1.063.223

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Fizika feladatgyűjtemény középiskolásoknak

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Országos és Fejlesztő Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 256 oldal
Sorozatcím: Fedezd fel a világot!
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 978-963-19-7342-6
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal. Tankönyvi száma: NT-81540.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó


Előszó
„A természet a matematika nyelvén íródott."
(Galileo Galilei, 1564-1G42J
„Ha azt, amiről szó van, mérni tudjuk, akkor a tárgyról tudunk valamit,
ha azonban nem tudjuk számokkal... Tovább

Előszó


Előszó
„A természet a matematika nyelvén íródott."
(Galileo Galilei, 1564-1G42J
„Ha azt, amiről szó van, mérni tudjuk, akkor a tárgyról tudunk valamit,
ha azonban nem tudjuk számokkal megadni, akkor ismeretünk szegényes és nem kielégítő."
(Lord Kelvin, 1824-1907]
„Azoknak, akik nem ismerik a matematikát, nehézséget okoz keresztüljutni a szépség valódi érzéséhez, a legmélyebb szépséghez, a természethez Ha a természetről akarsz tanulni, méltányolni akarod a természetet, ahhoz szükség van arra, hogy értsd a nyelvét, amin szól hozzád."
(Richárd Feynman, 1918-1988)
Három különböző korszak legtekintélyesebb fizikusától idéztünk. Nem meglepő módon ugyanazt hangsúlyozták: a matematika fontosságát a természet megismerésében. Tehát ha valaki a fizikával kíván foglalkozni, akkor nem nélkülözheti a megfelelő szintű matematikai ismereteket, és azt a készséget, hogy a felmerülő problémákkal a matematika eszközeivel is tudjon foglalkozni. így nyilvánvalóan a fizika oktatásában is meg kell, hogy jelenjenek a matematikai eszközöket igénylő feladatok, ezt egyébként az érettségi követelményrendszer is egyértelműsíti. Ezért a feladatgyűjtemény nagyszámú, különböző nehézségi szintű számo-lásos feladatot tartalmaz az érettségi, valamint a kerettantervi követelményeknek megfelelően. A könyv összeállításánál azt tartottuk szem előtt, hogy a középiskolai tanulmányok alatt az folyamatosan használható legyen. Az új fogalmak és törvények megismerése után megoldható egyszerűbb példák éppúgy szerepelnek a példatárban, mint az érettségi előtt álló diákok számára kitűzött összetettebb problémákat tartalmazó feladatok. Akik pedig a fizikai feladatok „rabjaivá" váltak, és szívesen oldanak meg versenyfeladatokat is, szintén találnak fejezetenként egy-két ilyen típusú, kihívást jelentő feladatot.
A matematika azonban csupán egy eszköz, igaz, a legfontosabb, a fizika műveléséhez. Csak akkor tudjuk eredményesen használni ezt az eszközt, ha ismerjük a fizika fogalmait, értjük törvényeit. A feladatgyűjtemény tehát nem nélkülözheti az ismeretmélyítő, gondolkodtató, méréselemző, vagy logikai feladatokat sem. Mivel az érettségi feladatsorokban az ilyen jellegű feladatok főként tesztek formájában jelennek meg, ezért a feladatgyűjteményben az egyes fejezetekhez jelentős számban csatoltunk tesztkérdéseket is.
Az emeltszintű érettségi követelményei között szerepel, hogy a jelöltnek átfogó ismeretei legyenek az egyes témakörökről, és erről megadott szempontok szerint esszét tudjon írni. Emiatt a feladatgyűjtemény fejezetenként 2-3 esszékérdést is tartalmaz.
Egy jó feladatgyűjteménytől elvárható az, hogy az önálló tanulást is lehetővé tegye. Ebben segít a feladatgyűjteményhez készült megoldáskötet, amely tartalmazza az összes feladat részletesen kidolgozott megoldását. Vissza

Fülszöveg


A feladatgyűjtemény nagyszámú, különböző nehézségi szintű számolásos feladatot, tesztet és esszékérdést tartalmaz. A feladatanyag a középiskolában előírt (NAT 2012), valamint az érettségi vizsgakövetelményben szereplő tananyaghoz illeszkedik. A példatár a középiskolai tanulmányok alatt folyamatosan használható. A 9. évfolyamon tárgyalt (kinematika; dinamika; munka, energia; folyadékok és gázok mechanikája), a 10. évfolyamon szereplő (hőtani folyamatok; termodinamika; elektrosztatika; az elektromos áram) és a 11. évfolyam tananyagát képező (rezgések és hullámok; elektromágneses jelenségek; optika; atomfizika; magfizika; csillagászat) témakörökhöz kínált feladatok jól kiegészítik a fizikatankönyvekben megismert példákat.
A témakörök feladattípusai:
• alapozófeladatok,
• gyakorlófeladatok,
• tesztek,
• esszékérdések,
• kihívást jelentő feladatok.
A feladatgyűjteményt egyaránt ajánljuk tanórai és otthoni gyakorláshoz.

Tartalom


TartaLom
Előszó 4
Bevezetés 5
Táblázatok «>
1. | Kinematika- Mozgástan (dr. Fülöp Ferenc) 13
2. | Dinamika - Erőtan (Csajági Sándor) 31
3. | Munka, energia (Csajági Sándor, dr. Fülöp Ferenc) 69
4. | Folyadékok és gázok mechanikája (Csajági Sándor, dr. Fülöp Ferenc) 87
5. | Hőtani folyamatok (Póda László) 99
6. | Termodinamika (Póda László) "5
7. | Elektrosztatika (UrbánJános) 135
8. | Az elektromos áram (Urbán János) 149
9. | Rezgésekés hullámok (Simon Péter) 161
10. | Elektromágneses jelenségek (Dégen Csaba) 179
n. | Optika (Simon Péter) 197
12. | Atomfizika (Elblinger Ferenc) 217
13- I Magfizika (Elblinger Ferenc) 233
14- | Csillagászat (Dégen Csaba) 249
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem