Előszó
Előszó
Tisztelettel köszöntöm olvasóinkat, és kérem, engedjék meg, hogy mint a Business Superbrands Bizottság elnöke, megosszam önökkel e kiadvánnyal és a Business To Business márkák építésével kapcsolatos gondolataimat.
Talán nem túlzás azt állítani, hogy a „jó bornak nem kell cégér" mondás olyan magyar átok, amely kimondva vagy kimondatlanul még mindig ott él sokak fejében. Hogy ez mennyire nem így van, mindennapjaink is igazolják, és talán ez a kiadvány és a Business Superbrands márkái Is megerősítik az Imázsépítés hasznát és fontosságát. A Bizottság többi tagjával együtt úgy vélem ugyanis, hogy a jó bornak, a jó borásznak Igenis kötelező, hogy a legjobb „cégére" legyen. A kiváló márka ugyanis iránytű a mai globalizált világban, és akkor tudunk fenntartható eredményeket elérni, ha a termék, a szolgáltatás minősége, presztízse, piaci pozíciója és az általa kialakított imázs és brand egyensúlyban van, és hosszú távon egyensúlyban Is marad.
Nemcsak nemzeti piacgazdasági viszonyok között élünk és dolgozunk, hiszen a határok leomlottak - konkrét és ma már átvitt értelemben is és ennek következtében az üzleti márkák építésének összehasonlíthatatlanul nagyobb ma a jelentősége, mint volt 15-20 évvel ezelőtt, és biztos vagyok abban, hogy még inkább meghatározó lesz a közeljövőben.
Azok a vállalkozások prosperálhatnak majd, ahol az egyensúly hosszú távon fennmarad, míg mások veszteségeket szenvednek vagy eltűnnek a piacról.
A Business Superbrands kezdeményezés szempontrendszere és a Bizottság munkája a cégek, márkák értékelésében nyújt eligazodást, hiszen
a Superbrands a világ legjelentősebb márkaértékelési és díjazási rendszere, amely ma már 82 országban, így Magyarországon Is a vezető termékeket és B2B márkákat tünteti ki.
A világméretű hálózaton belül a magyarországi Superbrands azon nemzeti szervezetek közé tartozik, amelyek elsők között indították el 2008-ban az üzleti (B2B) márkák elismerését és díjazását.
A Bizottságban szinte minden szakmai szövetség vezető tisztségviselővel képviselteti magát, hiszen tudatos cél a gazdaság egészének lehetőség szerinti megjelenítése az értékelés során.
Bízom abban, és eddigi tapasztalataim Is ezt mutatják, hogy olyan eszközt adunk a vállalkozók kezébe, amely az üzleti világ B2B szereplőinek nemcsak kellő eligazítást nyújt a versenyben, hanem egyúttal igazodási pont Is lesz a mindennapok versenyében.
Ezekkel a szavakkal ajánlom szíves figyelmükbe a Business Superbrands kiadványt, és bízom abban, hogy üzleti döntéseikben is segítségükre fog válni.
DR. BIENERTH GUSZTÁV A BUSINESS SUPERBRANDS BIZOTTSÁG ELNÖKE AZ AMERIKAI KERESKEDELMI KAMARA ELNÖKE
BUSINESS SUPERBRANDS 2008 5
Vissza