Fülszöveg
A Corvina Kiadó új sorozata kép és szöveg segítségével mutatja be a balettművészet metropolisait.
A sorozat kezdő kötete Leningrádba kalauzolta olvasóit - szakembereket és a balett iránt érdeklődőket -, bemutatta azt a hatalmas fejlődést, amely a XVIII. századi kezdetektől napjainkig ível, s olyan művészeket adott a világnak, mint Petipa, Fokin, Anna Pavlova, Galina Ulanova, Vaclav Nyizsinszkij, Konsztantyin Szergejev, hogy csak néhányat említsünk közülük.
A sorozat következő kötete Budapest balettjét, a Magyar Állami Operahoz balettkara művészetét, eredményeit mutatja be.
Ez a kötet mindössze három-négy évtizedet ölel fel, igazi fejlődésnek ugyanis Magyarországon csupán századunk 30-as éveiben indult a balettművészet.
A kötet bemutatja azt a fejlődést, amelyet Nádasi Ferenc és Harangozó Gyula munkássága indított el, előbbi mint a magas művészeti és technikai tudással rendelkező együttes létrehozója és nevelője, utóbbi mint számtalan koreográfia megálmodója és példamutató...
Tovább
Fülszöveg
A Corvina Kiadó új sorozata kép és szöveg segítségével mutatja be a balettművészet metropolisait.
A sorozat kezdő kötete Leningrádba kalauzolta olvasóit - szakembereket és a balett iránt érdeklődőket -, bemutatta azt a hatalmas fejlődést, amely a XVIII. századi kezdetektől napjainkig ível, s olyan művészeket adott a világnak, mint Petipa, Fokin, Anna Pavlova, Galina Ulanova, Vaclav Nyizsinszkij, Konsztantyin Szergejev, hogy csak néhányat említsünk közülük.
A sorozat következő kötete Budapest balettjét, a Magyar Állami Operahoz balettkara művészetét, eredményeit mutatja be.
Ez a kötet mindössze három-négy évtizedet ölel fel, igazi fejlődésnek ugyanis Magyarországon csupán századunk 30-as éveiben indult a balettművészet.
A kötet bemutatja azt a fejlődést, amelyet Nádasi Ferenc és Harangozó Gyula munkássága indított el, előbbi mint a magas művészeti és technikai tudással rendelkező együttes létrehozója és nevelője, utóbbi mint számtalan koreográfia megálmodója és példamutató szólótáncosa.
Végigvezet azon az úton, amelynek legfontosabb állomásai: a nemzeti balettrepertoár létrejötte; találkozás az orosz és szovjet balettművészettel, azaz a klasszikus műsor kialakulása; a művészetet megújító századeleji avantgarde törekvések felhasználása és beleolvasztása abba az egységbe, amely az együttes közös célja: a balettművészet emberiességének kifejezése.
A kötet a Magyar Állami Operaház balettkara igazgatójának, Lőrinc Györgynek a szerkesztésében jelenik meg, az egyes fejlődési korszakokat bemutató tanulmányokat a Magyar Táncművészek Szövetségének főtitkára, Körtvélyes Géza írta, a felvételeket neves fotóművészek készítették.
Vissza