Bevezetés | 7 |
Kezdjünk hozzá! | |
Problémamegoldás | 11 |
A C++ program | 12 |
Adatbevitel és adatkivitel | 16 |
A C++ programokban elhelyezhető megjegyzések | 20 |
Az előfeldolgozó direktívák | 23 |
A C++ nyelv adattípusai | |
Konstans értékek | 26 |
Szimbolikus változók | 28 |
Mutatótípusok | 35 |
Hivatkozási típusok | 44 |
Konstans típusok | 46 |
Felsorolt típusok | 49 |
Tömbtípusok | 51 |
Osztálytípusok | 60 |
Típusnevek definiálása | 71 |
Kifejezések és utasítások | |
Mi a kifejezés? | 74 |
Aritmetikai operátorok | 75 |
Egyenlőség, valamint relációs és logikai operátorok | 77 |
Értékadó operátorok | 79 |
Növelő és csökkentő operátorok | 84 |
A sizeof operátor | 85 |
Az aritmetikai feltételes operátor | 86 |
Bitenkénti operátor | 90 |
Műveletek sorrendje | 93 |
Típuskonverzió | 97 |
Utasítások | 98 |
Az utasítások végrehajtási sorrendjének szabályozása | 99 |
Az if utasítás | 104 |
A switch utasítás | 109 |
A for utasítás | 110 |
A do utasítás | 113 |
A break utasítás | 114 |
A continue utasítás | 115 |
A goto utasítás | 115 |
Függvények és az érvényességi kör | |
Rekurzió | 119 |
Inline függvények | 101 |
Szigorú típusellenőrzés | 111 |
A függvény visszatérési értékének megadása a return utasítással | 124 |
A függvény argumentumlistája | 126 |
Argumentumok átadása | 132 |
Hivatkozási típusú argumentumok | 135 |
Tömbargumentum | 138 |
Az érvényességi kör | 140 |
Lokális érvényességi kör | 146 |
Dinamikus tárfoglalás és a függvénynevek átdefiniálása | |
Dinamikus tárfoglalás | 151 |
Példa a láncolt lista adatszerkezetének használatára | 158 |
Függvénynevek átdefiniálása | 168 |
Mutatók függvényekhez | 182 |
Típusellenőrzés a programszerkesztés során | 191 |
Osztályok a C++ nyelvben | |
Az osztály definiálása | 198 |
Az osztály objektumai | 204 |
Az osztály tagfüggvényei | 206 |
A this mutató | 216 |
Az osztályok friend mechanizmusa | 222 |
Az osztály statikus adattagjai és tagfüggvényei | 227 |
Mutatók az osztály tagjaihoz | 238 |
Az osztály érvényesség köre | 239 |
Egy helytakarékos osztály: a union | 245 |
Egy helytakarékos adattag: a bitmező | 249 |
Osztályargumentumok és a három pont | 251 |
Az osztályok tagfüggvényei | |
Az osztály inicializálása | 254 |
Tagonkénti inicializálás | 269 |
Operátorok átdefiniálása | 275 |
A BitVector osztály megnevezése | 296 |
A felhasználó által definiált konverziók | 306 |
Osztályok származtatása | |
Objektumorientált programozás | 321 |
Rendezett tömbök osztálya | 325 |
Példa a többszörös öröklődésre | 328 |
Származtatási feltételek | 331 |
Az információ elrejtése az osztályok származtatása során | 338 |
Public és private bázisosztályok | 341 |
Szabványos konverziók a származtatás során | 343 |
Az osztályérvényességi kör a származtatás során | 348 |
Inicializálás és értékadás a származtatás során | 351 |
Inicializálási sorrend a származtatás során | 354 |
Az objektumorientált programozás | |
Osztály argumentumokkal rendelkező átdefiniált függvények | 356 |
Virtuális függvények | 363 |
Virtuális bázisosztályok | 386 |
A függelék A C++ nyelv I/O könyvtára | |
Adatkivitel | 398 |
A << operátor átdefiniálása | 406 |
Az adatbevitel | 410 |
Az >> operátor átdefiniálása | 417 |
Állományok olvasása és írása | 420 |
Az adatfolyam állapotainak vizsgálata | 429 |
A formátumállapot | 431 |
Adatfolyam műveletek karaktertömbökkel | 437 |
Összefoglalás | 443 |
A C++ nyelv jövőben várható változása | |
Paraméterezett típusok | 446 |
Paraméterezett osztályok | 447 |
Paraméterezett függvények | 450 |
A C és a C++ nyelvek kompatibilitása | |
Függvények prototípusa a C++ nyelvben | 455 |
Eltérések a C++ és a C nyelv között | 458 |
Szerkesztés a C++ és a C nyelv között | 461 |
Az 1.2 és a 2.0 C++ változatok összehasonlítása | |
Az 1.2 változat kiegészítése | 463 |
A 2.0 változatban bevezetett módosítások | 469 |
Az 1.2 és a 2.0 változatok közötti néhány további lényeges eltérés | 478 |