A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Budapest kikötő

M. Kir. Nemzeti és Szabadkikötő Budapest, Komárom, Párkány

Szerző
Grafikus
Fotózta
Kiadó:
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 62 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 17 cm x 24 cm
ISBN:
Megjegyzés: 30 oldal fekete-fehér és színes illusztrációval. Nyomatott a Pallas Irodalmi és Nyomdai Részvénytársaság nyomdájában.

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Középeurópa térképét és annak víziúthálózatát vizsgálva, szembeötlően domborodik ki a Duna-medence középpontjában a budapesti és komáromi M. Kir. Nemzeti és Szabadkikötő kivételes földrajzi... Tovább

Előszó

Középeurópa térképét és annak víziúthálózatát vizsgálva, szembeötlően domborodik ki a Duna-medence középpontjában a budapesti és komáromi M. Kir. Nemzeti és Szabadkikötő kivételes földrajzi helyzete. A legelőnyösebb szállítási útirányok egyike egyrészt a nyugat- és északeurópai államok, másrészt a Balkán és Közelkelet államainak árucsereforgalmában a M. Kir. Nemzeti és Szabadkikötőn át vezet.
Az 1928-ban megnyitott és a forgalomnak átadott budapesti kikötő a milliós székesfőváros tőszomszédságában, Csepel-sziget északi csucsán létesíttetett.
A M. Kir. Nemzeti és Szabadkikötő a világgazdaság tükrében honi gazdasági életünknek egyik kétségtelenül legfontosabb szerepet betöltő állami intézménye, mely a legszorosabb érintkezésben áll a mindennapi lüktető kereskedelmi, ipari és gazdasági élet legkülönbözőbb tényezőivel. A Szabadkikötő (Punto Franco) 1937. évben történt életrehívásával a Nyugat és Kelet között kiépülő árucsere-forgalmi és gazdasági út jelentősége mindinkább előtérbe nyomul és ha ma a Szabadkikötő fennállása óta kifejtett munkásság számszerű eredményeit vizsgáljuk, megállapíthatjuk, hogy a kikötő a kitűzött problémák megoldásában nemzetközi viszonylatban is hivatása magaslatán áll. Vissza

Tartalom

Képek jegyzéke
Európa víziút- és csatornahálózata
Budapest-kikötő helyszínrajza
Az 53 méter magas, 32.000 tonnás modern gabonatárház
A gabonatároló szívó-elevátora munkában
Gabonatárház
Hüvelyes és magnemesítés
Papírbálák a Nemzeti Kikötő egyik áruszínében
Motoros targonca munkában
7 tonna teherbírású híddaru a nyílt rakodótéren
Útépítőgépek hajórarakása a nyílt rakodótéren
A Gabonatárház forgalma
Áruszínek forgalma
Edényáruraktár a Nemzeti Kikötőben
Gyapjuraktár a Nemzeti Kikötőben
A Punto Franco II. számú raktára billenőgémes daruval
Nyílt rakterületek forgalma
Átrakási forgalom
Részlet a Punto Franco egyik gyarmatáruraktárából
Autóalvázak a Punto Franco F 4. sz. raktárában
Átrakás vasúti kocsiból uszályba a kereskedelmi medencében
Rakodó hajók az áruszínek rakpartja előtt
A budapesti és komáromi kikötők összforgalma
Átrakás a "Szeged" folyam-tengerjáró hajóból
Rakodik a "Szeged" folyam-tengerjáró
Komárom-kikötő helyszínrajza
Rakodnak a folyam-tengerjáró hajók a kereskedelmi medence partján
Markoló munkában a nyílt rakodótéren
A "Tisza" folyam-tengerjáró a kereskedelmi medencében
A budapesti kikötő összforgalma
Autóátrakás a Nemzeti Kikötőben
Hajós gyermekek téli iskolája a Kikötőben
M. Kir. Nemzeti és Szabadkikötő - Külképviseletek
Komárom-Kikötő igazgatósági épület
A 4 tonnás híddaruk
Gabona kitárolása továbbító szalaggal
Vasuti járművek forgalma
A kereskedelmi-medence vízijármű-forgalma
A petróleum-medence vízijármű-forgalma

Ligárt Béla

Ligárt Béla műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Ligárt Béla könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem