1.062.618

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Mit vár a társadalom az iskolai oktatástól

Szerző
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Félvászon
Oldalszám: 373 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 5744.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

1959 októberében egy tanulmánykötet jelent meg a Pedagógiai Tudományos Intézet kiadványaként: „Tanulmányok az általánosan képző iskola tantárgyi feladatai köréből" címmel. A kötetben az Intézet... Tovább

Előszó

1959 októberében egy tanulmánykötet jelent meg a Pedagógiai Tudományos Intézet kiadványaként: „Tanulmányok az általánosan képző iskola tantárgyi feladatai köréből" címmel. A kötetben az Intézet Módszertani Osztályának nyolc munkatársa ismertette azokat a kutatásokat, amelyek az egyes szaktárgyak feladatrendszerének kialakítását megelőzték. Röviden vázolták a szaktárgytörténeti kutatásoknak, a társadalmi igények felmérésének eredményeit, a külföldi tantervek tanulmányozásának tapasztalatait; összefoglalóan szóltak az iskolai gyakorlat elemzéséből adódó tanulságokról és azokról a szocialista neveléselméleti, pszichológiai alapelvekről, amelyek különösen is eligazító szerepet játszottak az egyes szaktárgyak feladatrendszerének megfogalmazásában. A kötet megjelenése után azt tapasztaltuk, hogy szaktudományi körökben és gyakorló pedagógusok között egyaránt a legnagyobb érdeklődést az egyes tanulmányoknak az a fejezete váltotta ki, amely a társadalmi igények felmérésének eredményeit ismertette. Ez a nagy érdeklődés azzal magyarázható, hogy hazai pedagógiánkban először tettünk kísérletet arra, hogy viszonylag objektív eszközökkel megvizsgáljuk: hogyan ítéli meg a felnőtt-társadalom az iskolában oktatott egyes tantárgyak hatékonyságát, s milyen igényeket támaszt velük szemben. Sajnos, a kötet szűk terjedelme miatt a tanulmányoknak éppen ez a fejezete jobbára csak a kutatások végső eredményeit rögzítette, s csak igen szerény igényű bepillantást tudott nyújtani az általánosítások mögött álló gazdag, színes indukciós anyagba. Ugyancsak a kötet terjedelmének korlátai indokolták azt is, hogy a szerzők nem ismertették behatóan azokat a kutatásmódszertani eljárásokat sem, amelyeket a társadalmi igényt feltáró munkálatok során alkalmaztak. Mivel a tudományos kutatásban minden általánosítás realitásának megítélésében alapvetően fontos mind a kiindulásul szolgáló tapasztalati anyagnak, mind pedig a kutatásban alkalmazott módszereknek ismerete,k szükségesnek tartjuk, hogy közkinccsé tegyük, azt a dokumentációs anyagot, amelynek alapján említett kötetünkben összegeztük az egyes tantárgyak oktatásával szemben szemben jelentkező társadalmi igényeket. Ezért van az, hogy kiadványunkban elsősorban tényanyagfeltáró tanulmányokat vesz kezébe az olvasó. Vissza

Tartalom

Előszó5
Komár Pálné: Az irodalomtanítással szemben támasztott társadalmi igények9
Veress Judit: A történelemtanítással szemben támasztott társadalmi igények35
Szoboszlay Miklós: Az élő idegen nyelvek tanításával szemben támasztott társadalmi igények69
Cser Andor: A matematika tanításával szemben támasztott társadalmi igények123
Bori István: A fizika tanításával szemben támasztott társadalmi igények155
Garami Károly: A kémia tanításával szemben támasztott társadalmi igények199
Dr. Nóga Tibor: A biológia tanításával szemben támasztott társadalmi igények257
Péter József: A zenei neveléssel szemben támasztott társadalmi igények293
Xantus Gyula: A rajzoktatással és a képzőművészeti esztétikai neveléssel szemben támasztott társadalmi igények321
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem