Előszó | 13 |
Bevezető | 17 |
"Hívjuk talán nonprofitnak..." | 21 |
A nonprofit paletta | 27 |
Társadalmi szervezet | 31 |
Szervezeti szabályozás | 33 |
A társadalmi szervezetek tagjai | 34 |
Az alapítás alapkérdései | 35 |
A legfelsőbb szerv | 35 |
A nyilvántartásba vétel szabályai | 36 |
A tagsággal összefüggő jogok és kötelezettségek | 37 |
A szervezetek felügyelete | 37 |
A megszűnés szabályai | 38 |
Társadalmi szervezetek szövetségei és szervezeti egységei | 38 |
A sportegyesületekre vonatkozó szabályok | 39 |
Alapítvány | 41 |
Az alapítás | 43 |
A nyilvántartásba vétel | 44 |
A nyilvántartásban szereplő adatok módosítása | 45 |
Az alapítvány megszűnése | 45 |
Az alapítványok egyesítése | 46 |
Közalapítvány | 47 |
Közalapítvány alapítása | 49 |
A kezelő szerv | 49 |
A működés nyilvánossága | 49 |
A közalapítvány megszűnése | 50 |
Közhasznú társaság | 51 |
Szervezeti kérdések | 53 |
Kht. alapítása | 53 |
A Kht. működése | 53 |
Az átalakulás és a megszűnés szabályai | 54 |
Köztestület | 55 |
Szervezeti kérdések | 57 |
A mai köztestületek | 57 |
A hazai nonprofit jogi szabályozás rövid története | 59 |
A közhasznú jogállás | 65 |
Közérdekű - közcélú - közhasznú tevékenység | 67 |
A közhasznú szervezetekről szóló törvény | 67 |
Mely szervezetek nyerhetik el a közhasznú jogállást? | 68 |
A közhasznú szervezetek nyilvántartása | 69 |
A létesítő okirat | 70 |
A közhasznú szervezetek tevékenysége | 71 |
A legfelsőbb szerv | 71 |
Felügyeleti szerv | 72 |
A Khtv. szakirodalmi megítélése | 73 |
Kormányzati törekvések, nonprofit kodifikáció | 75 |
A joganyaggal kapcsolatos hatásvizsgálat | 78 |
A kormányzat civil stratégiája | 84 |
Nemzeti Civil Alapprogramról szóló törvény előkészítése, jelentősége | 93 |
Az 1%-os támogatás | 96 |
A jogi keretek | 96 |
A potenciális kedvezményezettek | 98 |
A befizetett adó, vagyis az 1% alapja | 99 |
A rendelkezés módja | 99 |
Adatvédelem, adótitok | 100 |
Érvénytelen nyilatkozatok | 100 |
A felajánlott összeg kiutalása | 101 |
A bevallás esetleges módosításának hatásai | 101 |
Nyilvánosság | 101 |
A Nemzeti Civil Alapprogramról szóló 2003. évi L. törvény és annak végrehajtási rendelete | 103 |
A törvényben használt fogalmak értelmezése | 105 |
Az Alapprogram célja | 110 |
Az Alapprogram pénzügyi forrása | 114 |
Az Alapprogram kedvezményezetti köre | 117 |
Az Alapprogram szervezeti felépítése | 119 |
A civil jelöltállítási rendszer | 132 |
A pályázati eljárás és a normatív támogatási rendszer | 137 |
Az Alapprogram kezelésével összefüggő feladatok | 147 |
Az Alapprogram működése ellenőrzésének és beszámolásának rendje | 154 |
Gyakori kérdések a Nemzeti Civil Alapprogrammal kapcsolatosan | 157 |
A törvény célrendszere | 159 |
Az Alapprogram forrása | 160 |
Az érintettek és a szervezetrendszer kialakítása | 161 |
A Tanács és a kollégiumok | 169 |
A civil jelöltállítási rendszer | 173 |
A pályázatok | 179 |
A miniszter törvény szerinti feladatai és jogkörei | 182 |
Civil jövőkép | 185 |
A pártpolitika távoltartása | 187 |
Tudatos, toleráns, önkorlátozó kormányzati magatartás | 187 |
Differenciáltan szabályozott környezet | 188 |
Az állami támogatások átláthatósága, kiszámíthatósága | 188 |
A közszolgáltatások szektorsemlegessége | 188 |
Az önkéntesség állami definiálása és elismerése | 189 |
A szektor önszerveződése | 189 |
A felkészült civil humán menedzsment | 189 |
A társadalmi párbeszéd és érdekegyeztetés kibővítése | 190 |
Felhasznált irodalom | 191 |
Függelékek | 195 |
A kormányzat civil stratégiája | 197 |
2003. évi L. törvény a Nemzeti Civil Alapprogramról | 207 |
160/2003. (X. 7.) Korm. rendelet a Nemzeti Civil Alapprogramról szóló 2003. évi L. törvény végrehajtásáról | 217 |
1989. évi II. törvény az egyesülési jogról | 230 |
A Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény (kivonatos közlés) | 237 |
1996. évi XXXVI. törvény a személyi jövedelemadó meghatározott részének az adózó rendelkezése szerinti felhasználásáról | 242 |
1997. évi XLVI. törvény a közhasznú szervezetekről | 250 |