Előszó
A Fővárosi Önkormányzat - mint 155 nevelési-oktatási intézmény fenntartója - meghatározó jelentőségű feladatot lát el a közoktatás területén.
A közoktatási intézmények működésében, a tartalmi szabályozásban az elmúlt tanévekben jelentős változások történtek. A változások mértéke, gyors egymásutánisága nemcsak az önkormányzatot - mint iskolafenntartót - állította és állítja kihívások, feladatok elé, hanem próbára teszi az intézményeket egyenként és összességükben.
A lezajlott és előttünk álló eseményekben, változásokban, a megtett vagy megteendő intézkedésekből adódó sikerekben és kudarcokban, eredményekben és nehézségekben egyaránt osztozik a fenntartó és az általa működtetett intézmény is.
A változások diktálta rohanó tempó mellett ritkán van lehetőség a megállásra, az összegzésre, kinek-kinek a saját portáján túlra való kitekintésre. Holott az oktatásban - csakúgy, mint az élet megannyi területén csak a múltat jól ismerve, a jelenben élve lehet a jövőt építeni.
Ezért született ez a kiadvány, melyet most kezében tart a Tisztelt Olvasó. A mostani első és kezdeti lépést követően elhatározott szándékunk, hogy tanévenként megjelentetjük és közreadjuk a „Budapesti Közoktatási Kalauz"-t, amelyből valamennyi intézmény vezetője, pedagógusa sokoldalú tájékoztatást kaphat, a mindennapi gyakorlat számára is fontos adatokat, tényeket, eredményeket és változásokat ismerhet meg.
A kötet mostani koncepciója, tartalmi megformálása - mondhatnánk - még „kísérleti". Az összeállítók - a Főpolgármesteri Hivatal Oktatási Ügyosztálya és a Fővárosi Pedagógiai Intézet - elképzelését tükrözi. Szívesen vennénk, ha a sorozatszerkesztéshez az intézményvezetők, az intézmények pedagógusai is hozzájárulnának igényeikkel, ötleteikkel, javaslataikkal.
A jövőben a kiadvány keretein belül szeretnénk lehetőséget biztosítani arra, hogy egy-egy fővárosi kerület bemutatkozzék, szóljon mindarról, ami saját közoktatás-politikájában, intézményei mindennapi működtetésében, nevelő és oktató munkájában fontos és közlésre érdemes.
A Fővárosi Önkormányzat és az Oktatási Bizottság bízik abban és reméli, hogy nem csupán egy kiadvánnyal bővül az iskola könyvtára, hanem hasznos tájékoztatóként, valóban „kalauzként" használhatják mindazok, akik hivatalból vagy anélkül szívükön viselik az oktatás, az iskola sorsát, osztozni kívánnak örömeiben és gondjaiban.
Vissza