1.060.457

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

BPR

Vállalati folyamatok újraformálása

Szerző
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Műszaki Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 363 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-16-3001-3
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal. Tankönyvi száma: 10 417.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az üzleti és műszaki folyamatok menedzsmentje az 1990-es években került előtérbe mint a szervezeti teljesítményeket fokozó eszköz. Ez a megközelítés nem embereket, hanem üzleti és termelési folyamatokat céloz meg mint a javítás kulcsfontosságú eszközeit, és azokra az alapelvekre épül, amelyeket a minőség nagyjai: Crosby, Deming, Juran, Feigenbaum alakítottak ki.
Ez a könyv a saját tapasztalatainkra épül, elsősorban mint gyakorló szakembereknek, másodsorban mint tanácsadóknak a tapasztalataira. Olyan vezetőknek szántuk, akik elkötelezték magukat, hogy messzemenően megjavítják az általuk menedzselt szervezet teljesítményét a folyamatok újraformálásával. Könyvünk túlmutat a teljes körű minőségmenedzsmentre és a reengineeringre vonatkozó "gyorsan elolvasható könyveken", és lépésről lépésre vezeti az olvasót. Fő célkitűzésünk az, hogy útmutatást adjunk arra vonatkozóan, hogyan lehet világszintű eredményeket elérni a folyamatok szisztematikus javításával. Alapvető információkkal... Tovább

Fülszöveg

Az üzleti és műszaki folyamatok menedzsmentje az 1990-es években került előtérbe mint a szervezeti teljesítményeket fokozó eszköz. Ez a megközelítés nem embereket, hanem üzleti és termelési folyamatokat céloz meg mint a javítás kulcsfontosságú eszközeit, és azokra az alapelvekre épül, amelyeket a minőség nagyjai: Crosby, Deming, Juran, Feigenbaum alakítottak ki.
Ez a könyv a saját tapasztalatainkra épül, elsősorban mint gyakorló szakembereknek, másodsorban mint tanácsadóknak a tapasztalataira. Olyan vezetőknek szántuk, akik elkötelezték magukat, hogy messzemenően megjavítják az általuk menedzselt szervezet teljesítményét a folyamatok újraformálásával. Könyvünk túlmutat a teljes körű minőségmenedzsmentre és a reengineeringre vonatkozó "gyorsan elolvasható könyveken", és lépésről lépésre vezeti az olvasót. Fő célkitűzésünk az, hogy útmutatást adjunk arra vonatkozóan, hogyan lehet világszintű eredményeket elérni a folyamatok szisztematikus javításával. Alapvető információkkal készítjük elő a terepet, hogy segítséget nyújtsunk a fogalmak megértéséhez. Ezután részletezzük a speciális technikákat és adjuk közre különféle vállalatoknál szerzett tapasztalatainkat.
Arthur R. Tenner mérnök koordinátor az Exxon kutató-tervező vállalatnál.
Irving J. DeToro MBA diplomás közgazdász, a Quality Network Ltd. tanácsadó cég elnöke, korábban a Xerox Corporation menedzsere. Vissza

Tartalom

Előszó13
Előszó a magyar kiadáshoz15
Szakmai ajánlás a magyar kiadáshoz17
Bevezetés19
Irodalom20
Kulturális követelmények21
Áttekintés23
Kulturális követelmények24
Folyamatelemzés25
Folyamatjavítás27
Folyamatmenedzsment33
A szervezetek hagyományos szemlélete33
A folyamatszemlélet34
Összefoglalás39
Megvitatandó kérdések40
Irodalom40
Vezetés41
A vezetők szerepe41
Az irány kitűzése42
Célok és feladatok51
Lebontás52
Összefoglalás54
Megvitatandó kérdések55
Köszönetnyilvánítás55
Irodalom55
Szervezeti felmérés57
A Malcolm Baldrige National Quality Award (M. Baldrige Nemzeti Minőségi Díj) kritériumainak alkalmazása felmérési eszközként57
A MBNQA teljesítménykategóriái59
Átfogó felmérés69
Összefoglalás69
Megvitatandó kérdések69
Irodalom72
Folyamatelemzés73
A folyamatok meghatározása s osztályozása75
A folyamatok meghatározása75
A kimenetek megkülönböztetése a folyamatoktól77
A folyamatok osztályozása77
Decimális számozás79
Folyamatleltár készítése80
Összefoglalás80
Megvitandó kérdések80
Irodalom80
A alapvető (vagy mag-) folyamatok meghatározása83
Az alapvető folyamatok logikai felépítése83
Az alapvető folyamatok meghatározása85
Példák az alapvető folyamatokra88
Összefoglalás91
Megvitatandó kérdések92
Irodalom92
A teljesítmény mérése93
Miért van szükség a mérésre?93
Háromfajta mérce94
Értékelő táblázat a teljesítmény javítására102
Összefoglalás107
Megvitatandó kérdések108
Köszönetnyilvánítás109
Irodalom109
A hatékonyság mérése111
Költség112
Ingadozás114
Ciklusidők124
Összefoglalás130
Megvitatandó kérdések130
Köszönetnyilvánítás131
Irodalom131
A vevő megismerése133
A vevői igények megismerésének lépései133
Milyen teljesítménytulajdonságokat vár el a vevő?136
Milyen teljesítményszintre van szükség az igények kielégítéséhez?141
A tulajdonságok egymáshoz viszonyított fontossága177
Összefoglalás148
Megvitatandó kérdések149
Köszönetnyilvánítás149
Irodalom149
A folyamatok dokumentálása151
A magfolymat grafikus ábrázolása152
Az alfolyamat folyamatábrájának elkészítése155
Összefoglalás160
Megvitatandó kérdések160
Irodalom160
A folyamat felmérése161
Minőségi felmérés162
Mennyiségi felmérés163
Az irány meghatározása167
Összefoglalás170
Megvitatandó kérdések170
Irodalom170
A folyamat javítása171
A javítás megtervezése173
A javítás tárgyának megállapítása173
A javítási változatok kiválasztása177
A fejlesztési teamek elindítása180
Összefoglalás187
Megvitatandó kérdések188
Irodalom188
Folyamatos javítás189
Hatlépéses javítási modell189
Összefoglalás217
Megvitatandó kérdések217
Irodalom218
Folyamatbecnhmarking219
A benchmarking eredete219
Tervezés222
Elemzés229
Integráció és cselekvés: a 6. lépéstől a 10. lépésig236
Összefoglalás237
Megvitatandó kérdések 237
Irodalom237
Újjáalakítás (reengineering)239
Áttekintés239
Az újjáalakítási projekt modellje244
Átültetés a gyakorlatba250
Összefoglalás252
Megvitatandó kérdések252
Irodalom252
A javított folyamat átültetése a gyakorlatba253
Integráció253
Cselekvés255
Értékelés259
Összefoglalás260
Megvitatandó kérdések261
Irodalom261
Függelék263
Az APQC folyamatosztályozó rendszer265
Mintaprojekt-leírás277
Benchmarking Leveleztetési Szabályzat287
Texas Instruments Központi Benchmarking Csapata293
Folyamat-újraformálás a Xerox Corporationnél299
A piaci hasznosítás (kommercializálás) újjáalakítása a Praxairnél313
Legjobb Gyakorlatok jelentésminta321
Folyamatközpontú menedzsment Magyarországon333
A TQM vezetési filozófia bevezetésének tapasztalatai a Karsai Rt-nél339
Folyamat-újjáalakítás egy hazai parkettagyárban349
BPR gondolkodásmód a Nokia pécsi gyárában353
Fontos357
Érdekes359
A fogalmak magyarázata361
Az angol kifejezések magyar megfelelői362
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
BPR BPR

Könyvtári könyv volt.

Állapot: Közepes
6.480 Ft
5.180 ,-Ft 20
26 pont kapható
Kosárba