Fülszöveg
Habent sua fata libelli - tartja a latin mondás, de nemcsak a könyveknek, a színdaraboknak is megvan a maguk sorsa. Müller Péter három darabja másfél évtizeddel ezelőtt született, s noha Magyarországon is játszották őket, a Márta és a Szemenszedett igazság igazi sikerét csak a külföldi bemutató hozta meg, a Bucsúelőadás kézirata pedig évekig fiók mélyén hevert, míg végül többszöri átdolgozás után eljutott a premierig.
A Márta, jóllehet a második világháború alatt játszódik, mégsem elsősorban a háborúról szól, hanem a háború okozta tengernyi emberi fájdalomról, a széthulló család láttán érzett anyai-asszonyi szenvedésről.
A Szemenszedett igazság témája az igazság, ez a minden emberben meglévő fékezhetetlen belső óhaj, mely gyakran eltorzul a körülmények hatására. A darabbeli bíró hiába kísérli meg, hogy igazságot, rendet teremtsen, minden tette csak további - még súlyosabb - rendetlenséget, mélyebb igazságtalanságot szül.
A Búcsúelőadás hiteles tényeken alapul, valóban megtörtént...
Tovább
Fülszöveg
Habent sua fata libelli - tartja a latin mondás, de nemcsak a könyveknek, a színdaraboknak is megvan a maguk sorsa. Müller Péter három darabja másfél évtizeddel ezelőtt született, s noha Magyarországon is játszották őket, a Márta és a Szemenszedett igazság igazi sikerét csak a külföldi bemutató hozta meg, a Bucsúelőadás kézirata pedig évekig fiók mélyén hevert, míg végül többszöri átdolgozás után eljutott a premierig.
A Márta, jóllehet a második világháború alatt játszódik, mégsem elsősorban a háborúról szól, hanem a háború okozta tengernyi emberi fájdalomról, a széthulló család láttán érzett anyai-asszonyi szenvedésről.
A Szemenszedett igazság témája az igazság, ez a minden emberben meglévő fékezhetetlen belső óhaj, mely gyakran eltorzul a körülmények hatására. A darabbeli bíró hiába kísérli meg, hogy igazságot, rendet teremtsen, minden tette csak további - még súlyosabb - rendetlenséget, mélyebb igazságtalanságot szül.
A Búcsúelőadás hiteles tényeken alapul, valóban megtörtént események indították el a szerző fantáziáját, "tragikus bohócparádé"-jában lényeges emberi és művészi dilemmát jelenít meg, a clown-maszkok mögött rejtőző szenvedéseket és szenvedélyeket mutatja fel eleddig szokatlan eszközökkel.
Müller Péter, akit regényíróként, filmforgatókönyve és tévéjátékok szerzőjeként már megismerhetett az olvasó, ezzel a kötetével művészi világának olyan szférájába kalauzol, amely számára a legkedvesebb, ahol leginkább otthon érzi magát.
Vissza