1.060.471

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az eredményes tanulás titka

Hogyan javíthatunk olvasási és tanulási képességeinken?

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Grafikus
Budapest
Kiadó: Partvonal Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 171 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 15 cm
ISBN: 978-963-9910-71-3
Megjegyzés: Színes illusztrációkkal, ábrákkal, fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az eredményes tanulás titka többrétű:
• motiváció
• koncentráció
• stresszmenedzsment
• időgazdálkodás
• memória
A könyv gyakorlatainak elvégzése után gyorsabban és - ami még fontosabb - értőbben fogunk tudni olvasni (gyorsolvasás). A komplexebb információkat is könnyen az agy működési szabályainak megfelelően tudjuk majd feldolgozni, és fáradság nélkül hozzá tudjuk kapcsolni a már meglévő tudásunkhoz (elmetérképezés). Az így „megszerkesztett" tudás könnyen „újraszerkeszthetővé" válik, hogy a kellő pillanatban rendelkezésre álljon (memorizálási stratégiák és memotechnika). Ezt a folyamatot erősíti a helyes időgazdálkodás. Megtanuljuk, hogyan javítsuk koncentrációs képességünket, és hogyan alakíthatunk ki erős motivációt a fontos feladatok elvégzéséhez. És mindezt lehetőleg stresszmentesen. Hihetetlenül hangzik, ugye?
A szerző már egyetemi tanulmányai alatt létrehozta saját, továbbképzéssel foglalkozó egyesületét. Egy tehetséggondozó alapítványnál gyerekeket készített... Tovább

Fülszöveg

Az eredményes tanulás titka többrétű:
• motiváció
• koncentráció
• stresszmenedzsment
• időgazdálkodás
• memória
A könyv gyakorlatainak elvégzése után gyorsabban és - ami még fontosabb - értőbben fogunk tudni olvasni (gyorsolvasás). A komplexebb információkat is könnyen az agy működési szabályainak megfelelően tudjuk majd feldolgozni, és fáradság nélkül hozzá tudjuk kapcsolni a már meglévő tudásunkhoz (elmetérképezés). Az így „megszerkesztett" tudás könnyen „újraszerkeszthetővé" válik, hogy a kellő pillanatban rendelkezésre álljon (memorizálási stratégiák és memotechnika). Ezt a folyamatot erősíti a helyes időgazdálkodás. Megtanuljuk, hogyan javítsuk koncentrációs képességünket, és hogyan alakíthatunk ki erős motivációt a fontos feladatok elvégzéséhez. És mindezt lehetőleg stresszmentesen. Hihetetlenül hangzik, ugye?
A szerző már egyetemi tanulmányai alatt létrehozta saját, továbbképzéssel foglalkozó egyesületét. Egy tehetséggondozó alapítványnál gyerekeket készített fel a memória-világbajnokságra, ekkor kezdett el a hatékony tanulási és munkatechnikák területével elmélyülten foglalkozni. A képzési intézet vezetői feladatai mellett egyetemi docensként és gazdasági mediátorként tevékenykedik. Vissza

Tartalom

Bevezető 9
Áttekintés 11
összefüggések 14
Rendszerezés / Strukturáló olvasás 17
I. Előkészítés 18
Besorolás 19
A limbikus rendszer 19
Átlapozás 24
Az agyféltekék 24
II. Aktív olvasás 27
A tudásháló aktiválása 27
Tanulási görbe 29
Viselkedés-tanulási görbe 31
Kérdések 33
Az idő és a mennyiség behatárolása 34
III. Értő olvasás 35
A kiindulási szint meghatározása 36
Problémák az olvasásnál 38
A szövegértés hiánya 39
Koncentráció 41
Irányváltások 42
A beépített sorvezető 44
A fókuszpont szélesítése 47
A 3-2-1 gyakorlat 49
A változatosság gyönyörködtet? 54
A felvillantás módszere 54
A tekintetugrás módszere 54
A 3-2-1 gyakorlat legfontosabb továbbfejlesztése 55
Feldolgozás / struktúratérképek 59
I. Az elmetérképezés előnyei 60
Struktúra és áttekintés 60
Az agy működése 61
Javuló emlékezőképesség 63
A két agyfélteke együttműködése 66
A gondolatok viszonylagos jelentősége 66
Időmegtakarítás 67
Az információk bekötése 67
II. A folyamat 68
Struktúra 68
Kulcsszavak 68
Kapcsolatok 70
III. A tanulási kompetencia fejlesztése 71
A kezdeti képességek meghatározása 71
Öröm a tanulásban 72
A FLOW-érzés 72
A stresszhelyzet 75
Adrenalin elleni stratégiák 77
Megelőzés 77
Lebontás 77
Sport 77
Ellazulást technikák 78
Endorfinok 81
IV Az elmetérképezés szabályai 81
V. Ellenőrzés és kiegészítés 84
VI. A lépések összeolvadása 85
Strukturáló olvasás struktúratérképek segítségével 85
„Szkennelés" 86
Edzésterv 90
Rögzítés / Memorizálási technikák 93
I. Megértés 93
II. Asszociáció 93
III. Szinesztézia 94
Használjuk az összes érzékszervünket 95
Agyterületek 96
A kedvenc csatorna 100
Koncentráció 104
Az érzékszervek tréningje 107
Vízesésgyakorlat 111
Kiegészítő gyakorlatok 112
A vállalkozás definíciója 113
A 3-2-1 gyakorlat továbbfejlesztése 116
IV. A tanulás időhossza 119
Az információ útja 119
Korlátozott tárolókapacitás 121
V. Időgazdálkodás 128
Célmeghatározás 129
Időanalízis 132
Napi terv 134
A feladatok összeállítása 134
A prioritások meghatározása 134
Időzítés 137
Kivitelezés 138
Ellenőrzés 139
Az egyensúly biztosítása 139
VI. Ismétlési ritmus
Hosszú távú rögzítés 142
Az emlékezet ritmusa 143
Ismétlési ritmus 144
Hiányzik a motiváció az ismétlések beiktatására? 146
Kivitelezés az ismétlési mappával 148
VII. További gyakorlatok az érzékeink számára 152
Nevek és arcok 152
Mnemotechnika 155
A pálca-lista 156
Major-szisztéma 158
Az útvonal-módszer 162
Felidézés / Alkalmazás 167
Tárgymutató 169
A legfontosabb ábrák jegyzéke 171

Christian Grüning

Christian Grüning műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Christian Grüning könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem