kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Műszaki Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Vászon |
Oldalszám: | 391 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 25 cm x 18 cm |
ISBN: | 963-10-1773-7 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal, fotókkal illusztrálva. Tankönyvi száma: 41606. |
Előszó | 9 |
A budapesti közlekedés tegnapja | 11 |
A legrégibb időszak | 11 |
Budapest, a távolsági közlekedés csomópontja | 15 |
A távolsági utak és a távolsági közúti közlekedés | 16 |
A Duna közlekedési szerepe | 21 |
A vasút | 29 |
A légiközlekedés | 50 |
A közúti közlekedés | 53 |
Városi úthálózat | 53 |
Közúti forgalom | 61 |
Csomópontok | 64 |
Gyalogos forgalom | 70 |
Az utak kialakítása | 71 |
A bérkocsi és a taxi | 74 |
A tömegközlekedés | 81 |
Az omnibusztól a lóvasútig | 81 |
A lóvasút és a villamosvasút kezdete | 84 |
Per ardua ad astra - a fogaskerekű vasút | 94 |
Az omnibusz- és az autóbuszközlekedés kezdete | 98 |
A villamosvasút előretörése, a lóvasút megszűnése | 105 |
A villamosvasutak 1920-ig | 108 |
A budapesti tömegközlekedés szervezete, 1918-1968 | 112 |
Az autóbusz előretörése és a villamosvasút | 114 |
A trolibusz | 121 |
A második szint | 125 |
A főváros közlekedése a második világháborúban | 126 |
A felszabadulás után (1945-160) | 128 |
A forgalom nagyságának alakulása | 140 |
A mai budapesti közlekedés | 149 |
A százéves Budapest és örökségeink | 149 |
A főváros mai közlekedéspolitikájának megszületése | 150 |
A főváros integrált közlekedéspolitikája | 153 |
Budapest közlekedésfejlesztési tervének előzményei | 155 |
A Budapesti Közlekedésfejlesztési Terv | 160 |
Budapest közlekedése a II. ötéves terv idején (1961-1965) | 162 |
Az utazási igények robbanásszerű növekedésének legfőbb okai | 163 |
Az új viteldíjrendszer iránti igény | 166 |
Hálózatfejlesztési törekvések - tovább épül a metró | 167 |
Megkezdődött a nagy közúti létesítmények építése | 171 |
A csuklós járművek megjelenése | 176 |
Budapest közlekedése a III. ötéves terv idején (1966-1970) | 179 |
A szellemi háttér megerősödése | 179 |
Az új viteldíjrendszer bevezetése | 181 |
A Budapesti Közlekedési Vállalat megszervezése | 184 |
Új létesítmények születése | 186 |
Az állandósult munkaerőhiány | 197 |
Budapest közlekedése a IV. ötéves terv idején (1971-1975) | 198 |
A BKV, ill. a tömegközlekedés helyzetének megjavítása | 199 |
A lépcsőzetes munkakezdés teljes körű bevezetése | 208 |
Elkészült a teljes kelet-nyugati metróvonal | 209 |
A közlekedésfejlesztés és -építés terén elért egyéb eredmények | 225 |
Az ötéves terv forgalomtechnikai koncepciója és az elért eredmények | 243 |
Útkeresés - újabb feladatok - különös tekintettel az V. ötéves terv előkészítésére | 256 |
A jövő Budapestjének közlekedése | |
A várható közlekedési igények | 259 |
Átfogó közúti és tömegközlekedési forgalomfelvétel | 259 |
A közlekedési igények előrebecslése | 262 |
A közlekedési specializáció és koordináció | 274 |
A tömegközlekedés fejlesztése | 284 |
A gyorsvasúti és a gyorsforgalmi hálózat | 286 |
A rá- és az elhordó hálózat - üzemi kapcsolatok | 297 |
Különleges tömegközlekedési eszközök | 298 |
Autótaxi-közlekedés | 301 |
A tömegközlekedés technikai elemei | 303 |
A távolsági és a környéki közlekedés | 307 |
Vasúti közlekedés - MÁV és HÉV | 308 |
Autóbuszközlekedés - Volán és BKV | 309 |
Légiközlekedés - MALÉV | 310 |
A közúti közlekedés | 314 |
Közúti főhálózat | 315 |
Gyorsforgalmi hálózat | 318 |
Egyéb úthálózatok | 321 |
Duna-hidak és alagutak | 322 |
Közúti csomópontok és vasúti keresztezések | 326 |
Üzemanyagtöltő állomások | 328 |
Forgalomirányítás | 330 |
Közúti forgalomirányító jelzőlámpák | 330 |
Központi forgalomirányítás | 332 |
A Kálvin téri főközpont | 335 |
A városközpont közlekedési kérdései | 336 |
Új törekvések a városközpontok közlekedésfejlesztésében | 339 |
A Belváros tehermentesítése | 343 |
Tömegközlekedés | 346 |
Közúti közlekedés | 349 |
Gyalogos forgalom | 354 |
Teherszállítások és rakodások | 358 |
A városközpont problémái | 358 |
Az áruszállítás jellemzői | 359 |
A teherszállításokkal összefüggő fejlesztési feladatok | 362 |
A szállítási folyamatok egyes elemeinek korszerűsítése | 367 |
Az áruszállításokat elősegítő forgalomtechnikai intézkedések | 369 |
Közlekedési balesetek | 371 |
Balesetelemzés számítógéppel | 374 |
Gyakorlati alkalmazás a fejlesztések során | 376 |
Budapest közlekedése az V. ötéves tervben (1976-1980) | 377 |
Fejlesztési célkitűzések az V. ötéves tervben | 379 |
A fejlesztési célok realizálása az V. ötéves terv során | 381 |
Rövidítések jegyzéke | 390 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.