés képtelensége és a beteljesületlenségek halmozódása272
A behatolás szemantikája (Köszönöm, hogy elgázolt)275
A szerelmi üldözési komédia és a lakásügyi vígjáték egymásra találása275
Ballépések és második választás277
A belekeveredés dramaturgiája és a csapdává vált otthon279
A Hyppolit-téma felfokozása: a lakájdiktatúra279
Szerelemfelismerés és feminitás280
A nappy end mint gázolás282
A nő mint megszálló (Ez a villa eladó)282
A férfi mint menekülő ember282
A lakásdiktatúrától a gengszterhatalomig283
A polgár-nélküli kapitalizmus és a lumpenstílű modernizáció284
A női erotika felszabadulása mint az apokalipszis szekundér "haszna"287
Az újrafelfedezett múlt elpolgáriasítása (A szenior-film fejlődése)289
Az anyamelodráma maszkulin transzformációja és a második válság (Helyet az öregeknek)289
Apák és fiak289
A magyar Dallas292
Polgáriodillek (A meseautó előzményei Gaál szenior-filmjében)294
Gaál Béla Hyppolit-variánsa297
Lányok,k anyák, nagyanyák: a szenior-film női változata (A nagymama)299
Az apa- és anyaimágók defenzívája a mindennapi kultúrában és a populáris mitológiákban299
A szerelemfelismerés eredete és a tudattalan grófkisasszony300
A nagy mésalliance-drámák nosztalgiája és a szerelmi jóvátétel304
A plebejus dac mint újkeletű szerelmi tilalomforrás305
Az "okos ember" mint szappanopera-hős (Az okos mama)307
Utolsó tangó asszonymódra307
A szappanopera születése a komédia betétjeként310
A régimódi szerelmek nosztalgiája mint privatizált múlttisztelet313
A házasságterápia és a házasság mint terápia314
A szerelmi karrier mitológiája (Az álomgyártól a szociobiológiáig)316
A szerelmi karrierfilm diadala (A meseautó)316
A karriermítosz karrierje és a magyar masscult formamegtalálása316
A boldogtalan bankár mint szegény gazdag318
Az autó-erotika fotogéniája319
A kisemberi humor mechanizmusa (Az elmúlt idő és a profimunka mint komikus bűnök)321
Hamupipőke és Harún ar Rasísd szerelmi farsangja323
A kisemberek kapitalizmusa és a week-end-szocialaizmus konvergenciája324
A poklgár mint saját árnyéka és önnön szerelmi konkurense325
A gyűlölet mint végső szerelmi bizonyíték326
A Lovagias ügy előzményei A meseautóban328
Előzmények: Mesék az írógépről328
Ősök: Mese a varrógépről331
A gépírókisasszony, a showgirl és az ápolónő332
A szerelmi karrier szociobiológiájától Hamupipőke pszichoanalíziséig (Címzett ismeretlen)334
A mostoha világ komédiája és az árvaság mint korstílus334
Székelyi stílusú Gaál-film335
A nyugtalan playboy, a míz kis nő és az álmos vidéki csend336
A románc-nagyforma behatolása a komédiába a giccses slágeren keresztül339
A mazochista önlefokozás mint kimenő a társadalmi helyzetből341
A metakomplementaritás mint a szerelmi próbatétel struktúrája342
Romantiokus ideál és komikus szkepszis munkamegosztása343
A magánélet utópiája kapcsolatot teremt a szociuális utópiával344
Az irónia Hamipipőkéje (Barátságos arcot kérek)345
A férfinaiva mint áltörtető345
Az apa mint bohóc346
Az édesélet-filmek éve348
A romanticizmus cinikus modernizációja és a Ráday-hős349
A self made man búcsúja350
A Hamupipőke-történet komikus átértelmezése352
A modern Hamupipőke mint fordított Sámson353
A Hamupipőke-lényeg visszanyerése354
Jól jár-e a kérő Hamupipőkével?355
Hamupipőke múltja és jövője357
Hamupipőke és a hipergámia357
Hamupipőke mint a krízis hősnője358
Optimális csalódás, életöröm, tevékeny élet360
Hamupipőke és a kollektívlélek360
Szexhamupipőke és a kollektívlélek360
Hamupipőke vampmostoha ellen362
Hamupipőke és a pszichoanalízis363
Hamupopóka366
Bengáli tűz és tiltott szerelem (Édesélet-filmek 1935-ben)368
Egy nap a világ? (Budai cukrászda)368
Az "egy nap a világ"-hangulat története368
Az újraálmodott Perczel-image tavasz mitológiája374
A létezés inflációja vagy az élet csendje?375
Trianon mint narcisztikus sérülés és a hiperaktív reakció376
A megtagadott csók és a táruló ajtók379
A kor hőse: a csábító381
Az öneldobás mámora mint csúcspont384
Új boldogságkoncepció: lemaradni a vonatról385
A kisembermítosz alkalmazkodási reakciói387
A magyar ugaron miért csak egy nap a világ?389
Teoréma 1935 (Nem élhetek muzsikaszó nélkül)396
Móricz Zsigmond és a film396
Luxusvilág és anglománia396
A nosztalgikus népszínmű-tradíció keretében felújított úri endogámia397
A tradicionális nagyasszonytól a modern hisztérikáig és vissza399
A félig realizált házasság és a kétszer születő pár400
A férj találkozása a feleség múltjával402
A sírvavigadás rejtélye402
A látogató (A szerelem, a barátság és a család válsága)403
A fegyvertelen revolverhős404
A kiküszöbölt harmadik bukása és az erotika leértékelése406
Megváltó hazugságok dicsérete409
A nemi szerepválság kiéleződése a munkanélküli-komédiákban410
Az erotikus klomédia újjászületése Muráti Lili személyi varázsából (A csúnya lány)410
A "régi szép világ" és a nőgyűlölő nőbolond410
A tökéletesen átracionalizált élet mint a banalitás világa413
Egy lovagiatlan ügy avagy a pofozkodó szépség414
A kétarcú nő és a negatív metamorfózis416
A kínzó szépség (A szerelmi geometriától az intimitás negatív teológiája felé)419
Hyde kisasszony és a megtalált jelen422
A munkanélküli-komédia és a termelési film találkozása (Elnökkisasszony)423
Ludas Matyi mint munkanélküli423
Szolíd magyar Frankenstein425
A Muráti-hősnő a műfajok labirintusában (Az Elnökkisasszony mint termelési film, emancipációs komédia és erotikus komédia)426
Szerelmes pótapák az apátlan társadalomban429
Az Ida-komplexus komédiája432
A kafkai világ komédiája432
A gyűlölet mint szerelmi bizonyíték434
A nő mint gépromboló és hazárdjátékos437
Fuldokló boldogság440
A boldogságmitológia kezdeti elbizonytalanodása és a glamúrfilm válsága (Havi 200 fix)441
Megindul a Meseautó-mítosz ironikus lebontása441
A pofon motívumtörténetéhez444
Az iparmágnás és az első éjszaka joga445
Partnercsere és fantomizáció447
Őrjöngő Orlando mint a zsiványkapitalizmus ellenszere447
A munkanélküli komédia múltja és jövője449
Emberségből elégtelen avagy a megbukott buktatók (Magyar nevelőintézeti filmek a mädchen in uniform és a zéro de conduite korában)451
Hungarian Graffiti (Iglói diákok)451
Békebeli nyáréjszakák451
Az öregúr mint vén zsarnok és a bácsi mint bölcs öreg453
Az "irredenta film" mint műfaj- és stíluselméleti probléma455
A gyermeklélek idézése (Légy jó mindhalálig)459
Azálomgyár a művészfilmről álmodik! (A kommerszfilm óvatos flörtje az irodalommal)459
A gyermekség története a filmben461
A középszerűség kora és a kiválás genezise463
Középosztályi közösségiség és paraszti individualizmus463
A lutriszerencsévé halványult sors és a banalitássá fakult szerelem465
A puha diktatúra, a tessék-lássék konstruált per és a krémeslepénybe fojtott ellenállás467
Pókasszony rózsanyoszolyán (Pókháló)469
Effi Briest és Lolita között469
A tulajdonságok nélküli szűz titkos útjai470
Fölösleges emberek (Antiromantikus alakok, komikus figurák)471
A pszichoanalitikus komédia lehetőségei473
A happy end mint kalap476
A kővé vált ember és a megfagyott gyermek (A Shirley Temple-kor gyermekmelodrámáinak nevelési eszménye)478
A nő, aki nagyon szeretett volna anyává válni (Édes mostoha)478
Balogh Béla világa478
Vidéki csend, szeszélyes nyár (A melodráma lappangó nagyformája és a némafilm öröksége479
Az apaszerep korai-felszíni és az anyaszerep késői-lényegi megtámadottságának következményei481
Az aggszűz mitológiája482
Kacérkodás a Gonosz mitológiájával483
A megtalált évektől a megtalált gyermekkorig (Harc az anyaarchetípus feltámadásáért)486
A korlátozott szeretetfelismerés melodrámája és a gyűlölet episztemológiája487
Az előítélet kezelése és a mély-én ősterápiája488
A revüblokk mint a klasszikus Hollywood-revűről szóló mozgóképi tanulmány490
Az anyaarchetípus feltámadása491
A magyar Twist Olivér qavagy a lelki jégmezők kis lovagja (Tomi, a megfagyott gyermek)492
Slágerfilm, de nem "örökzöld"492
A középosztály-kép változásai493
Az elsőtörténet: a városépítő és a sanyarú ország494
A "cigánybáró"-romantikától az "új ember" pátoszáig 496
A lakájterror introjekciója mint középosztályi szellem (A lakájszimbolika és a konstruált perek szimbolikája között)497
A tétova Superman és a mennyország kulcsa498
Amerikai "keresztapa" 1936-ból499
A szentimentalizmus nosztalgiája és a katasztrófafilm előérzete (Méltóságos kisasszony)500
Balogh Béla Hyppolit-variánsa500
A Meseautóval keresztezett Hyppolit503
Balogh Béla új álompárt avat505
A munka szenvedélye a gyermeki szeretet és a szerelmi szenvedély ellen508
Kis nagyfilmek (a kosztümös történelmi presztízsfilmek középszerűsége)511
A művészmelodráma mint múltfilm és a művészet mint csábítás a jövőre (Szerelmi álmok)511
A koprodukciós stílus511
Az alkotó mint cseléd és a kultúra mint vasárnapi vendég511
A depresszív grófkisasszony és a frigiditás mint lázadás512
A művészmelodráma kombinálása a mésalliance-melodrámával513
A megmámorosodott jellemnagyság dicsőítése (A kiugrás a társadalmi osztályból és a szenvedélyes kontaktus a tárggyal)514
Tonio Kröger női változata515
A szerelmi lázadástól a társadalmi behódolásig és vissza515
Természet és művészet egymásra lelnek (A művészmelodráma beteljesülése)515
Az álom a történelemről mint szorongó és bizakodó jóslat (Az új földesúr)516
A történelmi legenda műfajalapítási kísérlete516
A magyar Doktor Zsivago felé (A posztapokaliptikus történelmi katasztrófafilm és a vesztesek legendája)519
Úri sztoicizmus és paraszti szkepticizmus519
A nagy öregek és a "nagy ábránd"521
A komprádorburzsoázia indiszkrét bájtalansága522
Szabadság, szerelem... (Nemzeti legenda és szerelmi románc)525
Asszimilációs melodráma és társadalmi utópia526
Az Aranyember-paradigma és a Gaál-variáns527
Hamupipőke-ország Csipkerózsika-álomban527
A fátyol története528
Három lányportré529
Az aranyember és az Iszony530
A kosztümös filmregény és a kalandos akciófilm között531
Egy öngyilkos nyerskapitalizmus lélekelemzése533
A sziget és a szuperhős533
A kölcsönadott hulla és az elcserélt élet (A Gonosz szerepe a kibontakozásban)534
A történelmi elégia mint antieposz (Pogányok)535
Herczeg Ferenc és a film; Kispéter Miklós és a Pogányok535
Történelmi-mitológiai film vagy honfoglaláskori western?537
Hipokrízis és népképviselet538
Az előretolt helyőrség és a nő izgatott várása540
A gálya szüze és a nagy lovaglások asszonya541
Ezer éves "Ida regénye"543
A per és a vég543
Az aszfaltdzsungel és a rút esztétikája545
A nagyvárosi utcafilm és a bűnügyi melodráma között (Ember a híd alatt)545
A deklasszálódási tematika radikalizációja és az utcafilm545
Francia és német hatások (Stiláris alternatívák)546
Orvos mint betörő547
A megváltó atya sztoikus méltósága és a munka szerelme550
Nagyvárosi totem és tabu (Az ödipális háromszögtematika a kétéletű ember melodrámájában)551
A feminin hisztéria a maszkulin mánia ellen553
A számlát benyújtó múlt a jogtalan szenvedély ellen555
A szenvedélyek hatalma és a tilos szerelem ünnepe557
A vallomáskényszertől a bukás kényszeréig (Az örök visszatérés mítoszától a Gonosz örök visszatérése felé)559
A kliút a szerelemből mint a férfikor nosztalgiája560
A női önérzet passiójátéka és a félkommersz Hamupipőke (Én voltam)561
Asszonykrimi művészfilmi ambíciókkal561
Stiláris és műfaji ambivalenciák (A harmincas évek magyar krimi-vitája)563
A krimi szelleme és megalkuvása564
Az asszonyi áldozat melodrámája567
A szerelemfelismerési konfliktusok elmélyülése (Az érzés félreismerésétől a személy félreismeréséig)569
A szerelmi hőstett értelmetlensége (A patetikus hősnőtől a megtörtt asszonyig)571
Lehetséges-e a magyar thriller?572
A meseautó visszavonása574
Az aszfaltdzsungelen től, az ipari pokol kapujában (Két ember a bányában)576
A poéndramaturgia és a szociuális kérdés576
A jellegzetesen polgári katasztrófaérzések megjelenése és a gyári miliő (A termelési film kombinációja a katasztrófafilmmel)577
Hiány, különbség, gyűlölet, viszontgyűlölet577
Van-e kiút a gyűlölet társadalmából?578
A szerelemfelismeréstől a gyűlöletfelismerésig579
Pál utcai fiúkba oltott Psycho (A titokzatos idegen)581
Elvetélt krémfilmkísérlet581
A psychothriller ikertestvér-tematikája582
A politikai krimi korai kísérlete583
A melodráma nagyformája586
Székely István magyar Casablancája (Café Moszkva)586
A filmdráma rejtett hatáselemei, a siker hajszálgyökerei586
A Café Moszkva műfaji és stílusproblémái588
A kalandfilm rejtett nőgyűlölete explicitté válik592
Találkozás és búcsúzás (A Café Moszkva lokáljelenete)594
Két ember, aki mindent ért, mert mindene átesett (A boldogságfeltételek problémája)598
A háború poétikája602
A melodráma nagyformája és a pszichoanalízis trivializálódása (Évforduló)603
A szerelem félbeszakadt "koncertje"603
A féltékenység dramaturgiája605
Borderline-szimptómák (A lelkibéke és a józan elme határain)607
A morális felháborodás mint az asszonyi érzékenység csődje (A Tisztelet a kivételnek korán jött ellenfilmje)609
A film noir előzményeinek triviális preegzisztencializmusa611
Férfiak egymás közt (A barátság szemérme a szerelem neurotikus igényei ellen)611
Féltékenységi dráma vagy narcisztikus sérülés? (Az ősjelenet rekonstrukciója)613
A melodráma meghódítja a közönséget (Mária nővér)615
A szerelem ars poeticája a művészmelodrámában615
A promiszkuus exhibíció orgiája és a nő mint menekülő lélek618
A művész útja a lélek társas eksztázisától a szellem narcisztikus eksztázisáig620
Banális éden, csalódott idill620
Melodrámában oldott tragikus románc621
Az üvegszilánk esztétikája622
Az élet mint betegség, a házasság mint kórház és a nő mint gyógyszer624
A szeretet önfelismerésének katarzisa az anyamelodrámában625
Film és zene626
Szegény szerelmesek krónikái628
Az erotikus tinédzserfilm és a legenda között (Szent Péter esernyője)628
A naiv idill nosztalgiája és a legenda legendája628
A szatíra kudarca, a bohózat befulladása és az elrontott tinédzserfilm630
Asszony és arany: rivalitás és boldogság632
Szegény szerelmesek krónikája a citromok és a neorealizmus honában (Nászút féláron)634
A glamúrfilm és az éjszaka melodrámája; Székely és Gaál szerepcseréje634
A glamúrfilm lépéseket tesz a neorealista komédia felé635
A szegény szerelmesek krónikája mint A meseautó glamúrfilmi visszavonása636
A nemi idealizáció kulturális terhei és történelmi frusztrációi a komédiában637
Az ügyeskedő szerelmesek és a cinizmus mint szemérmesség639
Az utazás mint menekülés a Tatárpuszta-komplexusból640
A szerelem mint tortúra (A screwball comedy kibontakozása)641
Az "Ida" paradigma és az "egy nap a világ" hangulat643
A melodráma nagyformájával versengő komédia645
Szindbád és fia (Három sárkány)645
A komédia újjáéledése645
A "lágy" diktatúra végnapjai (Bornírt uralom és lázas elvágyódás)646
A "kemény" adósságtól a Kaméliás hölgy megfordításáig648
A földbirtok romantikája649
A bohémélet és az elveszett férfiasság keresése650
A romantikus komédia melodramatikus szubsztanciája (Avagy: miért a nő vall magának szerelmet a férfi nevében?)653
A középre húzó társadalom utópiája és a dinasztiaalapító pionírnő654
A szocialista munkamítosz behatolása a boldogságmitológia édenkoncepciójába655
Fürdőző szépségek a thriller árnyékában (Tisztelet a kivételnek)656
A szerelmes menedzser és a hétvégi társadalom656
A nő mint fürdőző szépség és a férfi mint igaz barát658
A nők nőideálja (Tolnay Klári Jean Harlow és Gréta Garbo ellen)659
A légytudatú pók harca a póktudatú léggyel660
A félszűz662
Egy "száraz" nő a vízben666
A sikerszerző vallomásfilmje (dunaparti randevú)667
A rettenetes após mint modernizált párbajhős667
A lánglelkű férfitől a lánylelkű férfiig (Az író archetípusa)669
Alapfokú szerelem, felsőfokú marketing671
Az erkölcsi próbák helyére lépő erkölcstelenségi próbáűk mint házasságfeltételek671
Úr-e a sikeres ember?673
Összefoglalás675
Lábjegyzet679
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem