1.062.411

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskolakultúra 2008. szeptember-október

Pedagógusok szakmai-tudományos folyóirata - XVIII. évfolyam 9-10. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Németh András: A neveléstörténet szakirodalmi kánonjai és a klasszikusok szerepe
A modern nemzetállamok kialakulása során Európa különböző régióiban némi időbeli eltolódással nagyjából a 18. század végétől a 19-20. század fordulójáig tartó átalakulási folyamat teremti meg a duális közoktatási rendszereket, a különböző pedagógus professziókat, továbbá a pedagógiai tudás új tartalmait, illetve a különböző egyetemi tudományokat, ezek részeként a történelem és a pedagógia tudományát is. A modern közoktatási rendszerek, pedagógus szakmák kialakulásának hatására a szakmai tudás reflexiós formáinak létrejötte több síkon is kibontakozó, konkrét és szimbolikus téri és idődimenziókban lejátszódó összetett folyamat.

Czédliné Bárkányi Éva - Szalay István - Vármonostori Endre - Bagota Mónika: Útkeresés a tanító szakos hallgatók matematika képzésében Szegeden
Egy tanulmány célja a szegedi tanító szakos hallgatók matematika képzéséhez készülő értékelési rendszer kidolgozásához összeállított... Tovább

Fülszöveg

Németh András: A neveléstörténet szakirodalmi kánonjai és a klasszikusok szerepe
A modern nemzetállamok kialakulása során Európa különböző régióiban némi időbeli eltolódással nagyjából a 18. század végétől a 19-20. század fordulójáig tartó átalakulási folyamat teremti meg a duális közoktatási rendszereket, a különböző pedagógus professziókat, továbbá a pedagógiai tudás új tartalmait, illetve a különböző egyetemi tudományokat, ezek részeként a történelem és a pedagógia tudományát is. A modern közoktatási rendszerek, pedagógus szakmák kialakulásának hatására a szakmai tudás reflexiós formáinak létrejötte több síkon is kibontakozó, konkrét és szimbolikus téri és idődimenziókban lejátszódó összetett folyamat.

Czédliné Bárkányi Éva - Szalay István - Vármonostori Endre - Bagota Mónika: Útkeresés a tanító szakos hallgatók matematika képzésében Szegeden
Egy tanulmány célja a szegedi tanító szakos hallgatók matematika képzéséhez készülő értékelési rendszer kidolgozásához összeállított tantárgyi tesztek eredményeinek bemutatása. Azt vizsgálja, mennyire képesek a hallgatók elsajátítani az új típusú, kompetenciákra épülő tananyagot, hogyan képesek ismereteik transzferére, rendelkeznek-e a feladatok sikeres megoldásához szükséges rutinokkal.

Nagy Csilla: Tudományköziség és komplex szövegértés a középiskolában
Az utóbbi évtizedek pedagógiai diskurzusának egyik leggyakrabban visszatérő problémája a középiskolai oktatás célrendszerével függ össze: a kérdés tulajdonképpen az, mit ad, mire nevel, milyen "küldetést" teljesít a középiskolai képzés Magyarországon. Nálunk az intézményes nevelés szerkezetében, szemléletében kialakulása óta a tudományágak logikáját követi, alap- és középszinten az elsődleges cél a "tudás", a műveltség (vagyis az egyes tudományterületeken a kezdetektől napjainkig felhalmozott ismeretek) átadása.

Boros János: Filozófia!
A filozófia mint a világ dolgairól való következetes, szisztematikus és tudatos gondolkodás mai tudásunk szerint hozzávetőleg két és félezer évvel ezelőtt alakult ki az antik görög világban. Az ókorban indult története során a rendszeres gondolkodás többek között a tudományok kialakulásához és fejlődéséhez, a fizikai világ egyre tágabb és mélyebb feltárásához, a modern technológiákhoz, az új típusú gyógyítási módokhoz és a modern demokráciákhoz vezetett, mely utóbbi a benne élő milliárdnyi embernek az emberiség történetében példátlan mértékben és módon biztosított békét, biztonságot, emberi méltóságot és jólétet. Vissza

Tartalom

Tanulmány
Németh András: A neveléstörténet szakirodalmi kánonjai és a klasszikusok szerepe 3
Ilyés Katalin: A hagyományos és a differenciált oktatásban részesülő, hiperaktivitás jelét mutató gyermekek összehasonlító vizsgálata 11
Vinczéné Szabó Éva: A szövegalkotás tanítása feladatbank segítségével, 9-10. évfolyamon 23
Czédliné Bárkányi Éva - Szalay István - Vármonostory Endre - Bagota Mónika: Útkeresés a tanító szakos hallgatók matematika képzésében Szegeden 39
Pintz Ágnes: Tanulási és magatartási zavarok hatása a nyelvtanulásra - egy esettanulmány 47
Nagy Csilla: Tudományköziség és komplex szövegértés a középiskolában 60
Kárpáti Ildikó: A szakiskolai tankönyvhasználat 71
Boros János: Filozófia! 1. 81
Szemle
Rae Condie - Bob Munro - Liz Seagraves - Summer Kenesson: Az angliai kutatások eredményei az IKT iskolai használatáról 103
Janurik Márta: Betöltik-e szerepüket az ének-zeneórák a mai oktatásban? 107
Szekszárdi Júlia: Erősségeink és gyengeségeink (a közoktatás „SWOT-analízise") 117
Sanda István Dániel: A reformpedagógiai irányzatok iskolaépítési törekvései 129
Kritika
Németh Regina: Csodáról csoda által Kamarás István (2007): Jézus-projektum 145
Lázár Ildikó: Értsünk szót! Holló Dorottya (2008): Értsünk szót! Kultúra, nyelvtanítás, nyelvhasználat. 146
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem