Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem 1995-1997. I-II.
I.: Történeti múlt, szervezet, működés, kapcsolatok és fejlődési irányok/II.: Tanszékek és intézmények, tantárgykínálat, tantervek és szabályzatok (az 1997. július 1-jei állapotnak megfelelően)
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
Rendhagyó kiadványt tart kezében az Olvasó. E két kötetnek az anyagát a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem akkreditációjához összegyűjtött óriási mennyiségű adatból, táblázatból, szöveges...
Tovább
Előszó
Rendhagyó kiadványt tart kezében az Olvasó. E két kötetnek az anyagát a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem akkreditációjához összegyűjtött óriási mennyiségű adatból, táblázatból, szöveges információból szerkesztette egybe az a csapat, amely a „hivatalos" akkreditációs köteteket is gondozta. Aki ismeri az akkreditáció folyamatát, tudja, hogy az említett dossziék jórészt hivatalos használatra, speciális célra készültek. Az ilyen célra készült táblázatok, leírások nem feltétlenül érdeklik a laikus olvasót, s bizonyos esetekben még a bennfentes kollégák számára is nehezen értelmezhetőek. Az 1997 tavaszán megindult munka szinte lehetetlen feladatra vállalkozott: pótlólagos adatszolgáltatás nélkül, a rendelkezésre álló írott anyagokról egy áttekinthető, az egyetemet jól reprezentáló kiadványt készíteni, s a lehető leggyorsabban kézbe adni.
Azt szokták mondani, hogy a Közgazdaságtudományi Egyetem élete állandó reformok sorozata. A gyors változások, a tantervi reformok sodrában egyesek mintha elvesztették volna a fonalat. Szerencsére az éppen soros hallgatók nem hagyják a tanárt elveszni, hanem türelmesen elmagyarázzák neki az adott pillanatban érvényes - és legtöbbször eléggé bonyolult - szabályozást. Miért ne segítsünk mi is a kedves kollégáknak? ?bár különösnek tűnhet, de az első kötetnek egyik legfontosabb célja az, hogy naprakész információk birtokába juttassuk mindazokat, akiket az egyetem falain belül ez érdekel. S mivel az akkreditáció missziókról, stratégiákról, jövőképről is szól, megragadjuk az alkalmat, s kitörve a vezetői szobák és tanácstermek bezártságából a szélesebb közvélemény elé tárjuk az egyetem hosszabb távú elképzeléseit, felvázolva az ezek megvalósításához szükséges akciókat is.
Vissza
Fülszöveg
Rendhagyó kiadványt tart kezében az Olvasó. E két kötetnek az anyagát a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem akkreditációjához összegyűjtött óriási mennyiségű adatból, táblázatból, szöveges információból szerkesztette egybe az a csapat, amely a „hivatalos" akkreditációs köteteket is gondozta. Aki ismeri az akkreditáció folyamatát, tudja, hogy az említett dossziék jórészt hivatalos használatra, speciális célra készültek. Az ilyen célra készült táblázatok, leírások nem feltétlenül érdeklik a laikus olvasót, s bizonyos esetekben még a bennfentes kollégák számára is nehezen értelmezhetőek. Az 1997 tavaszán megindult munka szinte lehetetlen feladatra vállalkozott: pótlólagos adatszolgáltatás nélkül, a rendelkezésre álló írott anyagokról egy áttekinthető, az egyetemet jól reprezentáló kiadványt készíteni, s a lehető leggyorsabban kézbe adni. Azt szokták mondani, hogy a Közgazdaságtudományi Egyetem élete állandó reformok sorozata. A gyors változások, a tantervi reformok sodrában egyesek...
Tovább
Fülszöveg
Rendhagyó kiadványt tart kezében az Olvasó. E két kötetnek az anyagát a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem akkreditációjához összegyűjtött óriási mennyiségű adatból, táblázatból, szöveges információból szerkesztette egybe az a csapat, amely a „hivatalos" akkreditációs köteteket is gondozta. Aki ismeri az akkreditáció folyamatát, tudja, hogy az említett dossziék jórészt hivatalos használatra, speciális célra készültek. Az ilyen célra készült táblázatok, leírások nem feltétlenül érdeklik a laikus olvasót, s bizonyos esetekben még a bennfentes kollégák számára is nehezen értelmezhetőek. Az 1997 tavaszán megindult munka szinte lehetetlen feladatra vállalkozott: pótlólagos adatszolgáltatás nélkül, a rendelkezésre álló írott anyagokról egy áttekinthető, az egyetemet jól reprezentáló kiadványt készíteni, s a lehető leggyorsabban kézbe adni. Azt szokták mondani, hogy a Közgazdaságtudományi Egyetem élete állandó reformok sorozata. A gyors változások, a tantervi reformok sodrában egyesek mintha elvesztették volna a fonalat. Szerencsére az éppen soros hallgatók nem hagyják a tanárt elveszni, hanem türelmesen elmagyarázzák neki az adott pillanatban érvényes - és legtöbbször eléggé bonyolult - szabályozást. Miért ne segítsünk mi is a kedves kollégáknak? Bár különösnek tűnhet, de az első kötetnek egyik legfontosabb célja az, hogy naprakész információk birtokába juttassuk mindazokat, akiket az egyetem falain belül ez érdekel. S mivel az akkreditáció missziókról, stratégiákról, jövőképről is szól, megragadjuk az alkalmat, s kitörve a vezetői szobák és tanácstermek bezártságából a szélesebb közvélemény elé táljuk az egyetem hosszabb távú elképzeléseit, felvázolva az ezek megvalósításához szükséges akciókat is.
Vissza
Tartalom
I. kötet:
ELŐSZÓ 13
EGYETEMÜNK MÚLTJA ÉS JELENE 17
Európai gyökerek 18
A hazai képzés története 19
Intézményünk fő vonásai 31
Az egyetem épülete és környezete 34
INTÉZMÉNYI STRUKTÚRA ÉS IRÁNYÍTÁS 37
Irányítási mechanizmus 37
Döntéselőkészítés 37
Oktatásadminisztráció 38
Pénzügyi-gazdasági adminisztráció 39
Az egyetem szervezete 41
A szervezetfejlesztés egyik lehetséges útja 46
Tudománymenedzsment 46
OKTATÁSUNK RENDSZERKÉPE 49
Képzéstörténet és reformfolyamatok 49
Az oktatás szervezeti háttere 57
Szakmai és tudományos képzési szintek 58
Első alapképzés 62
Kiegészítő alapképzés 65
Főiskolai alapképzés 65
Párhuzamos képzés 67
Posztgraduális képzés 67
Nyelvi képzés 73
Önálló képzési programok 75
Egyetemi szintű karokon folyó képzés 84
FELVÉTELI RENDSZER 85
OKTATÓI ÖSSZKÉP ÉS PERSPEKTÍVÁK 89
Oktatói-kutatói létszámunk struktúrája 90
Oktatóink rangja, elismertsége 90
A személyi kiválasztás rendszere 97
Oktató-hallgató arányok 100
Habilitációs eljárás 101
Oktatóink országos szerepe 104
AZ EGYETEM HALLGATÓI 107
Felvételi stratégia 107
Hallgatói összetétel, motivációk 111
KUTATÁSI TEVÉKENYSÉGÜNK 113
Kutatás-fejlesztési főirányok 113
Kutatási projektek 115
KARI KUTATÁSOK 119
Diszciplináris átrendeződés, új témák 125
Gazdálkodástudományi kar 125
Közgazdaságtudományi kar 137
Társadalomtudományi kar 139
Kutatói kezdeményezésű K+F projektek 142
Gazdálkodástudományi kar 143
Közgazdaságtudományi kar 148
Társadalomtudományi kar 152
Idegennyelvi Oktató- és Kutatóközpont 154
EURO-KUTATÁSOK 158
Eurokutatási célú szervezetfejlesztés 158
Az Európa tanszék felkéréses feladatai 159
Európai Dokumentációs Központ felállítása 159
Posztgraduális Európa Program koncepciója 159
A KUTATÁS ÉS AZ OKTATÁS KAPCSOLATA 161
Hallgatók bevonása a kutatásba 162
HAZAI KAPCSOLATRENDSZERÜNK 165
Együttműködés a közgazdasági felsőoktatás intézményeivel 165
Kutatóintézeti együttműködés 168
Budapesti Egyetemi Szövetség 169
Integrációs törekvések 170
EGYETEMI KÜLKAPCSOLATOK 171
képzési reform és egyetemi külpolitika 172
súlyponti feladatok 175
A KÜLKAPCSOLATOK ALAKÍTÁSÁNAK FŐ IRÁNYAI 179
kétoldalú szerződések 180
TEMPUS 180
CEEPUS 181
FEFA, ACE és más programok 181
Az egyetemi kommunikáció javítása 181
A decentralizáció elősegítése a külkapcsolatokban 183
Idegen nyelvű oktatási programok 183
International Studies Center (ISC) 184
Német nyelvű program 187
CEMS Program 188
BIGIS program 189
MBA programok 191
Diák- és tanárcsere programok 191
TEMPUS 191
CEEPUS 193
Tanárcsere és továbbképzési programok 194
Egyéb programok 195
FEFA 195
UCEMET 195
EADI 196
EAIE 196
Tagságunk a nemzetközi szervezetekben 197
Költségvetés 197
A nemzetközi kapcsolatok menedzsmentje 198
A BKE nemzetközi elismertsége 199
jövőbeni feladatok 200
ÁLTALÁNOS KÖZGAZDASÁGI KÉPZÉS (Alapozó képzés) 201
A képzés működési mechanizmusa 201
A szakon folyó képzést segítő bizottságok 203
Tanszéki kapcsolatrendszer, koordináló mechanizmus 205
Hallgatói ügyintézés és információközvetítés 207
EGYETEMI KAROK ÉS MŰKÖDÉSÜK 211
Gazdálkodástudományi kar 211
Bevezető 211
Történeti előzmények 215
Kari struktúra és irányítás 215
A Gazdálkodástudományi kar stratégiája 215
Oktatók 234
Hallgatók 238
Karunk oktatási tevékenysége 239
A kar oktatási irányai 241
Részvétel a szakirányú továbbképzésben 246
Tudományos továbbképzés 248
Idegen nyelvű képzés 250
A hallgatók külföldi részképzése 252
Tudományos diákköri tevékenység 252
Jegyzetírás, oktatási anyagok készítése 253
Kapcsolatunk rokon felsőoktatási intézményekkel 254
Kutatás, tudományos tevékenység 255
A kar hazai és nemzetközi kapcsolatrendszere 251
A kar oktatási és kutatási infrastruktúrája 261
Minőségbiztosítás 261
Közgazdaságtudományi kar 265
A kar jogelődei és alapfeladatai 265
Stratégiai és irányítási elvek 261
Organogram és működés 268
Kari intézmények 270
A kar oktatási tevékenysége 271
A kar részvétele a szakirányú továbbképzésben 277
A hallgatók külföldi részképzése 279
Tudásbázis, infrastruktúra, kapcsolatok 280
A kar missziója, célrendszere és jövőképe 291
társadalomtudományi kar 295
A kar története 295
Szervezet és működés 297
A kar oktatói 298
A kar hallgatói 300
A kar oktatási tevékenysége 300
Doktori képzés 306
Idegen nyelvű képzés 311
Külföldi részképzés 312
TDK, OTDK 312
Oktatási anyagok 312
Kapcsolat rokon felsőoktatási intézményekkel 313
Kutatások, publikációk, habilitáció 314
A kar oktatási és kutatási infrastruktúrája 320
Minőségbiztosítás 321
Fejlesztési stratégia 321
posztgraduális képzés 323
A kar története 323
A Posztgraduális kar struktúrája és irányítása 328
A Posztgraduális kar tevékenységi köre 333
A kar oktatói 340
A kar hallgatói 343
Kutatások, publikációk, habilitáció 349
Kari kutatások 349
A kutatás és az oktatás kapcsolata 350
Nemzetközi kapcsolatok 351
A kar infrastruktúrája 354
A kari stratégia alapjai 355
Kapcsolódás az egyetem képzésfejlesztési programjához 359
INFRASTRUKTÚRÁNK HELYZETE 363
épületek, telephelyek 363
oktatási-kutatási infrastruktúra 365
Egyetemi Szaklevéltár 365
Központi Könyvtár 367
Nyelvi Laboratórium és Könyvtár 373
Számítástechnikai Központ 374
Informatikai infrastruktúra 376
AULA Kiadó 380
Könyvesbolt és jegyzetbolt 383
diákellátási intézmények 384
Kollégiumok 384
Egyetemi étterem 384
Közgáz Pinceklub 384
Infrastrukturális fejlesztések igénye 385
INFORMÁCIÓS HELYZETKÉP 387
A hallgatók tájékoztatása 387
Egyetemi folyóiratunk 389
Diákfolyóiratok 391
Rendszeres és eseti kiadványok 394
Az Internet szolgáltatásai 396
TUDOMÁNYOS DIÁKÉLET 397
szakkollégiumok 397
Tudományos diákköri mozgalom 400
KÖZÖSSÉGI ÉLET, SPORT ÉS KULTÚRA 403
Hallgatói szerepkörök 403
Részvétel az intézmény döntési rendszerében 403
Az oktatók véleményezése 404
Választási lehetőségek, tanszabadság 405
Diákszervezetek, diákfórumok 407
Diákjóléti szervezetek 410
Kulturális és sporttevékenység 412
Filmklub 413
Közgáz Vizuális Brigád 413
Közgáz Jazz Klub 414
Kiállítások 415
Művészeti csoportok és körök 415
Kultúrszolgáltatások 417
Rendezvények 418
Egyetemi Baráti Kör 418
Jazz klub 419
Kollégiumok kulturális szerepben 419
Sportoktatás és szabadidősport 419
Versenysport 420
Diáksport 422
EGYETEMI STRATÉGIÁNK 423
Küldetésnyilatkozat 423
A stratégiaalkotás indítékai 424
A stratégiát alakító környezeti feltételek 425
pozíciónk szűkebb és tágabb környezetünkben 428
környezeti tendenciák és hatások 429
Nemzetközi irányzatok 429
A hazai képzéstámogatási rendszer változásai 430
A Lónyai utcai épület kiváltásának kényszere 432
Az informatika fejlődése és hatása a felsőoktatásra 432
A felsőoktatás korszerűsítésének hatásai 432
Egyetemünk jövőképe 434
Fogyasztói értékrend és szerepe a jövőképben 436
célállapot - vezérelvek - értékek 437
Akciócélok és fejlesztési alternatívák 440
A hallgatói létszám alakítása 441
Elitszak(ok) létrehozása és működtetése 444
Költségvetési pótlás más forrásból 444
A finanszírozási szükséglet igazítása a létszámhoz 444
Oktatási rendszerfejlesztés 445
Személyi feltételek 448
Szervezetfejlesztés 450
Gazdálkodás és finanszírozás 451
Infrastruktúra 452
Egyetemi hálózat kiépítése 456
önállóság avagy integráció? 457
Minőségbiztosítás 459
GAZDÁLKODÁS ÉS FINANSZÍROZÁS 461
Gazdálkodásunk bevételi forrásai 461
Állami támogatás 462
Saját bevételek 462
A források elosztása 464
TÁRSADALMI SZEREPÜNK ÉS KILÁTÁSAINK 465
II. kötet:
ELSŐSÖK TÁJÉKOZTATÓJA 15
Előszó 15
A képzés rendje 18
A képzés fokozatai 18
A kreditrendszerű képzés 22
Tanterv az okleveles közgazdász diplomát adó képzés első hat szemeszterére 24
Tantárgyak, kreditpontok, idősávok 24
Az egyes félévekben tanult tárgyak 25
Választható tárgyak az I. és II. évfolyamon 26
Tanterv a közgazdász tanárképzés első három évére 31
Tantárgyak, kreditpontok, idősávok 31
Választható tárgyak az I. és II. évfolyamon 33
Választható tárgyak a III. évfolyamon 33
További foglalkozások, kurzusok 34
A tantárgyválasztás módosítási lehetőségei 36
A tantervi foglalkozásokról 36
Az idegen nyelv tanulása 36
Emelt szintű képzés speciális tanterv szerint 37
A szakosítás feltételei 38
Hallgatói külföldi tanulmányutak lehetőségei 38
International Studies Center 40
Posztgraduális képzés 41
A hallgatók teljesítményének értékelése 42
Fontos tudnivalók 42
A képzéssel kapcsolatos további szabályozások 51
Az első három év tantárgyai 52
Kötelező tantárgyak 52
A közgazdász tanárképzés pedagógiai-pszichológiai tárgyai 60
Választható tárgyak az első és második évben 61
Proszemináriumok 68
A közgazdász tanárképzés pedagógiai-pszichológiai tárgyai 73
Felvezető tárgyak a harmadik évfolyamon 73
A speciális képzés tematikája 76
A közgazdász tanárképzés pedagógiai-pszichológiai tárgyai 83
Fakultatív tárgyak (az első három évben) 84
A Számítástudományi tanszék által meghirdetett fakultatív tárgyak, 3-6. félév 93
AZ EGYETEM VEZETÉSE 101
TANSZÉKEINK TEVÉKENYSÉGE 109
Gazdálkodástudományi kar 109
Agrárközgazdasági tanszék 110
Alkalmazott gazdaságtan tanszék 111
Gazdasági jogi tanszék 113
Információrendszerek tanszék 114
Környezetgazdaságtani és technológiai tanszék 116
Külgazdasági tanszék 120
Marketing tanszék 121
Számvitel tanszék 123
Vállalatgazdaságtan tanszék 125
Vállalati pénzügy tanszék 129
Vezetési és szervezési tanszék 130
Védelemgazdasági tanszék 132
Közgazdaságtudományi kar 134
Gazdaságpolitika tanszék 134
Jövőkutatás tanszék 136
Közgazdasági elméletek története tanszék 137
Közszolgálati tanszék 140
Makroökonómia tanszék 142
Matematika tanszék 143
Matematikai közgazdaságtan és ökonometria tanszék 145
Mikroökonómia tanszék 146
Operációkutatás tanszék 148
összehasonlító gazdaságtan tanszék 149
Pénzügyi Intézet 150
Statisztika tanszék 152
Számítástudományi tanszék 154
Világgazdaságtan tanszék 155
társadalomtudományi kar 158
Angol nyelvi tanszék 160
Emberi erőforrások tanszék 162
Filozófia tanszék 163
Gazdaságföldrajz tanszék 164
Francia-olasz tanszék 166
Gazdaságtörténeti tanszék 167
Nemzetközi kapcsolatok tanszék 169
Német nyelvi tanszék 172
Nyelvi Laboratórium és Könyvtár 172
Orosz nyelvi tanszék 173
Pedagógia tanszék 174
Politikatudományi tanszék 176
Spanyol-portugál nyelvi tanszék 177
Szociológia és szociálpolitika tanszék 179
Testnevelési tanszék, Sportklub és Diáksportkör 181
Posztgraduális kar 181
Európa tanulmányok tanszék 181
A POSZTGRADUÁLIS KÉPZÉS INTÉZMÉNYEI 183
Közgazdasági továbbképző intézet 187
A szakirányú továbbképzés szakjai 189
Tanfolyami képzés 199
mérnök-közgazdász képzés 201
A szak általános céljai 202
Jelentkezés és felvétel 202
A szak fejlesztési politikája 205
Képzés és minőség 205
BKE Vezetőképző Intézet 207
Oktatási épület és könyvtár 207
Technikai felszereltség 208
Oktatók 209
Az intézet képzési programjai 210
Kutatás és publikáció 213
SPECIÁLIS SZERVEZETI EGYSÉGEK 215
BKE gazdaságetikai központ 215
Közszolgálati Tanulmányi Központ 216
Koordinatív szerep 216
Kutatási tevékenység 216
Tanácsadói tevékenység 217
IOK Kanadai Kutató Központ 218
MTA-BKE Közép- és Kelet-Európa története kutatócsoport 220
Sport társadalomtudományi kutatóközpont 222
Célrendszer 222
A központ vezetője és munkatársai 223
Projektek és kutatási eredmények 223
Svájci (Menedzser) Központ (CH-FL-Központ) 225
Telekommunikációs és média kutató központ - TelMed 226
Women's Studies Központ 227
TANTERV AZ 1997-1998. TANÉVRE 229
A tanév időbeosztása nappali tagozaton 229
1. félév 229
2. félév 229
Általános tudnivalók 230
Megjegyzések a tantervi táblákhoz 230
Kivonat a tárgyfelvételek szabályozásáról 230
A szakosítás illetve diplomakiadás feltételei: 230
Az abszolutórium megszerzésének feltételei 231
A záróvizsgára (diplomavizsgára) bocsátás feltételei 231
Általános Közgazdasági Képzés, I. évfolyam 233
Kötelező törzstárgyak 233
Választható törzstárgyak 233
Fakultatív tárgyak 233
Megjegyzések 234
Kiegészítés a tárgyfelvételek szabályozásához 235
Általános közgazdasági képzés, közgazdász tanárképzés, i. évfolyam 235
Kötelező törzstárgyak 235
Választható törzstárgyak 235
Angol szaknyelv tanár szakirány 236
Francia szaknyelv tanár szakirány 236
Német szaknyelv tanár szakirány 236
Spanyol szaknyelv tanár szakirány 236
Fakultatív tárgyak 237
Megjegyzések 238
Kiegészítés a tárgyfelvételek szabályozásához 238
Általános közgazdasági képzés, II. évfolyam 239
Kötelező törzstárgyak 239
Választható törzstárgyak 239
Fakultatív tárgyak 240
Megjegyzések 241
Kiegészítés a tárgyfelvételek szabályozásához 242
Általános Közgazdasági Képzés, III. évfolyam 243
Kötelező törzstárgyak 243
Ki- és felvezető választható törzstárgyak 243
Fakultatív tárgyak 244
Megjegyzések 245
Kivonat a tárgyfelvételek szabályozásáról 246
Gazdálkodástudományi kar, Gazdálkodási szak, IV. évfolyam 247
Kötelező szaktárgyak 247
Választható szaktárgyak 247
Megjegyzések 250
Gazdálkodástudományi kar, Gazdálkodási szak, V. évfolyam 251
Kötelező szaktárgyak 251
Választható szaktárgyak 251
Szabadon választható tárgyak 253
Fő- és mellékszakirányok 254
Megjegyzések 254
Közgazdaságtudományi kar, közgazdasági szak, IV. évfolyam 255
Kötelező szaktárgyak 255
Választható szaktárgyak 255
Szabadon választható tárgyak 255
Fő- és mellékszakirányok 257
Megjegyzések 257
Közgazdaságtudományi kar, közgazdasági szak, V. évfolyam 259
Kötelező szaktárgyak 259
Választható szaktárgyak 259
Szabadon választható tárgyak 259
Fő- és mellékszakirányok 261
Megjegyzések 261
Társadalomtudományi kar, IV. évfolyam 262
Kötelező szaktárgyak 262
Választható szaktárgyak 263
Szabadon választható tárgyak 263
Fő- és mellékszakirányok 264
Megjegyzések 264
Társadalomtudományi kar, V. évfolyam 265
Kötelező szaktárgyak 265
Választható szaktárgyak 265
Szabadon választható tárgyak 266
Fő- és mellékszakirányok 266
Megjegyzések 266
1. melléklet tanterv szakirányok szerint, IV. évfolyam 268
2. Melléklet Tanterv szakirányok szerint, V. évfolyam 289
Tanterv tanszékek szerint, IV-V. évfolyam 305
A tanári másodszak tanterve, IV-V. évfolyam 334
Kötelező szaktárgyak 334
Megjegyzések 334
A POSZTGRADUÁLIS KÉPZÉS TÁRGYKÍNÁLATA 335
Nemzetközi Bankárképző Központ 335
Biztosítási Oktató és Kutató Csoport 335
Európa Tanulmányok tanszék 336
Vezetőképző Intézet 337
Mérnök-Közgazdász Továbbképző Központ 338
Századvég Politikai Iskola 341
Tanár Továbbképző Központ 342
Közgazdasági Továbbképző Intézet 342
FELVÉTELI SZABÁLYZAT AZ 1997-98 TANÉVRE 357
1. az alapképzésbe kerülés rendje 357
2. jelentkezés a felvételi eljárásra 357
3. A jelentkezési lap benyújtása, a felvételi anyag kezelése 358
4. A felvételi eljárás keretei 358
5. behívás a felvételi vizsgára 358
6. A felvételi vizsga 358
7. A bizottságok 358
8. az írásbeli vizsga 359
9. A szóbeli vizsgák 360
10. A panasztétel 361
11. A pontszámítás 361
12. A felvétel 362
13. A fellebbezés 362
14. AZ átvétel 362
15. A felvételi eljárás lebonyolítása 362
16. Statisztikák, információk átadása az MKM-nek 362
JUTTATÁSI ÉS TANDÍJSZABÁLYZAT 363
A. Juttatások 363
A szabályzat hatálya 363
A támogatások forrásai és formái 364
Az állami juttatások folyósítása 364
A hallgatói normatíva felosztása 364
Tanulmányi ösztöndíj 365
Kiemelt ösztöndíj 366
Pénzbeli szociális támogatás 366
Segélyezés 367
Tartalékok és maradványok 367
Köztársasági ösztöndíj 367
Diákotthoni elhelyezés 368
Tankönyv- és jegyzettámogatás 368
Eljárási rendelkezések 368
B. Fizetendő díjak és térítések 369
Tandíj 369
Egyéb díjak 370
A díjfizetési kötelezettség megállapítása 371
A befizetett díjak felhasználása 371
Záró rendelkezések 371
Hatálybalépés 371
1. sz. melléklet A kiemelt ösztöndíjak odaítélési szempontjai 372
2. sz. melléklet A köztársasági ösztöndíj odaítélési szempontjai 373
3. sz. melléklet Szabályozás 374
4. sz. melléklet A szociális és albérleti támogatás odaítélésének kritériumai 375
5. sz. melléklet Kérdőív a szociális és albérleti támogatás megállapításához 376
6. sz. melléklet Az alaptandíj-mentesség elvei 377
7. sz. melléklet Különeljárási díjak 377
8. sz. melléklet A tandíjfizetés módja 378
A KREDITRENDSZERŰ KÉPZÉS TANULMÁNYI ÉS VIZSGASZABÁLYZATA 379
I. Általános rendelkezések 379
1. A szabályzat hatálya, érvénybelépése 379
2. Eljárási szabályozás 379
3. Hallgatói jogviszony 380
4. Tantárgyi struktúra 381
II. Tanulmányi rend 382
5. A tanév időbeosztása 382
6. Beiratkozás, indexmegnyitás 383
7. Tantárgyak meghirdetése és indítása, tájékoztatási kötelezettség 384
8. Tárgyfelvétel, tárgyleadás, előtanulmányi rendszer 385
9. Leckekönyv 385
10. Képzési idő 386
11. A tanulmányok megszakítása 386
12. Párhuzamos képzés 386
13. Áthallgatás 387
14. Bel- és külföldi részképzés 387
15. Egyéni tanulmányi rend 387
16. Nyelvi képzés 388
III. vizsgaszabályozás 388
17. Egyetemi foglalkozások, részvétel a foglalkozásokon 388
18. Az ismeretek ellenőrzése 389
19. A vizsgáztatás rendje 390
20. Felmentés a tanulmányi és vizsgakötelezettség alól (Kreditbeszámítás) 391
21. Féléves és össztanulmányokra számított összkreditszámok 391
22. A tanulmányi átlageredmény számítása, kreditösszesítés, félévzárás 392
23. Tárgyismétlés, tárgyújrafelvétel 393
24. Elbocsátás 393
25. Méltányosság 393
26. Tanulmányi fegyelmi vétségek és eljárások 394
IV. A szakosítás feltételei 394
27. Bekerülés a szakosított alapképzésbe 394
28. Szigorlatok 394
29. Évfolyamdolgozat 395
V. A képzés második fokozatának lezárása 395
30. Abszolutórium (végbizonyítvány) 395
31. Diplomamunka (szakdolgozat) 395
32. Záróvizsga (diplomavizsga) 396
33. Oklevél 396
VI. Speciális szabályok 396
34. Speciális tantervű alapképzés
35. Hallgatói rangsor
DOKTORI (PH.D.) SZABÁLYZAT 399
Első rész Általános rendelkezések 399
Második rész a doktori képzésben résztvevő oktatók és hallgatók 403
Harmadik rész A doktori képzés struktúrája 403
Negyedik rész Felvétel a doktori képzésre és fokozatszerzésre 406
Ötödik rész A doktori fokozat megszerzésének eljárása 409
Hatodik rész A diploma 412
Hetedik rész Egyéb rendelkezések 413
OKTATÓI, KUTATÓI KÖVETELMÉNYRENDSZER (1996) 417
Az oktatói-kutatói követelményrendszer rendeltetése 417
Általános követelmények 417
Az oktatói munkakörökre megállapított különleges követelmények 418
A kutatói munkakörökre megállapított különleges követelmények 420
A folyamatos alkalmasság vizsgálata 422
Munkakörök a Nyelvi Intézetben 422
Munkakörök a Testnevelési tanszéken 423
A követelmények teljesítését elősegítő feltételek 424
Az egyetemi oktatók és kutatók
Alkalmazásának (előléptetésének) eljárási rendje 426
HABILITÁCIÓS SZABÁLYZAT 431
1. Fejezet Általános rendelkezések 431
2. Fejezet A habilitációs bizottság 432
3. Fejezet A habilitációs eljárás iránti kérelem 433
4. Fejezet A habilitációs eljárás lefolytatása 433
5. Fejezet A habilitált személy jogállása 435
6. Fejezet átmeneti rendelkezések 435
7. Fejezet Záró rendelkezések 435
SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZAT, 1994 437
I.rész 437
Az egyetem célja és feladata 437
II. rész 438
Az egyetem polgárai 438
Az oktatók, kutatók jogai és kötelességei 441
A hallgatók jogállása, jogai és kötelességei 442
III. rész 443
Az egyetem szervezete 443
Rektor 446
A kari tanács 447
Az oktatási tanács 447
A dékán 447
A Tanszékvezetői Értekezlet 448
A bizottságok 448
Oktatási-kutatási szervezeti egységek 448
Az oktatási-kutatási szervezeti egység tanácsa 448
Az oktatási-kutatási szervezeti egység vezetője 449
Az oktatási-kutatási szervezeti egység munkatársai 449
Egyetemi hivatalok és intézmények 449
V. rész 450
Választások az egyetemi és kari tanácsokba 450
VI. rész 451
A hallgatói önkormányzat 451
VII. rész
Érdekvédelmi és érdek képviseleti szervezetek 453
Záró rendelkezés 453
1. sz. melléklet A rektor munkáltatói jogköre 454
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.