1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Commodore 64

Felhasználói kézikönyv

Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Novotrade Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 164 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-585-132-4
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrált könyv.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Üdvözöljük az Olvasót a COMMODORE 64-es tulajdonosok népes táborában. Gépünk a személyi számítógép kategóriában az egyik legjobb a világon. Ugyanezt a színvonalat szeretnénk biztosítani a COMMODORE... Tovább

Előszó

Üdvözöljük az Olvasót a COMMODORE 64-es tulajdonosok népes táborában. Gépünk a személyi számítógép kategóriában az egyik legjobb a világon. Ugyanezt a színvonalat szeretnénk biztosítani a COMMODORE 64-es felhasználói kézikönyv esetében is, ezért nagy súlyt fektettünk az érhetőségre és a világos, logikus szerkezetre. Igyekeztünk minden információt megadni a gép biztonságos üzembe helyezéséhez és szakszerű kezeléséhez. A BASIC nyelv alapjainak ismertetésével a saját programok készítéséhez kívántunk segítséget nyújtani. Azok számára, akik megelégednek a készen kapható programok felhasználásával, az összes ehhez szükséges ismeretet a könyv elején sűrítettük össze.
Nézzük ezek után röviden, hogy mi mindenre is képes a COMMODORE 64-es! A grafika tekintetében bizonyára kategóriájának bajnoka. A konstruktőrök a SPRITE-grafika kitalálásával korábban szinte elképzelhetetlen animációs lehetőségeket biztosítottak. A képernyőn egyidejűleg 8 különböző általunk konstruált alakzatot mozgathattunk 3 színben anélkül, hogy ehhez bonyolult programozási trükkökre lenne szükségünk. Vissza

Tartalom

Bevezetés9
Az üzembe helyezés11
A Commodore 64-es üzembe helyezése12
Összekapcsolás a tv-készülékkel13
Bekapcsolás15
Hibakeresés16
A színek beállítása17
Első lépések19
A billentyűzet20
A Commodore 64-es alaphelyzetbe állítása22
Programok betöltése és tárolása23
A PRINT parancs és számolás a Commodore 64-essel26
Az elsőbbségi szabályok29
A PRINT parancs idézőjellel és idézőjel nélkül30
BASIC programozási ismeretek31
GOTO32
A szerkesztés33
Változók34
IF...THEN (ha...akkor)36
FOR...NEXT ciklus (következő)38
További BASIC utasítások41
Bevezetés42
Mozgás a képernyőn42
INPUT (bevitel)44
GET (elvesz)46
Véletlenszám-előállítás47
Kitalálós játék49
Kockajáték50
Véletlengrafika50
Grafika haladóknak53
Szín és grafika54
Színbeállítás PRINT utasítás54
CHRS színkódok55
PEEK és POKE57
Képernyőgrafika59
A képernyő tártérképe59
Színtár61
Újabb labdajáték62
SPRITE grafika65
Bevezetés66
A SPRITE-ok szerkesztése67
Néhány megjegyzés a SPRITE-okhoz72
Bináris aritmetika73
Hangkeltés a Commodore 64-esen77
A hangkeltő programok szerkezete78
Példaprogram79
Zene a Commodore 64-esen80
A hangjellemzők beállítása82
Komponálás a Commodore 64-esen85
Hanghatások86
Példák hanghatásokra86
Programozás haladóknak89
READ és DATA90
Középérték92
Indexelt változók93
Dimenionálás95
Kockajáték96
Kétdimenziós tömbök97
Függelék101
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem