kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Okker Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 138 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-9228-11-7 |
Bevezetés | 9 |
A napközis munka pedagógiai követelményei | 17 |
Kapcsolódás Európához és a nagyvilághoz témakörökhöz kapcsolódó tevékenységek | 18 |
A környezeti neveléshez kapcsolódó tevékenységek | 19 |
A kommunikációs kultúra fejlesztését szolgáló tevékenységek | 19 |
A pályaorientáció segítése | 20 |
A testi és lelki egészség ápolását szolgáló tevékenységek | 21 |
A szabadidő-tevékenységekről | 23 |
A szabadidő-tevékenységek célja | 23 |
A pedagógus feladatai | 23 |
A szabadidő-felhasználás módszerei, alapelvei | 24 |
A cigány tanulók és az iskolai nevelés | 25 |
A cigány gyerekek szociokulturális háttere | 25 |
A cigány gyerekek és az iskola | 27 |
Az intellektuális képesség számottevő csökkenése | 29 |
Mi jellemző az értelmi fogyatékos tanulóra? | 29 |
A fejlesztő foglalkozás legfontosabb pontjai | 30 |
Az enyhén értelmi fogyatékos tanulók a napköziben | 31 |
Speciális nevelési, pedagógiai módszerek alkalmazása a cigány tanulókkal foglalkozó nevelők munkájában | 35 |
Személyiségfejlesztés a napköziben | 37 |
Tervező munka | 37 |
Napirend, hetirend | 38 |
Társas kapcsolatok, szokásrend, szabályok | 39 |
Szempontok a neveltségi helyzet és a nevelési feladatok megállapításához | 42 |
Az önálló tanulásra nevelés | 45 |
A neveltségi helyzet és a nevelési feladatok megállapításának szempontjai a tanulás oldaláról | 49 |
Javasolt tanulási technikák és módszerek | 51 |
Tanulási tevékenységek szervezése a napköziben | 53 |
Maximális tanulási idő korosztályonként, naponta | 54 |
A tanulmányi munka folyamata | 55 |
Időtervezés | 56 |
A tanulmányi foglalkozási idő védelme | 56 |
Ellenőrzés, értékelés | 57 |
Megfigyelési szempontok a tanulási önállóság fejlesztéséhez | 59 |
A tanári szabadságról avagy kell-e napi vázlatot készíteni a foglalkozásokra? | 61 |
Szabadidő-tevékenységek | 65 |
Kulturális jellegű tevékenységek | 65 |
Zene-tánc | 65 |
Kézművesség | 67 |
A kézművesség szerepe és feladatai | 67 |
A nyitottságra nevelés | 70 |
A kreativitásra nevelés | 70 |
A technikai jártasság fejlesztése | 71 |
Az esztétikai igényesség alakítása | 71 |
Séta, kirándulás | 75 |
Néphagyományőrzés | 75 |
Az őszi ünnepkör tevékenységei | 76 |
A téli ünnepkör tevékenységei | 76 |
A tavaszi ünnepkör tevékenységei | 77 |
A nyári ünnepkör tevékenységei | 78 |
A táborozás, mint a személyiségfejlesztés egyik lehetősége | 81 |
A táboroztatásra készülő pedagógus feladatai | 82 |
A programok összeállítása | 84 |
A táborozás utóhatása | 86 |
A cigány gyerekek táboroztatásának etikai kódexe | 86 |
A tábor szakmai értékelésének szempontjai | 91 |
Egészséges életmódra nevelés | 91 |
Táplálkozás | 91 |
Lakás, lakókörnyezet | 95 |
Testi-lelki egészség | 97 |
A szabadidő értéke és fontossága | 99 |
Napközis foglalkozások látogatásának tapasztalati munkaközösség-vezetők számára | 103 |
Önálló tanulásra nevelés | 103 |
Szabadidő-tevékenység | 105 |
Javaslatok az éves foglalkozási tervek készítéséhez | 107 |
Pedagóguspályám fő állomásai | 109 |
Utószó | 121 |
Köszönetnyilvánítás | 123 |
A kiadó ajánlása | 125 |
Felhasznált és javasolt szakirodalom | 135 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.