Előszó
Kedves Gyerekek!
Ezt a könyvet nektek készítettük. Sok érdekes feladat van benne. Szeretnénk, ha ezek segítenének nektek abban, hogy könnyebben megértsétek, jobban megszeressétek a matematikát....
Tovább
Előszó
Kedves Gyerekek!
Ezt a könyvet nektek készítettük. Sok érdekes feladat van benne. Szeretnénk, ha ezek segítenének nektek abban, hogy könnyebben megértsétek, jobban megszeressétek a matematikát.
Kedves Kortársak, kedves Szülők!
A feladatgyűjtemény az 1. osztályos matematikaanyag megvalósításához ad segítséget a gyerekeknek és az ő tanulásukat irányító, támogató felnőtteknek: tanítóknak, szülőknek. Nem többletanyag tehát, nem is olyan, amit minden tanulónak az első feladattól az utolsóig el kell végeznie. Feladattár, amelyből válogathat a tanító. Válogathat belőle az órai munkához és a házi feladathoz, fogalmak értelmezéséhez, mélyítéséhez, összefüggések megismeréséhez, gyakorláshoz, kézségfejlesztéshez; válogathat a gyorsabban haladóknak és a segítségre jobban rászorulóknak egyaránt. (A kék sorszámú feladatok feldolgozását kifejezetten tanórai munkára javasoljuk.)
Az iskolakezdő gyermek igényli a felnőttek segítségét. Legfőképpen azt, hogy figyelemmel kísérjék tevékenységét, érdeklődéssel hallgassák, amiről beszél, és próbálják megérteni, amit ő akar kifejezni.
Kezdetben a feladat szövegét a felnőttnek kell felolvasnia. A feladat értelmét azonban a gyerek találja ki: mutassa meg, rajzolja le, mondja el. A rajzos feladatok esetében a szöveg felolvasása előtt próbálja meg kitalálni, hogy mi a tennivalója. Néhol, a feladat melletti külön rovatban az is megtalálható, hogy mit, hogyan várhatunk el a gyerektől, hogyan segíthetünk neki, ha szükséges.
Vissza