1.061.441

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Carcrashes & other sad stories

Fordító
Fotózta
Kapcsolódó személy
Köln
Kiadó: Benedikt Taschen Verlag GmbH
Kiadás helye: Köln
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 175 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Angol   Német   Francia  
Méret: 25 cm x 29 cm
ISBN: 3-8228-6411-0
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tovább

Előszó


Vissza

Fülszöveg


Meli Kilpatrick focused on death—violent death m small-town America of the 1940s and 50s. When night fell, he tuned in the crackling police radio band, alvirays ready to rush to the scene of yet another bloody drama with his photographic equipment. Kilpatrick documented the small-town tragedies, the crime victims, the hopeless dwellers of trailer courts who had shot themselves in despair. But above aU, he sought out traffic accidents and their irictims, who paid for America's post-war cult of the automobile and speed with their Uves. KUpatrick's photographs, unearthed in his dusty darkroom in Anaheim, California, 35 years after his death, are reminiscent of the work of his famous New York colleague Weegee. But unlike Weegee's dead lying in the gutters of the metropohs, KUpatrick's victims cannot be sublimated by a second look into figures from a film noir: they remain horrible.
Meli Kilpatrick fotografierte den Tod, den gewaltsamen Tod im kleinstädtischen Amerika der 40er und... Tovább

Fülszöveg


Meli Kilpatrick focused on death—violent death m small-town America of the 1940s and 50s. When night fell, he tuned in the crackling police radio band, alvirays ready to rush to the scene of yet another bloody drama with his photographic equipment. Kilpatrick documented the small-town tragedies, the crime victims, the hopeless dwellers of trailer courts who had shot themselves in despair. But above aU, he sought out traffic accidents and their irictims, who paid for America's post-war cult of the automobile and speed with their Uves. KUpatrick's photographs, unearthed in his dusty darkroom in Anaheim, California, 35 years after his death, are reminiscent of the work of his famous New York colleague Weegee. But unlike Weegee's dead lying in the gutters of the metropohs, KUpatrick's victims cannot be sublimated by a second look into figures from a film noir: they remain horrible.
Meli Kilpatrick fotografierte den Tod, den gewaltsamen Tod im kleinstädtischen Amerika der 40er und 50er Jahre. Wenn es Nacht wurde über Kalifornien, lauschte er dem knisternden Polizeifunk, immer bereit, mit seiner Fotoausrüstimg zum Schauplatz eines neuen blutigen Dramas zu eUen. Kilpatrick dokumentierte Kleinstadttragödien, Verbrechensopfer, Verzweifelte, die sich in ihren Mobile Homes die Kugel gegeben hatten, aber /.vor allem Verkehrsunfälle und jene, die den Kult ums ' Auto mit dem Leben bezahlten. KUpatricks Arbeit, 35 - Jahre nach seinem Tod in seiner verstaubten Dunkel-"kammer in Anaheim, Kalifornien, wieder entdeckt, erinnert in vielem an die seines berühmten New Yorker KoUegen Weegee. Doch anders als Weegees Tote in den Rinnsteinen der Großstadt werden KUpatricks Tote nicht schon beim zweiten Hinsehen zu Gestalten aus einem FUm noir - sie bleiben entsetzlich.
Mell Kilpatrick a photographié la mort, la mort violente dans les petites vUles de l'Amérique des années 40 et 50. Quand la nuit tombait sur la Californie, U écoutait la radio de la police, toujours pret a bondir avec son équipement photo vers de nouveaux drames sanglants. KU-patrick a documenté de véritables tragédies provinciales, des victimes de meurtres, des hommes désespérés qui se tirent une baUe dans la tete dans leur caravane,™ mais surtout des accidents de la route et ceux qui payerent de leur vie le culte de l'automobile et de la / vitesse des années d'apres-guerre. C'est 35 ans apres sa mort que l'on a découvert ses travaux dans une chambre noire empoussiérée d"Anaheim, Californie. Ils rappellent a beaucoup d'égards ceux de son célebre collegue new-yorkais Weegee. Mais a la différence des morts gisant dans les caniveaux de New York que nous montre Weegee. ceux de Kilpatrick ne ressemblent jamais, meme lorsqu'on les regarde une seconde fois, a des personnages de film noir. Leur réalisme nous glace d'effroi. Vissza
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem