Bevezetés | 10 |
Festészet | 10 |
Építészet | 15 |
Szobrászat | 17 |
A barokk művészet alkonya | 18 |
A barokk művészet Franciaországban | 21 |
Centralizmus, abszolutizmus | 22 |
Központ és periféria | 22 |
Művész és közönsége | 22 |
A "szabadságtól" az Akadémiáig | 26 |
A művész helyzete | 28 |
A művész műveltsége | 30 |
Városépítészet | 32 |
Párizs átalalkulása | 32 |
André Le Notre és a kertművészet | 35 |
Sébastien Vauban és a városvédelem építészete | 38 |
Építészet | 39 |
Az építészet elmélete | 39 |
Típusok és irányzatok | 40 |
Idegen elemek és sajátos vonások | 40 |
Az egyházi építészet | 42 |
A világi építészet | 48 |
Vaux-le vicomte-tól Versailles-ig | 50 |
Palota király nélkül - a Louvre | 56 |
Szobrászat | 60 |
Az itáliai minta | 60 |
A francia iskola kialakulása: Girardon és Coysevox | 64 |
Festészet | 68 |
A festői hagyomány és újszerűség között | 68 |
A manierizmustól az Akadémiáig | 70 |
A hagyománytól az újításig: Simon Vouet | 72 |
Champaigne, avagy a ridegség mint norma | 74 |
A Le Nain fivérek hallgatag valósága | 75 |
Georges de la Tour - formai kísérletek | 77 |
Poussin, avagy a klasszicizmus győzelme | 79 |
Lorrain levegője | 85 |
A nagyok epigonjai | 86 |
Charles Lebrun: a festészet egységesítése | 88 |
A barokk művészet Flandriában | 91 |
Művészet válságos időkben | 92 |
A nagy művészeti központok | 92 |
Mecénások és művészek | 94 |
Építészet | 97 |
A gótikától a római barokkig | 97 |
A világi építészet | 99 |
Szobrászat | 100 |
Festészet | 102 |
A témák teljes választéka | 103 |
Idegen elmek és sajátos vonások | 105 |
Rubens, a barokk mintapéldája | 108 |
Van Dyck nemes eleganciája | 117 |
Jordaens, avagy a mítosz vulgarizálása | 127 |
A valóság mint ürügy | 132 |
A valsóág mint dokumentum | 138 |
Hollandia, Anglia és Közép-Európa barokkja | 145 |
A barokk különleges esete | 146 |
Kronológia | 146 |
Hollandia | 148 |
Művészeti központok | 148 |
A művészet legfőbb fogyasztója: a polgárság | 148 |
Építészet | 154 |
Szobrászat | 157 |
A festészet mint leíró művészet | 158 |
Frans Hals | 161 |
Rembrandt, avagy a géniusz magánya | 168 |
Vermeer van Delft | 178 |
A mindennapi élet festői | 184 |
Jan Steen és Van Ostande | 186 |
A táj mint önálló téma | 187 |
A hétköznapi dolgok diadala: a csendélet | 191 |
A barokk Angliában | 192 |
A palladianizmus és az eklekticizmus közötti építészet | 192 |
Christopher Wren és a londoni tűzvész | 193 |
A 18. század küszöbén | 194 |
Festészet, portréláz | 196 |
A barokk művészet Közép-Európában | 198 |
Kiindulási pontok, hagyomány, diaszpóra | 198 |
F. von Erlach, a klasszikus barokk építészet képviselője | 198 |
Bibliográfia | 201 |