1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Cohen-Séat és a filmológia

Válogatott tanulmányok

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Budapest
Kiadó: Magyar Filmtudományi Intézet és Filmarchívum
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 383 oldal
Sorozatcím: Filmművészeti könyvtár
Kötetszám: 67
Nyelv: Magyar  
Méret: 18 cm x 13 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A filmológia fogalmát kétféleképpen lehet értelmezni: elméletileg és történetileg.
A zenetudomány és a színháztudomány analógiájára a terminust elméleti értelmében olykor a filmtudomány meghatározására használják.
Történeti jelentésében a terminus a filmmel kapcsolatos kutatások és elméleti reflexiók nemzetközi áramlatát jelöli (itt a filmről nemcsak mint művészetről, sőt mindenekelőtt nem mint művészetről van szó), amely a II. világháború után Nyugat-Európában indult meg, s először Franciaországban, legutóbb pedig Olaszországban összpontosult. Ezt az áramlatot hivatalosan "filmológiának" nevezték el.
A filmológia történeti és elméleti (még nem megállapított) meghatározása nem fedik egymást. Ha a filmológia elméleti meghatározását és tárgyát olyan tágan értelmeznénk, mint ahogy az I. Nemzetközi Filmológiai Kongresszus néhány résztvevője tette 1947-ben, ha a film valamennyi - komplex módon felfogott - aspektusának (technikai, pszicho-fiziológiai, esztétikai, társadalmi, általános... Tovább

Fülszöveg

A filmológia fogalmát kétféleképpen lehet értelmezni: elméletileg és történetileg.
A zenetudomány és a színháztudomány analógiájára a terminust elméleti értelmében olykor a filmtudomány meghatározására használják.
Történeti jelentésében a terminus a filmmel kapcsolatos kutatások és elméleti reflexiók nemzetközi áramlatát jelöli (itt a filmről nemcsak mint művészetről, sőt mindenekelőtt nem mint művészetről van szó), amely a II. világháború után Nyugat-Európában indult meg, s először Franciaországban, legutóbb pedig Olaszországban összpontosult. Ezt az áramlatot hivatalosan "filmológiának" nevezték el.
A filmológia történeti és elméleti (még nem megállapított) meghatározása nem fedik egymást. Ha a filmológia elméleti meghatározását és tárgyát olyan tágan értelmeznénk, mint ahogy az I. Nemzetközi Filmológiai Kongresszus néhány résztvevője tette 1947-ben, ha a film valamennyi - komplex módon felfogott - aspektusának (technikai, pszicho-fiziológiai, esztétikai, társadalmi, általános kulturális stb.) azonos értékű kutatási irányzataként kezelnénk, eddigi történeti minőségben a "filmológia" csupán része lenne annak a hatalmas kutatási területnek, amelyet ma már nehéz egyetlen diszciplínának tekinteni. Az a rész volna, amely mindenekelőtt a film társadalmi problematikájára korlátozódik, másfelől a sajátos társadalompszichológiai mozzanatokat, s nem a filmjelenségek általánosabb társadalmi-történelmi okait és feltételeit helyezi előtérbe.
Ezzel szemben - s ez látszik helyesebbnek - ha a filmológiát perspektivikusan autonóm, bár komplex tudományos filmelméletként vizsgáljuk, ha ezen belül a filmesztétikát és a filmtörténetet tekintjük fő diszcliplínáknak, a többit pedig segédtudományágaknak, amelyek azonban eléggé elmélyültek ahhoz, hogy egységbe foglalhassuk, eddigi történeti formájában a "filmológia" csak részben fedné a filmelméletet. Az addigi "filmológián" belül fény derülne az esztétikai problémák elmaradottságára, ezért szükség van összetett módon való új megvilágításukra, szélesebb körű történeti elemzésükre. Vissza

Tartalom

Zbigniew Czeczot - Gawrak: A filmológia születése és története5
Gilbert Cohen-Seat: A film filozófiájának tételei59
Gilbert Cohen-Seat: A film és a vizuális információ problémái149
A film világa331
Étienne Souriau: A filmuniverzum legfontosabb jellegzetességei340
Francois Guillot de Rode: A hang dimenziója366
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Cohen-Séat és a filmológia Cohen-Séat és a filmológia

A védőborító szakadozott, kopott.

Állapot:
3.480 ,-Ft
17 pont kapható
Kosárba