1.060.471

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

"Budapest-Pécs vasútvonal villamosítása"

Tudományos konferencia Pécs 1985. november 27-29.

Szerző
,
Kiadó:
Kiadás helye: Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 184 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN:

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tisztelt Konferencia !

A Közlekedéstudományi Egyesület, a MÁV Vezérigazgatósága nevében köszöntöm a Budapest - Pécs vasútvonal villamosüzem felvételének alkalmából rendezett tudományos... Tovább

Előszó

Tisztelt Konferencia !

A Közlekedéstudományi Egyesület, a MÁV Vezérigazgatósága nevében köszöntöm a Budapest - Pécs vasútvonal villamosüzem felvételének alkalmából rendezett tudományos emlékülés kedves vendégeit és valamennyi résztvevőjét.
Köszöntöm külföldi vendégeinket, a görög, a jugoszláv, a kínai az NSZK az osztrák, a cseh és az olasz vasutak és vállalatok képviselőit.
Megkülönböztetett tisztelettel köszöntöm a MÁV és a magyar ipar vasútvonalaink villamosításában részt vett doaenjeit, akik hosszú éveken, évtizedeken keresztül végzett áldozatos munkájukkal elősegítették a MÁV villamos vontatási rendszerének kialakítását és a magyar vasútvillamosítás ügyét.
Csak néhány éve múlt, hogy hasonló körben együtt ünnepelhettük a MÁV villamosításának 50 éves évfordulóját.
Mint akkor tettünk,most is megtisztelő kötelességünknek érezzük, hogy a felgyorsuló technikai fejlődés történetében oly jelentős időszakot átölelő fél évszázadról megemlékezzünk.
Kandó Kálmánnak, a sokoldalú konstruktőrnek, a Magyar Tudományos Akadémia levelező tagjának már az olaszországi Val Tellina vonal villamosításánál megálmodott tervei öltöttek testet az első magyar vasútvonal 1932. szeptember 12-én a Budapest-Komárom, majd 1943-ban a vonal Hegyeshalomig történő villamosításával.
A több, mint ötven évvel ezelőtt megindult ipari periódus-számú nagyvasúti villamos vontatás a világon elsőként hirdette az országos közcélú energia-ellátás és a villamos vontatás harmónikus egységét. Vissza

Tartalom

Csárádi János: A Magyar Vasút villamosításának és villamos járműparkjának fejlesztése 1990-ig
Fényes József: A vasútvillamosítás jelentősége és feladatai a MÁV Pécsi Igazgatóság területén
Werner Teich: A háromfázisú vontatási technikával nyert tapasztalatok és kísérletek különböző alkalmazási esetekben
Csiau Csiacsu - Cszao Fu-J - Liu Szinminy: Váltakozóáramú meghajású járművek aszinkron vontatómotorjának automatikus feszültség és frekvencia szabályozása
Richard Rotter: A villamos motorvonatokkal szerzett üzemi tapasztalatok az ÖBB-nél
Manfred Irsigler: Kiválasztott alkalmazási példák a préselt kötések felsővezetéki berendezéseken történő felhasználására
Wolfgang Koller: Villamos felsővezetékek oszlopainak és armaturáinak korrózióvédelme fémszórásos horganyozással
Cardini - Cavagnaro - Piro: Az FS villamos vontatásának újabb fejlesztése
Rácz Mátyás: 4 részű villamos motorvonat aszinkron vontatómotorokkal
Karel Szellner: Kétrendszerű villamos mozdonyok üzemeltetése a CSD hálózatán
Radomir Savic: Stabil villamos berendezések távvezérlése a jugoszláv vasúton: Gyakorlati előnyük az egyfázisú 25 kV, 50 Hz-es villamos vontatási rendszer stabil berendezéseinek üzemeltetésekor
A vonalvillamosítás és a vontatási energiagazdálkodás kapcsolata a MÁV-nál
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem