1.059.344

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Design a 20. században

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Vince Kiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 191 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 3-8228-1756-2
Megjegyzés: Színes és fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
A 20. század folyamán a design, más szóval a formatervezés, a kultúra és a mindennapi élet jelentős tényezője volt. Hatalmas területet fog át, többek között háromdimenziós tárgyakat,... Tovább

Előszó

Részlet:
A 20. század folyamán a design, más szóval a formatervezés, a kultúra és a mindennapi élet jelentős tényezője volt. Hatalmas területet fog át, többek között háromdimenziós tárgyakat, grafikai közléseket és integrált rendszereket, az információs technológiától a városi környezetig. A legátfogóbb meghatározása értelmében a minden emberkéz alkotta termék kigondolását és megtervezését jelentő design alapjában véve az életminőség javításának eszközeként fogható fel.
Eredete bizonyos mértékig az ipari forradalomra és a gépesített termelés létrejöttére vezethető vissza. Ezt megelőzően a tárgyak kézi munkával készültek, vagyis kigondolásuk és kivitelezésük rendszerint egyéni alkotó munkája volt. Az új ipari termelési folyamatok és a munkamegosztás kialakulásával a formatervezés (a termék kiötlése és megtervezése) elvált az előállítástól. Csakhogy abban az időben a design mindössze egy volt a gépesített termelés számtalan egymással összefüggő aspektusa közül.
Nem volt intellektuális, elméleti vagy filozófiai megalapozása, következésképpen alig gyakorolt jótékony hatást az ipari fejlődésre vagy a társadalomra. A modern ipari formatervezés valójában a 19. századi újítók, elsősorban William Morris munkásságából nőtt ki, aki megpróbálta egyesíteni az elméletet és a gyakorlatot. Bár nem járt sikerrel, mert a termelés során általában kézműves módszereket alkalmazott, újító elképzelései megvetették a modern mozgalom fejlődésének alapjait. De modern designról valójában csak a 20. század elejétől beszélhetünk, amikor Walter Gropius és a hozzá hasonló tervezők egyesítették a formatervezés elméletét az új ipari termelés gyakorlatával. Gropius 1919-ben megalapította a Bauhaust, hogy áthidalja a szakadékot, amely az I. világháború végéig elválasztotta a társadalmi eszményektől az értékesítési lehetőségeket, és éljen a kibontakozó technológiai kultúra kínálta eszközökkel. A Bauhaus úttörő munkája és elmélete értelmében a modern design célja, hogy olyan tárgyakat hozzon létre, amelyek a művészi kezdeményezőkészség és az új technológiák kiaknázása révén egyesítik az intellektuális, gyakorlati, kereskedelmi és esztétikai megfontolásokat. A Bauhaus a formatervezői gondolkodás új irányait jelölte ki, de a design elméletének és az ipari fejlődésnek a sikeres integrációjához szükséges elképzelések közül csak néhányat fejlesztett ki.
Az ott lefektetett alapelveket a chicagói Új Bauhaus fejlesztette tovább, amelyet Moholy-Nagy László alapított 1937-ben, valamint az 1953-ban létesített ulmi Hochschule für Gestaltung. Mindkét oktatási intézmény jelentős mértékben járult hozzá az új gondolkodásmód kialakulásához, mely a formatervezés elméletét és gyakorlatát az ipari termelési módszerek szem előtt tartásával egyesítette. Vissza

Charlotte Fiell

Charlotte Fiell műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Charlotte Fiell könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Design a 20. században Design a 20. században
Állapot:
4.480 ,-Ft
36 pont kapható
Kosárba