1.063.083

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az újságírás ábécéje

Bevezetés a szerkesztőségi munkába

Szerző
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Greger-Delacroix Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 370 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN: 963-85811-9-0
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Jogos a kérdés, vajon érdekli-e a magyar olvasót, hogy Németországban hány hirdetési újság jelenik meg, hogy milyen elvek alapján alkotják a tartományi adók az ARD-t, hogy milyen a Német Szövetségi... Tovább

Előszó

Jogos a kérdés, vajon érdekli-e a magyar olvasót, hogy Németországban hány hirdetési újság jelenik meg, hogy milyen elvek alapján alkotják a tartományi adók az ARD-t, hogy milyen a Német Szövetségi Köztársaságban a hírügynökségek és a sajtószolgálatok jogi környezete vagy hogy mi jellemzi a média és a politika viszonyát? A válasz nyilvánvaló: a Magyar Köztársaság az Európai Unió küszöbén áll, és belátható időn belül számos olyan problémát kell megoldanunk, amelyet az EU-ban, illetve Németországban már megoldottak. Érdemes tehát a kész és bevált recepteket, megoldásokat átvenni. Számunkra éppen azért fontos például, hogy megismerjük, milyen a sajtó struktúrája egy német tartományban, mert a magyar államszervezet is átalakulóban van, a megyerendszer helyére a régiók lépnek. A válasz tehát az iménti kérdésre: feltétlenül szükséges és érdemes tanulmányozni a németországi média működését, mert egyre kevesebb az idő ahhoz, hogy az uniós csatlakozásra felkészüljünk.
A fentiekre tekintettel ajánljuk Claudia Mast könyvét azoknak, akik hivatásszerűen foglalkoznak a médiával, legyenek politikusok, jogászok, hirdetők, kiadók, szponzorok vagy közügyek iránt érdeklődő állampolgárok. Természetesen haszonnal forgathatják ezt a könyvet a gyakorló újságírók, szerkesztők, terjesztők és kiadók is, mert Az újságírás ábécéje olyan sokrétű, átfogó munka, amely kitér egyebek mellett a sajtóműfajokra, az egyes médiumok - rádió, televízió, nyomtatott sajtó stb. - sajátosságaira, kiemelten foglalkozik a sajtójoggal, az újságírói etikával, tehát részletes ismertetést nyújt az újságírói tevékenységről. A mű egyik legnagyobb erénye az, hogy minden témát korszerű felfogásban dolgoz fel, különös tekintettel az ezredvég kínálta technikai lehetőségekre, például az online rendszerekre. Vissza

Tartalom

Előszó11
Előszó a magyarországi kiadáshoz13
Tények, adatok és szervezetek15
A médiumok helyzetéről
Írott sajtó: újságok és folyóiratok16
Online médiumok21
Elektronikus médiumok - rádió, televízió22
Film, video és egyéb audiovizuális médiumok26
Hírügynökségek és sajtószolgálatok28
Public Relations (közönségkapcsolatok)30
Reklám31
Médiumok elméletben és gyakorlatban33
Tudományos adatok és javaslatok
A kommunikáció alapfogalmai34
Az újságírói munka mint kutatási terület37
A közönségkutatás módszerei és eredményei41
Szempontok a médiumok hatásának kutatásához43
A médiumok története és fejlődése50
Média és politika64
Újságírói etika71
Az újságírás mint szakma83
Képzési lehetőségek, feladatok és követelmények
Nyílt képzés84
Munkaerőpiac és perspektívák86
Szabadfoglalkozású újságírók89
Feladatok és követelmények89
Professzionalizmus kompetencia révén93
A szakmai képzés útjai93
A szakmai hozzáértés sokszínűsége98
Változóban a szakképzettség arculata102
Jogok és kötelezettségek111
Az újságírói munka jogi alapjai
Alkotmányos alapok111
Jogok az elektronikus médiumokban113
Jogok az írott sajtóban118
Az újságírók különleges jogai119
Az írott sajtóban dolgozó újságírók kötelezettségei121
Az írott sajtó rendjét meghatározó jogok124
Az "érintettek" jogai126
Filmjog128
Munka- és bérjog129
Szerzői jog131
A jog által nem szabályozott területek az online rendszerben133
Anyaggyűjtés137
Hogyan kezeljük az információforrásokat a gyakorlatban?
A hírügynökség mint információs bázis138
Információk első és másodkézből139
Anyaggyűjtő mindennapok143
Anyaggyűjtés az interneten145
Feldolgozás149
Az újságírói ábrázolásmód alapformái - a műfajok
Formák és funkciók149
Médiumspecifikus sajátosságok (írott sajtó, rádió, televízió)152
A hír szóban és képben154
Tudósítás162
Riport169
Feature179
Interjú187
Portré192
Vélemény197
Magazintörténet208
Report214
Képek: fotók és grafikák217
Vita225
Műsorvezetés (modernizáció)227
Egyéb műfajok230
Prezentáció (megjelenítés)233
A layouttól a designig
Az újság arculata233
Prezentáció a rádióban242
Egy program prezentációja a televízióban262
Témák és rovatok267
Példák a vonzó szerkesztőségi koncepcióra
Politikai rovat269
Gazdasági rovat274
Kulturális rovat277
Tudományos rovat?281
Sportrovat286
Helyi rovat292
Új rovat: tanácsadás?302
A szerkesztőség menedzsmentje305
Az újság koncepciója és annak megvalósítása
Az újság koncepciójának meghatározása308
A munka megszervezése a szerkesztőségekben310
A szerkesztőség felépítése az írott sajtóban312
A szerkesztés megszervezése az elektronikus médiumokban316
A szerkesztőség vezetése324
Újságírás az információ és az érdeklődés között329
A Public Relations (PR) mint foglalkozás és kihívás az újságírók számára
Public Relations - fogalommeghatározás330
A Public Relations mint foglalkozás újságírók számára334
A PR mint kihívás az újságírók számára336
A PR-munka megtervezése és kivitelezése340
Együttműködés a médiumokkal344
Belső PR352
Cél: az imázsjavítás354
Public Relations krízisidőszakban356
Szponzorálás363
Issues Management369

Claudia Mast

Claudia Mast műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Claudia Mast könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem