1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Budapest közlekedése tegnap, ma, holnap

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Műszaki Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött keménykötés
Oldalszám: 391 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 18 cm
ISBN: 963-10-1773-7
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Földünk lakossága napjainkban már az intenzív városiasodás korszakában él. A XX. század szülöttei a rohanó, lüktető életű nagyvárosok.
A fővárosunkat alkotó települések hosszú múltra tekintenek... Tovább

Előszó

Földünk lakossága napjainkban már az intenzív városiasodás korszakában él. A XX. század szülöttei a rohanó, lüktető életű nagyvárosok.
A fővárosunkat alkotó települések hosszú múltra tekintenek vissza. Ha a különböző időszakokat szemléljük, akkor azt tapasztalhatjuk, hogy egy-egy korszak egy-egy épülettel, híddal vagy éppen metróvonallal, tehát valamilyen alkotással jelenik meg. A városokra a változás jellemző.
Vissza

Tartalom

Előszó9
A budapesti közlekedés tegnapja11
A legrégibb időszak11
Budapest, a távolsági közlekedés csomópontja15
A távolsági utak és a távolsági közúti közlekedés16
A Duna közlekedési szerepe21
A vasút29
A légiközlekedés50
A közúti közlekedés53
Városi úthálózat53
Közúti forgalom61
Csomópontok64
Gyalogos forgalom70
Az utak kialakítása71
A bérkocsi és a taxi74
A tömegközlekedés81
Az omnibusztól a lóvasútig81
A lóvasút és a villamosvasút kezdete84
Per ardua ad astra - a fogaskerekű vasút94
Az omnibusz- és az autóbuszközlekedés kezdete98
A villamosvasút előretörése, a lóvasút megszűnése105
A villamosvasutak 1920-ig108
A budapesti tömegközlekedés szervezete, 1918-1968112
Az autóbusz előretörése és a villamosvasút114
A trolibusz121
A második szint125
A főváros közlekedése a második világháborúban126
A felszabadulás után (1945-160)128
A forgalom nagyságának alakulása140
A mai budapesti közlekedés149
A százéves Budapest és örökségeink149
A főváros mai közlekedéspolitikájának megszületése150
A főváros integrált közlekedéspolitikája153
Budapest közlekedésfejlesztési tervének előzményei155
A Budapesti Közlekedésfejlesztési Terv160
Budapest közlekedése a II. ötéves terv idején (1961-1965)162
Az utazási igények robbanásszerű növekedésének legfőbb okai163
Az új viteldíjrendszer iránti igény166
Hálózatfejlesztési törekvések - tovább épül a metró167
Megkezdődött a nagy közúti létesítmények építése171
A csuklós járművek megjelenése176
Budapest közlekedése a III. ötéves terv idején (1966-1970)179
A szellemi háttér megerősödése179
Az új viteldíjrendszer bevezetése181
A Budapesti Közlekedési Vállalat megszervezése184
Új létesítmények születése186
Az állandósult munkaerőhiány197
Budapest közlekedése a IV. ötéves terv idején (1971-1975)198
A BKV, ill. a tömegközlekedés helyzetének megjavítása199
A lépcsőzetes munkakezdés teljes körű bevezetése208
Elkészült a teljes kelet-nyugati metróvonal209
A közlekedésfejlesztés és -építés terén elért egyéb eredmények225
Az ötéves terv forgalomtechnikai koncepciója és az elért eredmények243
Útkeresés - újabb feladatok - különös tekintettel az V. ötéves terv előkészítésére256
A jövő Budapestjének közlekedése
A várható közlekedési igények259
Átfogó közúti és tömegközlekedési forgalomfelvétel259
A közlekedési igények előrebecslése262
A közlekedési specializáció és koordináció274
A tömegközlekedés fejlesztése284
A gyorsvasúti és a gyorsforgalmi hálózat286
A rá- és az elhordó hálózat - üzemi kapcsolatok297
Különleges tömegközlekedési eszközök298
Autótaxi-közlekedés301
A tömegközlekedés technikai elemei303
A távolsági és a környéki közlekedés307
Vasúti közlekedés - MÁV és HÉV308
Autóbuszközlekedés - Volán és BKV309
Légiközlekedés - MALÉV310
A közúti közlekedés314
Közúti főhálózat315
Gyorsforgalmi hálózat318
Egyéb úthálózatok321
Duna-hidak és alagutak322
Közúti csomópontok és vasúti keresztezések326
Üzemanyagtöltő állomások328
Forgalomirányítás330
Közúti forgalomirányító jelzőlámpák330
Központi forgalomirányítás332
A Kálvin téri főközpont335
A városközpont közlekedési kérdései336
Új törekvések a városközpontok közlekedésfejlesztésében339
A Belváros tehermentesítése343
Tömegközlekedés346
Közúti közlekedés349
Gyalogos forgalom354
Teherszállítások és rakodások358
A városközpont problémái358
Az áruszállítás jellemzői359
A teherszállításokkal összefüggő fejlesztési feladatok362
A szállítási folyamatok egyes elemeinek korszerűsítése367
Az áruszállításokat elősegítő forgalomtechnikai intézkedések369
Közlekedési balesetek371
Balesetelemzés számítógéppel374
Gyakorlati alkalmazás a fejlesztések során376
Budapest közlekedése az V. ötéves tervben (1976-1980)377
Fejlesztési célkitűzések az V. ötéves tervben379
A fejlesztési célok realizálása az V. ötéves terv során381
Rövidítések jegyzéke390
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem