1.060.457

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Lexi betűországban I.

Betűkóstolgató, szótagoló mesetankönyv olvasni tanuló gyermekeknek

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó Zrt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 136 oldal
Sorozatcím: Lexi
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN: 963-19-5354-8
Megjegyzés: Színes illusztrációkkal. Tankönyvi szám: 98572/Mt/I.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez az útmutató azoknak a pedagógusoknak szól, akik a 6-8 éves kisiskolások olvasás-írás tanítását ezzel a hangoztató, szótagoló módszerrel kívánják megvalósítani. A Lexi-program újabb kötetei az... Tovább

Előszó

Ez az útmutató azoknak a pedagógusoknak szól, akik a 6-8 éves kisiskolások olvasás-írás tanítását ezzel a hangoztató, szótagoló módszerrel kívánják megvalósítani. A Lexi-program újabb kötetei az olvasás-, írástanulás alapozásához nyújt segítséget. A Lexi Betűországban és a Lexi íróka figyelembe veszi a gyermeknyelv fejlődésének szakaszait, a tanuláshoz szükséges részfunkciók kialakulásának optimális érési idejét, továbbá a játékosság, a fokozatosság és a sokoldalú szemléltetés pedagógiai elveit.
Az iskolába induló kisgyermekek fejlettsége igen különböző lehet. Előfordul, hogy némelyikük még nem beszél tisztán, esetleg nem kellően érettek azok a képességei, amelyek a biztonságos, örömteli tanulás feltételei. Kialakulatlan lehet a térben való tájékozódása, nincs tisztában az irányok jelentésével (bal-jobb, lent-fent, alatt-fölött stb.). Nehezen kapcsolja össze a kéz és a szem mozgását, tükörképpel ábrázol, fordítva rak ki különféle alakzatokat, fordítva húzza meg a vonalakat. Ugyanígy kialakulatlan lehet a domináns kéz használata is. Kézügyessége, rajzkészsége fejletlen, vonalvezetése ügyetlen. Beszédében gyakran felcseréli a szótagokat, szókincse szegényes. Előfordul, hogy a szótőhöz hibás toldalékot illeszt. Nehezen fejezi ki magát, nem szeret összefüggő mondatokban beszélni. Ritmusérzéke bizonytalan. Ezért nem vagy nehezen észleli a hosszú és rövid hangok különbségét, illetve a szótaghatárokat. Nem tudja elkülöníteni egymástól a zöngés és a zöngétlen mássalhangzókat. Nem hallja ki a hangok egymásutánját a szavakban. Figyelme csapongó, nehezen összpontosít a látottakra, hallottakra. Kevés a kitartása egy-egy tevékenység elvégzéséhez. Pedig e funkcióknak meghatározó jelentőségük van az iskolaérettség szempontjából. Vissza

Tartalom

Útmutató 4
Köszöntő 7
Előkészítés, készségfejlesztés
Irányok, tájékozódás a térben 8
Tájékozódás a vonalközben 16
Hallási figyelem fejlesztése, szóritmus, hangkereső, hangok megkülönböztetése 20
Kisbetűk
a hang és betű; alma mondóka (szerző) 30
i hang és betű; mondóka (szerző) 32
í hang és betű; rövid-hosszú megkülönböztetése 34
o hang és betű; kiszámoló 36
ó hang és betű; rövid-hosszú megkülönböztetése 38
a, i, í, o, ó ismétlése, kapcsolás 40
m hang és betű; vers: Weöres Sándor nyomán 42
Kapcsolás, szavak, tőmondat 44
Montágh Imre: s hang és betű, vers 46
Kötés magánhangzóhoz, szókép-tárgykép egyeztetése 48
Szalai Borbála: l hang és betű; vers 50
Kötés, szókép-tárgy kép, tőmondat 52
Károlyi Amy: t hang és betű; vers 54
Kötések, szavak, tőmondat képegyeztetéssel 56
e hang és betű; mondóka (szerző) 58
Kötések, szavak, tőmondatok képegyeztetéssel 60
u hang és betű; vers: logopédiai gyűjteményből 62
ú hang és betű; rövid-hosszú megkülönböztetése 64
Szókép-tárgykép, tőmondat képkiegészítéssel 66
á hang és betű; mondóka: (Montágh Imre) 68
Szókép-tárgykép, tőmondat képkiegészítéssel 70
v hang és betű; vers (szerző) 72
Kapcsolás szavak, tőmondat értelmezése 74
p hang és betű; vers: logopédiai gyűjteményből, kapcsolás, szótagok, szókép-tárgykép 76
o-ó, i-í, u-ú rövid-hosszú magánhangzók megkülönböztetése 79
p betűvel, szókép-tárgykép egyeztetése, „állatmese" szövegolvasás, -értelmezés 80
Donászy Magda: z hang és betű; vers, kötések, szavak, tőmondatok,
szövegolvasás, -értelmezés 82
Szalai Borbála: k hang és betű; kötés, vers, szavak, mondatok, szövegértelmezés 86
é hang és betű; kötés szavak, mondatok, vers: Szalai Borbála 90
d hang és betű, szavak értelmezése, népi mondóka, mondatok, történet olvasása,
értelmezése, t-d differenciálása 92
n hang és betű; zöngés-zöngétlen, hang-betű differenciálása, kötés, szavak-mondatok képegyeztetéssel, történet, értelmezés 96
ö hang és betű; szókép-tárgy kép, történet, vers: Tamkó Sirató Károly 100
ő hang és betű; történet, ö-ő differenciálása 102
f hang és betű; v-f zöngés, zöngétlen megkülönböztetése, vers: Donászy Magda, szóképtárgykép egyeztetése, történetek olvasása, értelmezése 104
b hang és betű; p-b differenciálása, vers: Donászy Magda, szókép-tárgykép egyeztetése,
történet: olvasása, értelmezése 108
r hang és betű; r-I olvasásának gyakorlása, vers: Weöres Sándor, szókép-tárgy kép egyeztetése, mondat értelmezés 112
ü-ű hang és betű; ü-ű megkülönböztetése, szókép-tárgykép egyeztetés, történet, értelmezés
vers: Donászy Magda 116
e hang és betű; szavak olvasása, vers: Gazdag Erzsi, szóalkotás szótagokból, szövegolvasás:
Bence és az állatok, A két cica, szövegértelmezés 120
g hang és betű; g-k differenciálása, vers: Károlyi Amy, mondatfűzés, történet: A fiúk fociznak 124
Krecsmári László: h hang és betű; szókép-tárgy kép, vers, történet: Esik a hó,
értelmezés 128
x betű; szókép-tárgykép egyeztetése, mondat 131
Nemes Nagy Ágnes: j hang és betű; kapcsolás, mondatértelmezés, vers, történet:
Juci jár 132
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem