Előszó
Tisztelt Olvasók!
Kedves Felvételizők, Kollégák, Szülők!
A felvételi vizsga nagy kihívás egy ifjú tanulónak. Az általános iskola matematikaóráin elsajátított ismeretek stresszhelyzetben való...
Tovább
Előszó
Tisztelt Olvasók!
Kedves Felvételizők, Kollégák, Szülők!
A felvételi vizsga nagy kihívás egy ifjú tanulónak. Az általános iskola matematikaóráin elsajátított ismeretek stresszhelyzetben való felidézése sok diák számára nehéz, még a jó tanulóknak sem egyszerű. Az eddigi felvételik eredményei azt mutatják, hogy csak az alaposan felkészült, gondolatait rendezni, azokat megfelelő módon leírni tudók képesek kimagasló eredményt elérni. Az tud sikeresen megfelelni a felvételin és a középiskolában, aki egyedül, önállóan képes megbirkózni a különböző problémafelvetésekkel, körültekintően, értően olvas. Ez a könyv a hetedik és nyolcadik osztályos tanulók otthoni, valamint iskolai felkészülésében szeretne segítséget nyújtani.
A kötetben szereplő feladatok az eddigi felvételi feladatsorok gyakorlatát követik, mind tematikájában, mind nehézségi fokozataiban, szem előtt tartva az új kompetencia alapú oktatási elveket.
A középiskolába készülő diáknak érdemes a feladatsorokat 45 perc alatt megoldania, mivel a felvételin is ennyi idő áll majd a rendelkezésére. Akkor mondhatja felkészültnek magát, ha körülbelül 35-40 perc alatt be tudja fejezni az adott feladatsort. Az ellenőrzésre, átolvasásra 5-10 percet érdemes fordítani. Ha a tanuló már a saját maga által írtakat leellenőrizte és írásban válaszolt a feladat kérdéseire, akkor nézze át a javítókulcsot és pontozza le magát. Ez utóbbi feladatokban - az idő mérésében, a javításban és a pontozásban - a szülő is segíthet. Természetesen a matematikai feladatok megoldásához sokféleképpen eljuthatunk, a könyv keretei nem engedik meg, hogy minden feladatra többféle javítókulcsot tegyünk közzé, de elegendő támpontot adnak a megakadó vagy helytelenül gondolkodó tanuló számára.
Ajánlom még e könyvet azon kollégáimnak is, akik a tanulók felkészítését szívügyüknek tekintik. A javítókulcs segítségével gyorsan fel tudják mérni tanulóik aktuális tudásszintjét, így még a felvételi előtt a hiányosságaikat pótoltathatják, a feladatok megoldása közben kiderülő gyengeségeiket pedig célirányos feladattípusokkal kiküszöbölhetik. Köszönettel tartozom a könyv létrejöttében való áldozatos közreműködéséért Sipos Ildikónak, Csiki Andreának és Sütő Katalinnak. Eredményes felkészülést kívánok minden kedves diáknak!
Vissza